Ms. Steele Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Vi må kjøpe ny vaskemaskin. Har vært veldig fornøyd med den vi har hatt de siste 20 årene, men det kan jo ha skjedd ganske mye på den fronten på alle de årene. Hva slags vaskemaskin bør vi kjøpe? Hvilken er dere fornøyd med og hva slags egenskaper har den som er så bra/nyttig for dere? Kan legge til at det går mye i treningstøy her, så maskinen må ha et eget program for det. Vi bruker svært lite ull, så ullvugge osv er ikke nødvendig. Ikke noe spesielt krav til lyd, for maskinen står i eget skjermet vaskerom som vi ikke hører uansett. Og om dere skulle kjøpt ny i dag - hva ville dere ha ønsket eller savnet om det ikke var der? Er jo en jungel der ute
Amossa Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Vi har en Miele som har overlevd mye vask i cirka 15 år. Fungerer like godt enda! Men jeg husker at den var dyr, og det er den sikkert enda. Tror kvaliteten er bra på mange andre også. F.eks. nevner mange Borsh. Tror det kan være smart å sjekke på prisguiden.no. Der får du også opp resultat fra brukertester. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Vi har en Samsung vaskemaskin som har levd i 12 år nå, funker fint enda og null problemer med den, og jeg vasker klær veldig ofte Anonymkode: d721f...edc 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #4 Skrevet 26. februar 2022 Jeg har Miele, og valgte den fordi den har ord på seg for å vare mer enn dobbelt så lang levetid som andre maskiner. Og de leverer kvalitet. Bedre å kjøpe én dyr maskin på 20 år, enn flere billigere i samme tidsrom. Anonymkode: 8b2c8...89a
Ms. Steele Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 10.38): Jeg har Miele, og valgte den fordi den har ord på seg for å vare mer enn dobbelt så lang levetid som andre maskiner. Og de leverer kvalitet. Bedre å kjøpe én dyr maskin på 20 år, enn flere billigere i samme tidsrom. Anonymkode: 8b2c8...89a Ikke uenig i det. Vi har Bosch, og den har nå vart i 20 år.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #6 Skrevet 27. februar 2022 Har LG, denne https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/vaskemaskin/lg-vaskemaskin-fv90bns2be/155027?scid=SEM6281&gclid=Cj0KCQiA3-yQBhD3ARIsAHuHT66cOyYgdDn4AnFNv013jYvvRWboY1Fl_2Jf3e0gPKbMrB1rA6SdNUAaAoNcEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Superfornøyd. Stor fordel å ha app-styring. Og mange muligheter for hurtigprogrammer, som faktisk fungerer. Mente selv min gamle maskin fungerte utmerket etter 12 år. Men dette var en helt ny verden. I å kunne detaljstyre programmer, vite når det er ferdig - og ikke minst, mannens stinkende treningstøy sluttet å lukte også etter trening. Anonymkode: f1d89...8d3 3
newman01 Skrevet 27. februar 2022 #7 Skrevet 27. februar 2022 Om man kjøper en maskin til 15'000 som varer 20 år eller to maskiner til 9k pr stk er sånn ca samme pris (justert for inflasjon). Og nye maskiner kan være vesentlig bedre på energibruk, funksjon osv. Så ikke nødvendigvis best å kjøpe noe dyrt og evigvarende. Få kjøper bil med det samme perspektivet...
Anonym11223344 Skrevet 27. februar 2022 #8 Skrevet 27. februar 2022 Kjøpte en AEGfor tre uker siden. Bladde meg gjennom Powers maskiner,og valgte den eneste som var på tilbud (40%). Tror disse maskinene er temmelig like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå