Gå til innhold

Baby på hyttetur med pappa -mister han lystdn på pupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på snart 10 mnd.

Pappaen ønsker å ta med babyen på familiehytta i noen dager, og ettersom at jeg jobber kan jeg ikke bli med. Er redd babyen mister lysten på pupp hvis han er borte i 3-4 dager og kun får fast føde. Nå spiser han tre måltider mat, og tre måltider pupp :) noen som har erfaring med dette? Kommer til å pumpe til de faste tidene, men håper å kunne amme noen måneder til og er litt redd for å ta sjangsen på at det går bra :) 

Anonymkode: 3b609...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det nok umulig å svare på. Noen vil gjerne miste interessen, andre ikke. 

Mine har mistet interessen for puppen i den alderen selv om de har blitt tilbudt mange ganger daglig. 

Anonymkode: 42515...bef

• Liker 5
Skrevet

Men om han spiser fast føde, hva gjør det om han mister interessen?

Anonymkode: 0e79a...692

• Liker 4
Skrevet

Det kan desverre skje ja. Jeg ville ikke klart å være flere dager vekk fra en så liten baby, og du kan risikere ammingen ja. 😔

Anonymkode: 30c98...313

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde tatt sjansen på at baby skulle gå fra å ha pupp halvparten av måltidene til å plutselig bare måtte spise fast føde. Er det mulig at de reiser opp litt før deg, typ torsdag også kommer du etter jobb fredag?

Anonymkode: 73e9c...351

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo være at det er slutten på ammingen, men antageligvis ikke, hvis du veldig gjerne vil fortsette og jobber med saken. Men er det ille for deg/dere hvis ammingen slutter med dette, så må de jo bli hjemme. 

Hvis de har egen bil og mulighet for å dra hjem hvis baby mot formodning ikke får i seg nok næring uten pupp, så ville jeg latt de dra. 

Anonymkode: 540cc...766

Skrevet

Hvorfor er det et problem om babyen mister lysten på å amme? Den spiser jo fast føde. Det er jo normalt å slutte å amme den tiden uansett? Er du redd babyen ikke skal få i seg nok næring liksom? Ser ikke problemet her…

Ammer du for din skyld eller for babyen sin skyld? 

Anonymkode: 0b822...672

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke krise om babyen mister lysten på pupp når han er så stor... Når det er sagt så var min fortsatt puppeglad i den alderen og jeg tviler stekt på at han hadde mistet lysten fordi han var 2-3 dager uten. 😄 

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg tror dette er veldig individuelt. Jeg måtte slutte å amme når min var 16 måneder pga medisiner. Sluttet i to uker, men pumpet meg hver dag (og kastet melken) i håp om at mini ville ha når jeg ble frisk igjen. Det ville hun og det var som om vi ikke hadde tatt noen pause. Ammet til hun ble to år som jeg hadde planlagt fra fødsel av :) 

Anonymkode: 7e3bf...b3e

Skrevet

Det kommer helt an på ditt barn, men her har barnet på snart to vært borte 2-3 dager 4 ganger etter det fylte et år. Første spørsmålet når barnet er hjemme igjen er melk. 

Anonymkode: 16368...2f6

Skrevet

Trodde i overskriften at det var snakk om pappaen :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det et problem om babyen mister lysten på å amme? Den spiser jo fast føde. Det er jo normalt å slutte å amme den tiden uansett? Er du redd babyen ikke skal få i seg nok næring liksom? Ser ikke problemet her…

Ammer du for din skyld eller for babyen sin skyld? 

Anonymkode: 0b822...672

Fordi helsedirektoratet anbefaler at barn ammes «hele det første leveåret, og gjerne lenger»???

Takk for alle innspill, vi har konkludert med at vi drøyer hytteturen et par måneder, så er vi på den sikre siden :) 

ts

Anonymkode: 3b609...d5c

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...