AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Etter juleferien hos pappan har 7 åringen blitt mer urolig, ukonsentrert, utålmodig, og sint. Hver minste lille ting skal diskuterende, og får han ikke vilja si så smelles det i dører eller jeg får gjennomgå. Han fikk PlayStation til jul der og det spilles mye, muligens også etter leggetid. Kan denne endringen bare skyldes spillinga eller bør jeg bli urolig for andre ting? Er det flere her som ser endring i atferd ved mye spilling? (Høy konflikt og vold så kan ikke snakke med faren) Anonymkode: 20ec2...be8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Her merkes det godt ved for mye spilling, ja. Viktig å begrense. Hvis ikke blir barna våre sure, irriterte, svarer frekt osv. Men fjerner vi spilling så går de tilbake til normal oppførsel innen kort tid. Anonymkode: eceb0...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Du har en 7 åring som plutselig har endret oppførsel etter en ferie hos sin far, som du ikke kan snakke med fordi han er voldelig og dere har et svært konfliktfylt samarbeid? Ved første øyekast tror jeg ikke spillingen er hovedproblemet nei, har dette barnet noen å snakke med? Så fint at du har lagt merke til at noe er galt, det trenger ikke nødvendigvis å ha skjedd noe hos far, men det kan ha skjedd noe. Barnet kan også ha det vanskelig på skolen, eller være preget av ditt og farens forhold. Eller noe annet. Anonymkode: ebcdc...a79 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 Det kan også være en del av utviklingen. Her har barnet hatt slike perioder. Kommer like fort som de forsvinner. Når barnet står i ett slikt trinn er det mer i opposisjon, drama, etc. Så kommer det rolige og harmoniske perioder igjen 😊 Hørt om 6-års krisen? Anonymkode: c1f69...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har en 7 åring som plutselig har endret oppførsel etter en ferie hos sin far, som du ikke kan snakke med fordi han er voldelig og dere har et svært konfliktfylt samarbeid? Ved første øyekast tror jeg ikke spillingen er hovedproblemet nei, har dette barnet noen å snakke med? Så fint at du har lagt merke til at noe er galt, det trenger ikke nødvendigvis å ha skjedd noe hos far, men det kan ha skjedd noe. Barnet kan også ha det vanskelig på skolen, eller være preget av ditt og farens forhold. Eller noe annet. Anonymkode: ebcdc...a79 Vi har en god del problemer ja. Og barnet vil ikke snakke særlig. Så er jo derfor jeg er ekstra oppmerksom på adferdsendringer. Tror også barnet favoriseres fordi det er det «snilleste» barnet hos han. Har snakket med skolen. Tror det fint spilles et par timer hver dag og de nevnte noe om at de drepte en politimann i spillet. Anonymkode: 20ec2...be8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Er du helt sikker på at barnet ikke har blitt utsatt for vold, eller sett andre bli utsatt for vold hos faren? Hvorfor er barnet så "snilt", er det naturlig eller er barnet redd? Blir de andre barna utsatt for noe hos denne faren? Jeg synes du skal søke hjelp for ditt barn, for eksempel samtaler med helsesykepleier på skolen. Du kan også få råd om hva du kan gjøre. Se også om du kan koble deg på barnet ditt for eksempel ved å spille sammen med barnet, og snakke om spill underveis, kanskje noe kommer frem. Jeg ville vært bekymret, men ikke for spilling i seg selv. Det er mange andre ting du bør fokusere på å hjelpe barnet med, og kanskje skjerme barnet fra. Anonymkode: ebcdc...a79
AprilLudgate Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Et par timers spilling utløser ikke vanskelige følelser og aggresjon. Jeg ville prøvd å snakke med skole/helsesøster. Han har ikke nødvendigvis blitt utsatt for noe selv, men han kan ha sett noe. Og sinnet tør han neppe ta ut hos far, så da gjør han det der han er trygg.
GammelKaktus Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Tror dere har større problemer enn gaming, at han gamer en del når han er hos far er nok ikke årsaken til hans oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 Dette kan ha med far å gjøre, eller alderen til barnet og at barnet er i forandring, eller at barnet er blitt "miljøskadet" fordi du og far kjører ulikt regime i deres hjem. Jeg og bf hadde 50/50 i noen år, og det gjorde ikke noe godt for barnet. Merket stor forskjell når barnet kommer hjem. Rutinene hos meg var glemt og barnet var døgnvill osv. Det er ganske normalt. Og krever at den som har hovedomsorgen må stå på litt ekstra for å få inn rutiner igjen. Anonymkode: c312e...37e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 De sier at juleferien var fin og ikke noe sinne/vold denne gangen. Barnet er snilt pga redsel ja. Jeg vet jeg høres tafatt ut, men samværet er fastsatt hos retten og han er under BV. Jeg kan virkelig ikke gjøre noe mer uten mer bevis. (Det sier advokaten min også) Håpet dette bare skyldtes PlayStation og lite søvn… Anonymkode: 20ec2...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå