AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Hei, jeg bor veldig nærme sykehuset, har ingen risikofaktorer og hvis fødselen går helt fint er man vel på sykehuset 2 dager før man drar hjem. Spørsmålet er om det er mulig å gå hjem med barnefar og baby når vi bor så nærme, det er 1,1 km ca. Er man i form og i stand til det? Det er frøste barnet så jeg vet ikke noe om dette. Anonymkode: 4895f...161
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 "People squat down in fields every day! You're not special!" Ja, selvfølgelig kan du gå hjem. Du trenger ikke være på sykehuset i to dager heller. Jeg dro hjem etter 9 timer. Hadde dratt tidligere hadde det ikke vært for at jeg fødte på natten og måtte vente på ok fra lege før vi kunne dra hjem. Anonymkode: 1eae6...1c2 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Det er jo umulig å ta stilling til i dag. Tiden vil vise. Kanskje det går fint, kanskje ikke. Det går an å ta taxi hvis det ikke går fint Anonymkode: dbe62...ee2 20
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Jeg var veldig svimmel pga blodtap, og det gjorde vondt å gå/sitte pga rifter/sting. Vurder dette heller etter fødsel. Noen er jo i kjempeform rett etter. Anonymkode: 5aed6...da3 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Oi, nei det hadde jeg ikke gjort. Og jeg var i forholdsvis fin form etter fødsel også. Hva med å ha som nødløsning at barnefar og baby triller og du tar taxi hvis det trengs? Anonymkode: 2fe3d...e33 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Det kan være du klarer det. Jeg ville klart det om jeg hadde vært to dager på sykehuset. Men det kan skje ting som gjør at du ikke klarer det. Anonymkode: 4a2c5...365
Plingvin Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 For de fleste er det nok litt ambisiøst. Man er sår, og trøtt, og sliten - noen har mistet mye blod. Jeg har hatt enkle og ukompliserte fødsler, og vært i fin form etterpå, så for meg så hadde det nok gått bra, men man vet aldri hvordan det ender, så jeg ville nok hatt en backup-plan, i hvert fall. 6 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Hadde bare tatt en taxi. Anonymkode: f8029...02c 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: "People squat down in fields every day! You're not special!" Ja, selvfølgelig kan du gå hjem. Du trenger ikke være på sykehuset i to dager heller. Jeg dro hjem etter 9 timer. Hadde dratt tidligere hadde det ikke vært for at jeg fødte på natten og måtte vente på ok fra lege før vi kunne dra hjem. Anonymkode: 1eae6...1c2 Det er selvfølgelig ingen selvfølge, all den tid TS ikke er deg og TS sin fødsel ikke trenger å være lik som din. TS det er helt umulig å svare på, man kan ikke vite hvordan fødselen din går, om du måtte ta KS og har vondt eller har vondt i underlivet når du går, om du har lav blodprosent og er svimmel, om du er utslitt av lite søvn, eller om du er i kjempeform og kan gå uten problemer. Dere må nesten bare se det an men det er jo bare å bestille en taxi om du ikke orker å gå? (Bare ha en babybilstol tilgjengelig) Anonymkode: 3a67f...e12 11
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 Det kommer helt an på formen din. Jeg var i kjempeform etter mine fødsler, og det sto til og med i epikrisen begge gangene at jeg var "Usedvanlig sprek barselkvinne". Jeg gikk og hentet storebror i bhg dagen etter fødsel med siste, og det er 1 km hver vei. Så ja, er du i form, null problem. Men om du derimot har mistet mye blod, revnet mye, sydd mye, tatt keisersnitt, osv, så nei. Men må du bestemme det nå, da..? Anonymkode: 1e012...bd5 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 Selv om du er uten risikofaktorer, så har du jo ca 10 % sjanse for å ende opp i et akutt keisersnitt. Det er også veldig vanlig med rifter, som ikke er forenelig med mye gåing. Du kan også miste store mengder blod, og risikere å besvime på veien. Eller det kan gå helt fint. Poenget er at man ikke kan vite dette på forhånd, men det er jo bare å bestille en taxi om du ikke klarer? Går alt problemfritt, og du føler deg i form, bør det gå bra. Jeg klarte ikke sitte i bil en gang 5 dager etter min risikofrie fødsel. Måtte ligge. Anonymkode: cc54b...32a 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 Eller som noen andre skrev, far triller baby hjem og du tar taxi om dere ikke har bil og derfor ikke bilstol. Ikke noe som trengs å planlegges på forhånd det? Anonymkode: 3a67f...e12 2
Rogadame Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 Med barn nr 1 - nei Barn nr 2 - hadde vært null problem. 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 Med nummer en hadde jeg nedsatt førlighet etter epidural, så kunne ikke gått hjem. Med nummer to hadde det gått fint tror jeg. Anonymkode: 17392...c6c 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #15 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er selvfølgelig ingen selvfølge, all den tid TS ikke er deg og TS sin fødsel ikke trenger å være lik som din. TS det er helt umulig å svare på, man kan ikke vite hvordan fødselen din går, om du måtte ta KS og har vondt eller har vondt i underlivet når du går, om du har lav blodprosent og er svimmel, om du er utslitt av lite søvn, eller om du er i kjempeform og kan gå uten problemer. Dere må nesten bare se det an men det er jo bare å bestille en taxi om du ikke orker å gå? (Bare ha en babybilstol tilgjengelig) Anonymkode: 3a67f...e12 Hun spør om det er mulig. Svaret på det er ja, så lenge man er i form til det. Hvordan formen til ts er etter fødsel er umulig å vite. Derfor må svaret være "ja, så lenge formen tilsier det". Jeg vet selvfølgelig at det er forskjell på fødsler. Har hatt to forskjellige, med forskjellig form etterpå. Man kan gjøre hva man vil etter fødsel så lenge formen tillater det. Å gå 1,1 km høres ikke uoverkommelig ut etter en ukomplisert fødsel. Anonymkode: 1eae6...1c2 1 1
Veggdyret Skrevet 24. februar 2022 #16 Skrevet 24. februar 2022 At du er i form er en ting, men når skal du føde? En 2 dager gammel baby skal ikke ut og gå tur i mange kuldegrader... 3
Blomsterpotta Skrevet 24. februar 2022 #17 Skrevet 24. februar 2022 Alt er mulig, spørs bare hvor lang tid du vil bruke på det. Etter KS hadde ikke jeg klart det iallefall.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #18 Skrevet 24. februar 2022 Veggdyret skrev (Akkurat nå): At du er i form er en ting, men når skal du føde? En 2 dager gammel baby skal ikke ut og gå tur i mange kuldegrader... "Mange kuldegrader"..? Babyen er ikke født ennå, og nå er det straks mars. Det er ikke så veldig mange steder i landet det er "mange kuldegrader" nå. Med mindre babyen er veldig undervektig, går det nok helt fint for babyen.. Anonymkode: 1e012...bd5 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #19 Skrevet 24. februar 2022 Jeg gjorde det! Gikk hjem dagen etter fødsel. I november. En veldig fin tur som gir gode minner! Var ca 1,5 km og ikke noe problem å gå. Anonymkode: 754d7...93d 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #20 Skrevet 24. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hun spør om det er mulig. Svaret på det er ja, så lenge man er i form til det. Hvordan formen til ts er etter fødsel er umulig å vite. Derfor må svaret være "ja, så lenge formen tilsier det". Jeg vet selvfølgelig at det er forskjell på fødsler. Har hatt to forskjellige, med forskjellig form etterpå. Man kan gjøre hva man vil etter fødsel så lenge formen tillater det. Å gå 1,1 km høres ikke uoverkommelig ut etter en ukomplisert fødsel. Anonymkode: 1eae6...1c2 Du skrev bare "ja selvfølgelig kan du det" og skrev så at du dro hjem 9 timer etter fødsel. Ingen forbehold om form så det var det jeg svarte på. Anonymkode: 3a67f...e12 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå