AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Vi skal i bryllup med kleskode "Dolce vita". Hva i alle dager vil det si? Anonymkode: d31b8...41d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Vi skal i bryllup med kleskode "Dolce vita". Hva i alle dager vil det si? Anonymkode: d31b8...41d Det gode liv. Sikkert 50-tallet. Anonymkode: e21bb...867
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Usj, man har bommet som brudepar når kleskoden er så avansert at folk faktisk ikke skjønner hva som forventes eller ønsker. Kleskode er vel for øvrig «pent», «galla», «mørk dress» og sånn - ikke temaet for festen. Synes forøvrig man bør være innmari forsiktig med å gjøre bryllupet sitt til en temafest. Snakk om å gjøre det vanskelig og dyrt for gjestene sine. (Dolce Vita er forresten for meg først og fremst en italiensk resturant, kanskje du kan komme utkledd som en pizza?) Anonymkode: 65b43...746 5
Daria Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Det er ikke en kleskode, det er en oppfordring til å kle seg ut og hinter om temabryllup. Hvis dette var noen som sto meg relativt nære ville jeg tatt kontakt og påpekt at skal man ha temabryllup (og særlig med et såpass vagt og udefinert tema) bør man informere alle gjestene skikkelig, og ikke minst understreke at det er en oppfordring og et ønske, ikke et krav. Man kan forvente at folk pynter seg, men man kan ikke forvente at folk skal bruke tid og penger på å ordne seg kostymer etter brudeparets snevre innfall og interesser.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Daria skrev (40 minutter siden): Det er ikke en kleskode, det er en oppfordring til å kle seg ut og hinter om temabryllup. Hvis dette var noen som sto meg relativt nære ville jeg tatt kontakt og påpekt at skal man ha temabryllup (og særlig med et såpass vagt og udefinert tema) bør man informere alle gjestene skikkelig, og ikke minst understreke at det er en oppfordring og et ønske, ikke et krav. Man kan forvente at folk pynter seg, men man kan ikke forvente at folk skal bruke tid og penger på å ordne seg kostymer etter brudeparets snevre innfall og interesser. Helt enig. Men hvis man nå ønsker å ha en temafest, burde man i hvert fall forklare det skikkelig, og ikke gå ut i fra at folk er tankelesere. Jeg anser meg selv som rimelig oppegående, men forstår ikke hva «Dolce Vita» betyr i denne sammenhengen. Er det femtitalls, så får man si det da?! «Kleskode: Vi har valgt å ha temaet Dolce Vita for festen vår, så det hadde vært kult om du kom i klær inspirert av femtitallet, men selvsagt ingen tvang!» Anonymkode: 65b43...746
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Takk for svar! Jeg er ikke så nær brudeparet, så vegrer meg litt for å spørre, men jeg må nesten vurdere det. Det skal være italiensk tema vet jeg, uten at det egentlig gjør meg noe klokere hva angår klær.. Anonymkode: d31b8...41d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Spør brudeparet 🙄 Anonymkode: bcda2...a9e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Spør brudeparet 🙄 Anonymkode: bcda2...a9e Takk for nyttig innspill. Anonymkode: d31b8...41d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 Du får kle deg som Anita Ekberg gjorde i filmen «Dolce vita» fra 1960. Din mann kan kle seg som Marcello Mastroianni. Og er det en fontene i nærheten, så kan dere bade i den. Som de gjorde i filmen. Anonymkode: 336ca...4f9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 Enig med de som har svart, men ble nysgjerrig og googlet litt. Mener de som sånn dette? Det ser jo mer ut som sommerferie i Sør-Europeisk storby enn bryllup 🤷♀️ Anonymkode: ccce7...285
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar! Jeg er ikke så nær brudeparet, så vegrer meg litt for å spørre, men jeg må nesten vurdere det. Det skal være italiensk tema vet jeg, uten at det egentlig gjør meg noe klokere hva angår klær.. Anonymkode: d31b8...41d Tror nok det er lurt å spørre ja. Hva de egentlig mener. Vi er i hvert fall flere her som ikke synes det er åpenbart, om det er noen trøst! Som en over her skrev - man kan forvente at gjestene pynter seg, men å forvente at gjestene skal ut å kjøpe et helt antrekk til temafest synes jeg faktisk er for drøyt. Jeg synes generelt man ikke trenger kleskode over hodet, med mindre man skal i kongelig bryllup liksom. Hvem bryr seg om kjolen er kort eller lang - jeg ville i alle fall ikke at noen skulle måtte gå på shopping på grunn av regler jeg hadde satt for mitt bryllup. Anonymkode: 65b43...746
Djungelvrål Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 Så utrolig pretensiøst. Ta på deg en blomstrete sommerkjole. Ferdi.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Spør brudeparet 🙄 Anonymkode: bcda2...a9e Hold kjeft! Anonymkode: 30d01...de1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå