Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Er sammen med ei kjekk jente! 
I det siste har jeg følt at hun ikke ønsker å ha så mye sex, og det plager meg jo. For hun har vært ganske på hele tiden. 
Hun sier for eksempel imorgen tidlig skal vi ha sex, eller ikveld, eller imorgen: Det ender med at det er jeg som tar initativ når vi skal legge for eksempel, i og med at hun aldri tar itinativ, men da får jeg bare tilbake: ikke nå jeg har vondt i magen eller lignende. 

Dette tærer på min selvtillit og det ender med at jeg egentlig bare blir lei meg. Hun blir også bare sur på meg og føler jeg maser og har mangel på respekt. 

Forholdet er relativt nytt, og jeg syns det er litt tidlig å få slike problemer allerede nå... Men mulig jeg tar feil.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg vet at det ikke nytter å snakke med henne for da blir hun bare sur. 

Mikael.

Anonymkode: bf397...9c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei! 
I det siste har jeg følt at hun ikke ønsker å ha så mye sex, og det plager meg jo. For hun har vært ganske på hele tiden. 
Hun sier for eksempel imorgen tidlig skal vi ha sex, eller ikveld, eller imorgen: Det ender med at det er jeg som tar initativ når vi skal legge for eksempel, i og med at hun aldri tar itinativ, men da får jeg bare tilbake: ikke nå jeg har vondt i magen eller lignende. 

Dette tærer på min selvtillit og det ender med at jeg egentlig bare blir lei meg. Hun blir også bare sur på meg og føler jeg maser og har mangel på respekt. 

Forholdet er relativt nytt, og jeg syns det er litt tidlig å få slike problemer allerede nå... Men mulig jeg tar feil.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg vet at det ikke nytter å snakke med henne for da blir hun bare sur. 

Mikael.

Sånn er det med jenter som har lav sexlyst, de bobler ikke akkurat over. Når sex skal planlegges og ikke drives av lyst blir det sjeldent bedre;)

• Liker 1
Skrevet

Om hun finner på unnskyldninger for å slippe å ha sex, er det et stort faresignal. Det betyr at hun ikke er komfortabel med å si nei fordi hun rett og slett ikke har lyst. Og om du maser, er det kanskje grunnen til at hun føler hun må ha en unnskyldning? 

Hvis du ikke vil snakke med henne (som er den eneste måten å faktisk løse dette på), så si at dere ikke skal ha sex de neste to ukene, og ikke si at dere skal ha/planlegge. Gi henne en friperiode uten press. 

Hvis hun etter de to ukene er fornøyd, så må dere innse at dere ikke har kompatibelt lystnivå. Det er ikke uvanlig. 

Anonymkode: 8ee36...803

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Problemer som at kun den ene tar initiativ o.l. er mulig å komme seg gjennom. Man kan snakke om hvorfor det føles vondt og man kan finne ut av det. Men det at hun blir sur og ikke vil snakke synes jeg er et stort faresignal. 

Anonymkode: b2eb4...0c8

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Høres ikke bra ut, hvis det ikke går an å snakke med henne om sånne ting, kan jeg nesten garantere at det ikke blir noen samleier på deg med henne de neste årene. 

Så jeg hadde vurdert om jeg hadde fortsatt forholdet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om hun finner på unnskyldninger for å slippe å ha sex, er det et stort faresignal. Det betyr at hun ikke er komfortabel med å si nei fordi hun rett og slett ikke har lyst. Og om du maser, er det kanskje grunnen til at hun føler hun må ha en unnskyldning? 

Hvis du ikke vil snakke med henne (som er den eneste måten å faktisk løse dette på), så si at dere ikke skal ha sex de neste to ukene, og ikke si at dere skal ha/planlegge. Gi henne en friperiode uten press. 

Hvis hun etter de to ukene er fornøyd, så må dere innse at dere ikke har kompatibelt lystnivå. Det er ikke uvanlig. 

Anonymkode: 8ee36...803

Prøvde å snakke med henne litt om det igår kveld, men da holdt hun på å sovne så det passet heller ikke

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Bor dere sammen? Hvor ofte prøver du deg? Jeg endte sånn fordi jeg aldri kunne gi en klem eller ta på han uten at han skulle begynne å tafse og hinte. Det drepte all lysten min

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei! 

Mikael.

Da er hun jo enten en helt uegnet partner, og du må avslutte forholdet og finne deg en ny og bedre partner (eller godta varig nedsatt livskvalitet i dette forholdet) eller så er du dårlig på kommunikasjon og definerer anklage som "prat".

Altså er svaret at dere må prate om dette. På et tidspunkt der dere begge er våkne og opplagte, feks over middag. Evner dere ikke prate om noe så enkelt som dette uten å enten oppføre dere som furtne småbarn eller ende som kranglende tullinger? Avslutt forholdet og endre adferd før dere oppsøker nye forhold.

Anonymkode: 49392...141

Skrevet
Jadzia skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge har dere vært sammen? Bor dere sammen? Hvor ofte prøver du deg? Jeg endte sånn fordi jeg aldri kunne gi en klem eller ta på han uten at han skulle begynne å tafse og hinte. Det drepte all lysten min

Nei, vi koser heler tiden, hun er kjempe kosete... Og tafser på meg relativt ofte.
Vi har vært sammen i litt over et halvt år, og vi bor sammen nå, ja. 

Skrevet
Jadzia skrev (Akkurat nå):

Men dette er det jo ditt ansvar å formidle på hyggelig måte, så tidlig som mulig. Dine grenser - ditt ansvar. Formidler du ikke så blir du ikke hørt, fordi ingen mennesker utenfor Fantasy-sjangeren faktisk kan lese tanker. 

Å velge å la noen fortsette med uønsket adferd så lenge at du velger å la det gå utover lysten din er ikke rasjonell adferd. Men - igjen - dette er dine valg og ditt ansvar.

Anonymkode: 49392...141

Skrevet

Så lysten hennes dalte etter at dere ble samboere? Det er hvertfall et faresignal. Jeg er kvinne selv og det hadde vært et stort problem for meg om min partner alltid kom med unnskyldninger. Da er det noe som ikke stemmer og som må frem på bordet! Og det kan godt være at hun er så redd for å miste deg at hun kommer med mange unnskyldninger i stedet for å være ærlig på at hun kanskje ikke har så stor sexlyst. Det er viktig å være ærlige på disse tingene for å lures til å leve i et forhold der den ene alltid er misfornøyd er bare vondt. 

Anonymkode: ca73a...aba

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei! 

Mikael.

Men TS. Er sexen bra da, altså..? kansje dere ikke er helt match, intimt sett? Du merker jo på dama om sexen er god, da er hun ikke stille akkurat. Noen menn vet ikke dette, og tror det er god sex selv om dama ikke gir lyd fra seg. Du merker når hun synes det er bra! OG er det ikke det, så er det kanskje ikke liv laga. sorry?

Anonymkode: 14171...dd6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men TS. Er sexen bra da, altså..? kansje dere ikke er helt match, intimt sett? Du merker jo på dama om sexen er god, da er hun ikke stille akkurat. Noen menn vet ikke dette, og tror det er god sex selv om dama ikke gir lyd fra seg. Du merker når hun synes det er bra! OG er det ikke det, så er det kanskje ikke liv laga. sorry?

Ja, Sexen er veldig bra... det kan jeg bare si med en gang
Jeg vet at vi har god sex, 

Skrevet

Forståelig at damer synes det er ekstremt å få en svær penis trøkket langt opp i musa. 

Anonymkode: 9564a...12b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forståelig at damer synes det er ekstremt å få en svær penis trøkket langt opp i musa. 

Anonymkode: 9564a...12b

Svært lite relevant kommentar... 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

... og ikke hør på slike som dette. Snakk om håpløs forenkling og generalisering...

Skrevet

Uff, så lei situasjon. Jeg føler virkelig med deg. Det høres muligens ut som at hun har mistet lysten på deg, dessverre. Det at hun ikke vil snakke om det, tyder på at hun gruer seg for å fortelle deg sannheten. Hvis hun bare har lavere sexlyst, men fremdeles tenner på deg, hadde hun jo bare sagt det. Og da hadde hun også vist sexlyst jevnlig.

Jeg ville ha spurt henne rett ut.

Anonymkode: d9c17...144

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Uff, så lei situasjon. Jeg føler virkelig med deg. Det høres muligens ut som at hun har mistet lysten på deg, dessverre. Det at hun ikke vil snakke om det, tyder på at hun gruer seg for å fortelle deg sannheten. Hvis hun bare har lavere sexlyst, men fremdeles tenner på deg, hadde hun jo bare sagt det. Og da hadde hun også vist sexlyst jevnlig.

Jeg ville ha spurt henne rett ut.

Anonymkode: d9c17...144

Jeg spurte henne rett ut. Og hun sier nei absolutt ikke, hun vil, men har hatt vondt i magen og kunne ikke noe for det.

Hun sa hun har såklart lyst å ha sex med meg, men ikke når hun har vondt i magen. 
Men rart hun ikke sier hun har vondt i magen tidligere på dagen (noe hun pleier om hun faktisk har vondt i magen)… 

Så var det også et problem at «jeg» ville ha samleie når vi hadde lagt oss, og hun foretrakk tidligere på dagen…

Dette føler jeg ikke har vært noe problem tidligere… men jeg vet ikke jeg.

Skrevet

Dere må jo snakke ordentlig om det her. Komme til bunns i hva som er problemet. Da holder det å ikke å hinte eller anta. Du må utrykke hva du føler og be spesifikt om hva hun føler. 

F.eks at du føler deg avist og gjerne vil ha mer sex og synes det er trist at hun ikke vil like ofte som før. 

Hva føler hun? 

Og så ta det derfra. 

Anonymkode: 78653...dce

Gjest CamillaCollett
Skrevet

Hvor ofte ønsker du sex? Hvor lang eller kort tid går det mellom hver gang du tar initiativ? Føler du at forholdet er godt utenom sexen? Hender det at dere bare koser, eller har du en forventning om at kos bør lede til sex?

I et forhold er det jo slik at det blir så mye eller lite sex som den som vil ha minst sex ønsker. Og da blir det den andres oppgave å være med og tilrettelegge for mest mulig lyst. Sørge for at stemningen er god. At den andre føler seg trygg, elsket og tatt vare på. At sex er en positiv mulighet, ikke gjenstand for press eller plikt. 

Det er så fort gjort å kjøre seg inn i et negativt spor her, som handler om at du er misfornøyd og vil ha mer, og hun føler at hun må levere noe, heller enn å ha det fint med deg, som er det sex faktisk er. Ta en prat med henne om forholdet generelt, er mitt råd. Ha henne i fokus. Når føler hun seg mest elsket? Hva vil hun ha av forholdet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...