Gå til innhold

Hva er det minste du har klart deg med på en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da bare matbudsjett. Jeg har klart meg med 300. Noen mener det ikke er mulig, men det gikk jo fint. Mye havregrøt og rett i koppen suppe da, men trenger ikke akkurat gourmetmåltider. Gjorde det ikke fordi jeg måtte, men ville spare mest mulig. Jeg bor alene
dere da?

Anonymkode: a13f3...980

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null kroner. Nasket i butikker og samlet pant.

Anonymkode: 9c078...df2

• Hjerte 2
Skrevet

Det kommer ko an på hva man allerede har i skapene. Jeg kunne sikkert ha latt være å handle på en uke eller to. Altså 0 kr. Men det er fordi jeg har velfylte skap. Som student brukte jeg liiiiite. Gikk mye i billige nudler..

Anonymkode: 742f4...fbe

• Liker 3
Skrevet

0 kroner. Har mye i skapene/fryser. 

For en person så klarer man seg fint med et par hundre kroner, så lenge vi snakker om en uke og man har penger før og etter. 

Anonymkode: c1c64...528

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Null kroner. Nasket i butikker og samlet pant.

Nasket. Ikke det jeg ville anbefalt.

Skrevet

Jeg får noia hvis jeg har under 1000 kr på kontoen, men jeg kunne fint ha klart meg på 300 kr på en uke. Er det jeg ukeshandler for. 

Anonymkode: ec54e...8ff

Skrevet

Kommer an på hvor velfylt lageret er det. Har ikke noe mål om å bruke minst mulig på mat. Vi har ikke matbudsjett engang.

Anonymkode: 07a49...a36

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg får noia hvis jeg har under 1000 kr på kontoen, men jeg kunne fint ha klart meg på 300 kr på en uke. Er det jeg ukeshandler for. 

Det skjønner jeg. Hva kjøper du for 300 i uka da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nasket. Ikke det jeg ville anbefalt.

Anbefalte det heller ikke. Svarte bare på spørsmålet.

Skrevet

Vannfastet i 5 dager, så spiste bare mat i to dager.

Anonymkode: 40288...2f9

Skrevet

Har hatt mange uker hvor jeg bruker 0 kr på mat, senest denne mnd. Vi handler for 2 uker av gangen, og sjekker alltid hva vi har i frys før vi supplerer. 

Hvis du mener faktisk kjøpt og spist har jeg vært nede i 350-400 i studentdagene, på glutenfritt kosthold.

Anonymkode: 762e6...519

Skrevet

Vel... Alle kan jo klare seg på 0 kroner i uken hvis man har fryseren full... Men det var sikkert ikke poenget til TS

Jeg har ikke brukt en eneste krone på mat på 3 måneder, men det er fordi jeg får mat på jobben. 

Anonymkode: a6baf...4f3

Skrevet

Gøy! Her er eksempel på en handleliste der jeg tar utgangspunkt i at man ikke har noe hjemme fra før av: 

• 30 fiskepinner (900g) på rema - 26kr 
  • 1 kg first price makaroni - 15kr 
  • 1 kg gulrøtter - 15kr
  • First price pølse (1 kg) - 26kr
  • Egg (18 stk) - 30kr
  • 10pk lomper - 7kr
  • 1,75 l melk - 30kr
  • 2kg siktet hvetemel - 20kr 
  • Tørrgjær 5pk - 27kr 
  • Pytt i panne (1 kg) - 30kr
  • Salt (1kg) - 9kr 
  • First price kokt skinke (250g) - 22kr 
  • First price revet topping - 43kr 

Dette kom på akkurat 300kr. Fiskepinner, makaroni og gulrot er 3-4 middager, så kan det lages en stor makaronigrateng med pølser, gulrot, egg, melk og revet topping som bør holde til 3-4 middager, pølser kan skjæres opp og brukes i pytt i panne sammen med egg til et par-tre middager til. Kan også spare mye på å kjøpe datovarer og handle etter mattilbud-appen, gitt at man enten fryser de ned eller bruker det med en gang. 

Av andre måltider kan man få 4 brød ut av 2 kg siktet hvetemel. Dersom man langtidshever så trengs det bare 1/4 teskje gjær til hvert brød, og den ene pakken tørrgjær vil da vare i flere måneder. Kokt skinke som pålegg. Jeg liker selv ikke smør, men antar folk flest kanskje måtte kjøpt seg smør. Totalprisen blir da litt over 300kr. Melk til frokost. 

Kan også kjøpe inn en pakke havregryn, kanel og sukker til ca. 45kr og koke havregrøt på vann til frokost/kveldsmat. Én porsjon havregrøt er 40g, så dette vil kunne gi havregrøt i 27 dager. Og kanel og sukker bør holde mye lengre, så neste gang er det kun en pakke havregryn som må kjøpes inn for de neste 27 dagene (15kr). 

Dette er jo selvsagt et noe kjedelig kosthold, men det går altså an å klare seg svært billig i en lang periode. Man får også i seg både fisk, kjøtt, egg, brød og grønnsaker. Jeg holdt på på denne måten for å spare penger for noen år siden, noe jeg tjente masse på. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ValarMorghulis skrev (21 minutter siden):

Gøy! Her er eksempel på en handleliste der jeg tar utgangspunkt i at man ikke har noe hjemme fra før av: 

• 30 fiskepinner (900g) på rema - 26kr 
  • 1 kg first price makaroni - 15kr 
  • 1 kg gulrøtter - 15kr
  • First price pølse (1 kg) - 26kr
  • Egg (18 stk) - 30kr
  • 10pk lomper - 7kr
  • 1,75 l melk - 30kr
  • 2kg siktet hvetemel - 20kr 
  • Tørrgjær 5pk - 27kr 
  • Pytt i panne (1 kg) - 30kr
  • Salt (1kg) - 9kr 
  • First price kokt skinke (250g) - 22kr 
  • First price revet topping - 43kr 

Dette kom på akkurat 300kr. Fiskepinner, makaroni og gulrot er 3-4 middager, så kan det lages en stor makaronigrateng med pølser, gulrot, egg, melk og revet topping som bør holde til 3-4 middager, pølser kan skjæres opp og brukes i pytt i panne sammen med egg til et par-tre middager til. Kan også spare mye på å kjøpe datovarer og handle etter mattilbud-appen, gitt at man enten fryser de ned eller bruker det med en gang. 

Av andre måltider kan man få 4 brød ut av 2 kg siktet hvetemel. Dersom man langtidshever så trengs det bare 1/4 teskje gjær til hvert brød, og den ene pakken tørrgjær vil da vare i flere måneder. Kokt skinke som pålegg. Jeg liker selv ikke smør, men antar folk flest kanskje måtte kjøpt seg smør. Totalprisen blir da litt over 300kr. Melk til frokost. 

Kan også kjøpe inn en pakke havregryn, kanel og sukker til ca. 45kr og koke havregrøt på vann til frokost/kveldsmat. Én porsjon havregrøt er 40g, så dette vil kunne gi havregrøt i 27 dager. Og kanel og sukker bør holde mye lengre, så neste gang er det kun en pakke havregryn som må kjøpes inn for de neste 27 dagene (15kr). 

Dette er jo selvsagt et noe kjedelig kosthold, men det går altså an å klare seg svært billig i en lang periode. Man får også i seg både fisk, kjøtt, egg, brød og grønnsaker. Jeg holdt på på denne måten for å spare penger for noen år siden, noe jeg tjente masse på. 

👍

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 13.54):

Du ukeshandler for 300? Veldig bra i såfall 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...