AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Del Skrevet 24. februar 2022 Vurderer å by på en horisontaldelt tomannsbolig. Dere som bor i det, hvordan gjør dere det mtp. uteområder osv.? Vi har sett på en i første etg., de over oss har en ganske stor balkong som jeg tenker det er naturlig at de bruker mest. Plenen er rett foran kjøkken/stue med store vinduer, og personlig vilke jeg ikke lagt meg ned for å sole meg der om jeg bodde i 2. etg., selv om man i teorien deler på plenen (eller?). Og hvis vi skal eksempelvis legge ny terasse på plenen, må vi høre med dem over da?:) andre negative sider ved H.T.? Dette er selveier, ikke borettslag Anonymkode: 871a0...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirkelin Skrevet 24. februar 2022 #2 Del Skrevet 24. februar 2022 Har bodd i flere 2-og 4-mannsboliger. Felles for alle har vært at hagen er seksjonert. Du bør ikke automatisk regne med at naboen holder seg på balkongen! Hvor gammelt er bygget? Nytt og godt isolert hus er sikkert ok, men trehus fra 50-tallet er ekstremt lytt og ofte dårlig isolert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Del Skrevet 24. februar 2022 Sjekk i hvert fall vedtektene. Hvem betaler om taket må fikses? Drenering? Anonymkode: 79321...127 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Del Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vurderer å by på en horisontaldelt tomannsbolig. Dere som bor i det, hvordan gjør dere det mtp. uteområder osv.? Vi har sett på en i første etg., de over oss har en ganske stor balkong som jeg tenker det er naturlig at de bruker mest. Plenen er rett foran kjøkken/stue med store vinduer, og personlig vilke jeg ikke lagt meg ned for å sole meg der om jeg bodde i 2. etg., selv om man i teorien deler på plenen (eller?). Og hvis vi skal eksempelvis legge ny terasse på plenen, må vi høre med dem over da?:) andre negative sider ved H.T.? Dette er selveier, ikke borettslag Anonymkode: 871a0...b45 Ja, det må du. Jeg kjenner noen som måtte rive terrassen i første etasje, pga hagen var felles, og de i 2.etg ikke ville ha terrasse i en felles hage. Anonymkode: 0f000...05f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Del Skrevet 24. februar 2022 Man skal ha skriftlig avtale om hvilken del av hagen som kan brukes av hvem, og om noen områder er felles, hvordan man skal fordele vedlikeholdskostnader/ansvar. For guds skyld ikke kjøp noe uten noe sånt på plass.. Anonymkode: 9916f...23e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Del Skrevet 24. februar 2022 Ikke kjøp det. Det er så mye problemer med delte boliger som ikke tilhører borettslag. Anonymkode: 15396...5c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Del Skrevet 24. februar 2022 Jeg har bodd slik i 1 etg, der var bolig og hage seksjonert, så vi hadde klar eierskap i bolig/kjeller og hage. Men slik som min veranda var, så var den over 2 etg sin hage, så i så tilfelle måtte de vært enige før jeg eventuelt kunne bygget større veranda. Ang tak så følgte det eierbrøken, de i 2 etg hadde loft, så mer kvm enn meg, så kostnad av nytt tak ville følgt eierbrøken alså. Samme med skiftning av kledning, mens skifte av vinduer, gikk på egen bekostning på de vinduene en hadde i egen leilighet. Greit også å ha avtale om felles område som inngangsparti og inngangsdør og ytre gang, vedlikehold, luking, soping, rengjøring, hvem gjør hva når. Anonymkode: 0b1ea...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Del Skrevet 24. februar 2022 Det burde stå. Om det ikke står så burde du anta at hagen er helt felles og at du kun har din terrasse som din egen tilsvarende som de over har sin veranda. Jeg har bodd et sted der hagen var delt i to så Høyre side var oppe sin og venstre var nede, evt fremsiden/baksiden av huset, men har også vært borti at alt av hage er felles. Anonymkode: f47f6...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå