AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Hvis du selv hadde kjøpt leilighet og selv har god økonomi? (Men i borettslag med dyre leiligheter er det vel ikke kommunale leiligheter). Anonymkode: e49c4...23e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du selv hadde kjøpt leilighet og selv har god økonomi? (Men i borettslag med dyre leiligheter er det vel ikke kommunale leiligheter). Anonymkode: e49c4...23e Det finnes vel regler om at kommunen har krav på 10% av leilighetene? Anonymkode: a2074...d2e 2
Chomsky89 Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 (endret) Kunne nok det. Det er jo ikke sånn at kommunale leiligheter kun er for en viss type mennesker i norge, selv om det blir sånn i noen få kommuner. Har selv fått tilbud om å bo i en kun fordi jeg sleit med å komme inn på leiemarkedet. Endret 24. februar 2022 av Chomsky89 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Helst ikke, men slikt vet en vel ikke om på forhånd? Anonymkode: ba5eb...505
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Det er ikke noe jeg hadde valgt om jeg visste om det, nei. Det er jo en kjent sak at mange som har kommunal leilighet strever med ting som kan påvirke naboer. Anonymkode: 2ce4d...f03 2
GammelKaktus Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Nei. Men nå har jeg sett hvor galt det kan gå når man velger å ha flere kommunale leiligheter i en blokk og det er ikke noe jeg vil ha befatning med. Når det er sagt så hadde jeg ikke hatt problemer med å ha en kommunal leilighet der det var garantert at det ikke var folk med store sosiale problemer og folk som driver med rus som ble plassert men det har man ingen garanti for dessverre. De plasserer folk der det er plass. Hos oss så kan man ikke få kjøpt leilighet til utleie som kommunal leilighet da blir, men vi har to naboblokker som bare har hatt trøbbel med de 2 leilighetene de har... 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Bor i et sånt borettslag. Går som oftest greit, men det skjer fra tid til annen at det flytter inn noen raringer. Noen bedre enn andre. Var noen innvandrere for en del år siden som fant ut at å spyle ned innomhus for flyttevask var en fin ide. Problemet er jo at leilighet er ikke bygd for sånt. Så det ble ekstrakostnad for kommunen. Ellers har det bodd folk i de andre leilighetene like lenge som vi har bodd her. Viser seg ved dugnad at få eller ingen gidder å dukke opp, ikke engang representanter fra kommunen. Ikke på møter som angår borettslaget heller. Som om de er beskyttet fra lagets regler og orden. Når det er sagt, så er de fleste folka der mer på "hei" enn resten av folka som bor i selveide leiligheter i laget. Anonymkode: 9599e...c3c 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 Nei. Vi har 2 kommunale boliger i borettslaget vårt, og det går helt fint. Men ville ikke bodd et sted hvor det var veldig mange kommunale boliger. Nå er vi heldige, og det bor 2 barnefamilier i disse boligene, flotte mennesker det ikke er noe tull med. Men før de så var det rusmisbruker og alkoholiker, og de var det ikke like gøy å være nabo til, og var mye bråk der. Anonymkode: a0280...7a8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 Nei. De er ofte bebodd av mennesker som har det vanskelig, og det orker jeg ikke å forholde meg til. Vil kunne gå ut, uten å være redd for å bli slått ned av noen som er beruset f.eks. Eller vekket av husbråk på natta. Anonymkode: 82a53...aec 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 Vi har flere kommunale leiligheter i vårt borettslag. Det har vært allslags folk som bor der. Alt fra de som ikke rydder og lager mye støy til ordinære familier som bor der en stund og flytter når de ikke lenger oppfyller kriterier for og han en slik leilighet. Det har stort sett gått fint. Det er heller ikke vanlig av folk fra kommunen stiller opp når det er dugnad. De har mange leiligheter i byen. De som leier er heller ikke forplikta til og stille opp. Ingen fra kommunen har stilt opp på generalforsamlingen hos oss heller, det har de nok ikke tid til. Hvem vil vel jobbe gratis og kommunen vil nok ikke betale. Anonymkode: 9c947...765
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 Nei. Har et familiemedlem som er vaktmester i kommunen, og h*n har fortalt masse skrekkhistorier om ting h*n har sett i diverse kommunale leiligheter. Anonymkode: 80314...307 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 Overhodet ikke. For det første ønsker jeg ikke å bo i samme områder eller i nærheten av denne demografien. Jeg bodde i et borettslag når jeg var yngre hvor det var en del kommunale leiligheter, og det var stadig noen som satt fyr på leiligheten i alkohol eller annen rus eller i mental ustabilitet. Generelt sett ukomfortabelt å føle at man bor i en ghetto av rus og mental lidelse. Anonymkode: 0ca92...64d 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke noe jeg hadde valgt om jeg visste om det, nei. Det er jo en kjent sak at mange som har kommunal leilighet strever med ting som kan påvirke naboer. Anonymkode: 2ce4d...f03 Like kjent sak at folk som bor i vanlige boliger er like ille, kanskje mer ille, enn de som bor i kommunale boliger og "strever" med ting som er mye mer ille og for naboer. Anonymkode: eee28...12e 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #15 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Overhodet ikke. For det første ønsker jeg ikke å bo i samme områder eller i nærheten av denne demografien. Jeg bodde i et borettslag når jeg var yngre hvor det var en del kommunale leiligheter, og det var stadig noen som satt fyr på leiligheten i alkohol eller annen rus eller i mental ustabilitet. Generelt sett ukomfortabelt å føle at man bor i en ghetto av rus og mental lidelse. Anonymkode: 0ca92...64d Akkurat sånn kan det være i vanlige boliger også. Mye verre også. Anonymkode: eee28...12e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #16 Skrevet 24. februar 2022 Ja. Bor et slikt sted nå. Da vi flyttet hit var jeg meget skeptisk, og redd for å gå ut i starten, men det har gått så fint. Har bodd her i ca 6 år nå, og her er det lite bråk og stort sett rolige folk, det er egen ordning med Securitas og jeg har innsett at fordommene mine skapte ubegrunnet frykt i meg. Det har jo vært litt ymse leieboere her, men de som har laget trøbbel har forsvunnet like fort som de har kommet. Man vet jo aldri hvilke naboer man får, uansett hvor man bor. Anonymkode: 9cfc3...4f1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #17 Skrevet 24. februar 2022 Absolutt ikke. Folk bor jo i kommunale leiligheter fordi de ikke kommer seg inn på leiemarkedet, og da er det jo fordi noe er galt. Dårlig økonomisk styring, rus, kriminalitet eller lav boevne av mange grunner. I mitt borettslag er det heldigvis alt for dyrt til at kommunen kan kjøpe noe, og her er også styret streng med å pælme ut folk som ikke følger reglene, så tror ikke kommunen hadde vært interessert i grunnen. Anonymkode: 60dd8...f50 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #18 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt ikke. Folk bor jo i kommunale leiligheter fordi de ikke kommer seg inn på leiemarkedet, og da er det jo fordi noe er galt. Dårlig økonomisk styring, rus, kriminalitet eller lav boevne av mange grunner. I mitt borettslag er det heldigvis alt for dyrt til at kommunen kan kjøpe noe, og her er også styret streng med å pælme ut folk som ikke følger reglene, så tror ikke kommunen hadde vært interessert i grunnen. Anonymkode: 60dd8...f50 Nå brukes jo en god del av kommunale boliger av kommunens egne ansatte. Anonymkode: eee28...12e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #19 Skrevet 24. februar 2022 Nei. Bodde i en med par tre kommunale (av i alt ca 40) og det holdt. Det var en del utleieleiligheter leid av ymse folk i tillegg så det gjorde ikke saken bedre. Anonymkode: 68433...744
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #20 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå brukes jo en god del av kommunale boliger av kommunens egne ansatte. Anonymkode: eee28...12e Det er mangel på kommunale boliger og lange ventelister i mange kommuner, så tviler på at kommuneansatte prioriteres. Disse har dessuten jobb og kan ordne bolig på egenhånd. Anonymkode: 68433...744 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå