Gå til innhold

Må på do hele tiden

Fremhevede innlegg

Gjest Anglica
Skrevet

De siste par månedene har jeg hatt problem med at jeg må på tisse hele tiden. Minst en eller to ganger i timen. Og jeg går på do før jeg legger meg, men våkner hver eneste natt av at jeg må på do og når jeg våkner om morgenen må jeg på do igjen.

Det er ikke urinveisindeksjon, for det er ikke vondt og jeg tisser masse hver gang. Jeg drikker heller ikke mer enn normalt og går ikke ned i vekt.

Noen som har hørt om dette før? Eller vet hva det skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være UVI selv om du ikke har smerter. Så om du har mulighet til å få tatt en test hadde du i det minste utelukket det helt.

Du sier du ikke drikker mer enn normalt, spiser du mer væskeholdig mat? Mange typer frukt og grønsaker inneholder mye vann. Det er og enkelte typer te som virker vanndrivende.

Hormoner kan og være en årsak. Kan du være gravid, eller har du startet på hormonell prevensjon? Begge deler kan forårsake at men går mer på WC.

Skrevet

Jeg er også sånn, men har egentlig alltid hatt en minimal blære.

Drikker du mye kullsyreholdig drikke? (det gjør nemlig jeg)

Det kan føre til at blæra trekker seg sammen, ergo du må oftere på do.

Skrevet

Hvis det ikke er UVI eller skyldes hormonelle grunner (gravid, ny prevansjon) kan det også være et tegn på diabetes, men da er man ofte mye tørst også...

Sannsynligvis er det en UVI, man trenger ikke å ha noen smerter selv om man har det.. så det bør du undersøke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...