Gå til innhold

Skal jeg gå på jobb i morgen?

Drømmern

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk symptomer på korona søndag kveld og tok test før jobb mandag, som var positiv. 4 dager i isolasjon betyr at jeg kan gå på jobb i morgen. 

Imidlertid er jeg fremdeles tett i nesen, har vondt i halsen og hoster litt - typisk forkjølelse. Ut fra opplysninger på nett er det bare krav om å være feberfri i 24 timer. Det står at forkjølelsessymptomer kan henge igjen en stund og at det betyr ikke at jeg er smittsom. Jeg er likevel ikke helt komfortabel med å gå skulle gå på jobb allerede på dag 5 når jeg har de symptomene. 

Tanker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmern skrev (1 minutt siden):

Hei,

Jeg fikk symptomer på korona søndag kveld og tok test før jobb mandag, som var positiv. 4 dager i isolasjon betyr at jeg kan gå på jobb i morgen. 

Imidlertid er jeg fremdeles tett i nesen, har vondt i halsen og hoster litt - typisk forkjølelse. Ut fra opplysninger på nett er det bare krav om å være feberfri i 24 timer. Det står at forkjølelsessymptomer kan henge igjen en stund og at det betyr ikke at jeg er smittsom. Jeg er likevel ikke helt komfortabel med å gå skulle gå på jobb allerede på dag 5 når jeg har de symptomene. 

Tanker?

Gå på jobb. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke hadde vært korona, hadde du gått på jobb da? Hvis ja, gå på jobb, hvis nei bli hjemme. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tovalova skrev (Akkurat nå):

Hvis det ikke hadde vært korona, hadde du gått på jobb da? Hvis ja, gå på jobb, hvis nei bli hjemme. 

Til vanlig hadde jeg gått på jobb selv med ganske kraftig forkjølelse - under korona hadde jeg holdt meg hjemme i frykt for at det var korona. 

Nå VET jeg at det er korona, men usikkerheten ligger i hvor smittsom jeg er på dag 5... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ringhalelemur

Det er i hvert fall innafor i forhold til de anbefalinger som gjelder nå. Så hverken når det gjelder regler eller moral er det noen grunn til å holde seg hjemme av frykt for å spre viruset i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt avgjørelsen i samråd med leder. Du _kan_ være smittsom når du fortsatt er dårlig, så det må jo veies opp mot hvor stort behov de har for deg på jobb i morgen, opp mot at du feks venter til mandag og garantert er enda mindre smittsom. Og om det er arbeidsoppgaver du kan gjøre hjemmefra og tilsvarende avgjørelser. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...