Gå til innhold

Ung ufør og får ikke ekstra støtte til strømregning ++ fra husbanken…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde virkelig trodd at jeg var en av de som skulle motta i det minste noe når regjeringen nå økte inntektsgrunnlaget. Jeg trodde først det var gjort en feil da det stod at jeg mottok en langt høyere sum per mnd enn hva som er tilfelle - beløpet jeg mottar i brutto, før skatt. Hvilket er over 5000 kroner mer enn det jeg får utbetalt. Så viser det seg at Husbanken tydeligvis regner brutto lønn, og ikke hva man faktisk sitter igjen med? 
Jeg må innrømme at jeg syntes det er litt merkelig og veldig fortvilende. Jeg har, som så mange andre, er sårt behov for litt ekstra denne perioden. Jeg hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle ha «for høy inntekt». 
Er det flere enn meg som opplever dette? 
jeg har for øvrig under 700 kroner «for mye» til å ha rettigheter til støtte. 

hilsen svært fortvilet

Anonymkode: 3522b...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har du tydeligvis nok brutto og får se på utgiftene hvor det kan spares inn.

Anonymkode: 0805e...29f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da har du tydeligvis nok brutto og får se på utgiftene hvor det kan spares inn.

Jeg sparer virkelig inn der jeg kan. Har også latt bilen stå og får låne elektrisk bil når jeg absolutt må. Har knapt brukt penger på ting til meg selv siden desember. Har et stramt budsjett. Denne ordningen skulle jo romme langt flere enn vanlig. Det gjelder åpenbart ikke meg, og jeg må vel bare akseptere det nå.

Skrevet

Det er veldig få som har rettigheter til bostøtte fra Husbanken. Da skal du ha veldig lav inntekt. Type svært lav dagsats på dagpenger, sosialstønad ol. Uføretrygdede har som regel for høy inntekt. 

Forstår godt at det er utrolig kjipt og vanskelig. 

Anonymkode: d073b...cb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sparer virkelig inn der jeg kan. Har også latt bilen stå og får låne elektrisk bil når jeg absolutt må. Har knapt brukt penger på ting til meg selv siden desember. Har et stramt budsjett. Denne ordningen skulle jo romme langt flere enn vanlig. Det gjelder åpenbart ikke meg, og jeg må vel bare akseptere det nå.

Dette, sånn er det, du tjener over grensa. 

Anonymkode: f33fa...6d2

Skrevet

Selvfølgelig må husbanken ta utgangspunkt i bruttolønn. Hvis ikke kunne jo folk bare ha skrudd opp skattetrekket sitt og hatt krav på støtte. Er du sikker på at skattetrekket ditt er riktig? Hvis du får igjen på skatten, skatter du for mye og må justere. 

Anonymkode: ee760...c66

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Som bil ja. Bil er ofte en stor utgiftspost samtidig som den er er gode. Med mindre du bor i indre gokk og bussen går en gang i uka.

Skrevet

Send meg din brutto utbetaling, samt dine  el. Utgifter, er du enslig mor vil dette influere

Skrevet

Selvfølgelig er det bruttoinntekt som teller, det er alltid brutto man tar utgangspunkt i. 

Anonymkode: 08bc1...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...