AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Hei! I går hadde jeg og samboer en kjempestor krangel. Vi har hatt en lignende for mange år siden, men ikke mer enn det. Det endte skikkelig ille der han forsøkte å kaste meg ut. La oss uten å skvære opp. I dag vil han ikke prate. Jeg har sagt et par ting som at det er middagsrester i kjøleskapet hvis han ønsker og at jeg ønsker han en god arbeidsdag. Null svar fra han. Han bare gikk. Jeg skjønner at det er følelser i spill, men jeg blir veldig dårlig av dette. Hadde et panikkanfall i sta etter at han dro, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Burde jeg sende en melding, gjøre ekstra husarbeid? Eller hva kan jeg egentlig gjøre for å gjøre han litt blidere eller i det minste kommunisere? Noen råd? Føles helt uutholdelig nå. Anonymkode: ee8cc...c43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 Du bør vente. Skjønner at det er fristende å løpe etter, presse, få kontakt. Men kanskje han trenger å roe seg ned og samle seg. Anonymkode: bda64...6f2 13
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør vente. Skjønner at det er fristende å løpe etter, presse, få kontakt. Men kanskje han trenger å roe seg ned og samle seg. Anonymkode: bda64...6f2 Takk for råd. Og det er kjempefristende som du sier. Jeg har aldri følt meg så usikker i forholdet som jeg gjør nå. Er kvalm og skjelven. Klarer jo ikke å jobbe i dag heller og vet ikke hva jeg kan gjøre for å få tiden til å gå. Ts Anonymkode: ee8cc...c43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for råd. Og det er kjempefristende som du sier. Jeg har aldri følt meg så usikker i forholdet som jeg gjør nå. Er kvalm og skjelven. Klarer jo ikke å jobbe i dag heller og vet ikke hva jeg kan gjøre for å få tiden til å gå. Ts Anonymkode: ee8cc...c43 Med jobbing så mener jeg å skrive på masteroppgaven btw. Skal ha kveldsvakt på deltidsjobben i dag. Venter den ut, har ikke kapasitet på bekymring der med tanke på at han ikke svarer før jeg må på jobb. Ts Anonymkode: ee8cc...c43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Det er vanskelig å gi deg råd når vi ikke vet hva krangelen/uenigheten handler om. Om det er noe som går mest på han, så er det jo ikke slik at du skal springe etter for å få han blidere. Hvordan du skal gå fram videre handler altså mest om bakgrunnen for krangelen. Anonymkode: e5828...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er vanskelig å gi deg råd når vi ikke vet hva krangelen/uenigheten handler om. Om det er noe som går mest på han, så er det jo ikke slik at du skal springe etter for å få han blidere. Hvordan du skal gå fram videre handler altså mest om bakgrunnen for krangelen. Anonymkode: e5828...f8b Jeg skjønner det. Problemet er likevel at jeg ikke helt vet hva den dreide seg om fordi den skifta tema veldig ofte. Det starta med at han mislikte hvordan jeg håndterer noe som er svært viktig for meg. Det er greit nok det, men han kom med mange ufine påstander om meg som person for å vise til at jeg alltid ødelegger det som betyr noe. Jeg ble så klart såret av det og reagerte litt for voldsomt på det. Da ble krangelen om min reaksjon. Til slutt dreide den seg vel om masse greier han irriterte seg om fra langt tilbake der jeg igjen mente det er ugreit å ta opp når vi ikke diskuterer det, i tillegg til at jeg uttrykte at han heller skulle tatt det opp da, for de situasjonene er totalt ukjent for meg. Jeg oppførte meg ikke som en engel i går, jeg forstår det. Ts Anonymkode: ee8cc...c43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner det. Problemet er likevel at jeg ikke helt vet hva den dreide seg om fordi den skifta tema veldig ofte. Det starta med at han mislikte hvordan jeg håndterer noe som er svært viktig for meg. Det er greit nok det, men han kom med mange ufine påstander om meg som person for å vise til at jeg alltid ødelegger det som betyr noe. Jeg ble så klart såret av det og reagerte litt for voldsomt på det. Da ble krangelen om min reaksjon. Til slutt dreide den seg vel om masse greier han irriterte seg om fra langt tilbake der jeg igjen mente det er ugreit å ta opp når vi ikke diskuterer det, i tillegg til at jeg uttrykte at han heller skulle tatt det opp da, for de situasjonene er totalt ukjent for meg. Jeg oppførte meg ikke som en engel i går, jeg forstår det. Ts Anonymkode: ee8cc...c43 Irritasjon og grums som har bygget seg opp over tid altså. Uff, det er så kjipt når det koker over sånn. Anonymkode: bda64...6f2
Raven.Writingdesk Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg skjønner det. Problemet er likevel at jeg ikke helt vet hva den dreide seg om fordi den skifta tema veldig ofte. Det starta med at han mislikte hvordan jeg håndterer noe som er svært viktig for meg. Det er greit nok det, men han kom med mange ufine påstander om meg som person for å vise til at jeg alltid ødelegger det som betyr noe. Jeg ble så klart såret av det og reagerte litt for voldsomt på det. Da ble krangelen om min reaksjon. Til slutt dreide den seg vel om masse greier han irriterte seg om fra langt tilbake der jeg igjen mente det er ugreit å ta opp når vi ikke diskuterer det, i tillegg til at jeg uttrykte at han heller skulle tatt det opp da, for de situasjonene er totalt ukjent for meg. Jeg oppførte meg ikke som en engel i går, jeg forstår det. Ts Anonymkode: ee8cc...c43 Du må faktisk spesifisere hva du mener med at du «oppførte deg ikke som en engel. Så langt leser jeg at han kritiserer deg for ting du gjør, uten at det er grunn til det (fordi du sier ikke hva du har gjort og om det er grunnlag for å gi deg kritikk) - deretter får du kritikk for hvordan du håndterte kritikken også får du kritikk for ting langt tilbake i tid. Nå er han sur, du er vippet ut av spill, klarer ikke konsentrere deg (dagen din er ødelagt) og han bruker Silent Treatment for å straffe deg. For meg høres dette ut som »push-pull» mekanismer og med mindre du kan gi god forklaring på hva du gjorde feil, så hadde jeg anbefalt deg å dumpe ham. Han truer med å avslutte forholdet og forsøkte å kaste deg ut i går, hvorfor i helvete er du der enda? Da må du enten mene at han har rett da, og du lar deg behandle slik, eller du må faktisk kreve i retur at han behandler deg OK. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #9 Skrevet 24. februar 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Du må faktisk spesifisere hva du mener med at du «oppførte deg ikke som en engel. Så langt leser jeg at han kritiserer deg for ting du gjør, uten at det er grunn til det (fordi du sier ikke hva du har gjort og om det er grunnlag for å gi deg kritikk) - deretter får du kritikk for hvordan du håndterte kritikken også får du kritikk for ting langt tilbake i tid. Nå er han sur, du er vippet ut av spill, klarer ikke konsentrere deg (dagen din er ødelagt) og han bruker Silent Treatment for å straffe deg. For meg høres dette ut som »push-pull» mekanismer og med mindre du kan gi god forklaring på hva du gjorde feil, så hadde jeg anbefalt deg å dumpe ham. Han truer med å avslutte forholdet og forsøkte å kaste deg ut i går, hvorfor i helvete er du der enda? Da må du enten mene at han har rett da, og du lar deg behandle slik, eller du må faktisk kreve i retur at han behandler deg OK. Jeg oppførte med dårlig i form av å heve stemmen og avbryte han når jeg var totalt uenig med det han sa (noe som gjorde at jeg ikke fikk med meg alt han faktisk skulle si). Jeg sa vel også på et tidspunkt at jeg like gjerne kunne dra hvis han mente så vondt med meg- men så innså jeg jo at jeg ikke har en plass å dra. Anonymkode: ee8cc...c43
Hr. Aktiv Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! I går hadde jeg og samboer en kjempestor krangel. Vi har hatt en lignende for mange år siden, men ikke mer enn det. Det endte skikkelig ille der han forsøkte å kaste meg ut. La oss uten å skvære opp. I dag vil han ikke prate. Jeg har sagt et par ting som at det er middagsrester i kjøleskapet hvis han ønsker og at jeg ønsker han en god arbeidsdag. Null svar fra han. Han bare gikk. Jeg skjønner at det er følelser i spill, men jeg blir veldig dårlig av dette. Hadde et panikkanfall i sta etter at han dro, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Burde jeg sende en melding, gjøre ekstra husarbeid? Eller hva kan jeg egentlig gjøre for å gjøre han litt blidere eller i det minste kommunisere? Noen råd? Føles helt uutholdelig nå. Anonymkode: ee8cc...c43 Bare vent og ha is i magen. Gjør det du vanligvis gjør om dagene, men ikke bry deg om han. La ham vokse litt og ta kontakt først. Slik det er nå så har det ingen hensikt da han gjemmer seg bak skjoldet sitt. 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg oppførte med dårlig i form av å heve stemmen og avbryte han når jeg var totalt uenig med det han sa (noe som gjorde at jeg ikke fikk med meg alt han faktisk skulle si). Jeg sa vel også på et tidspunkt at jeg like gjerne kunne dra hvis han mente så vondt med meg- men så innså jeg jo at jeg ikke har en plass å dra. Anonymkode: ee8cc...c43 Kan vel også legge til at fra hans synspunkt så ropte jeg mesteparten av tiden- jeg mener at jeg hevet stemmen. Ts Anonymkode: ee8cc...c43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 Hr. Aktiv skrev (6 minutter siden): Bare vent og ha is i magen. Gjør det du vanligvis gjør om dagene, men ikke bry deg om han. La ham vokse litt og ta kontakt først. Slik det er nå så har det ingen hensikt da han gjemmer seg bak skjoldet sitt. Jeg forsøker, men det er vanskelig. Har gitt meg en fridag fra skriving og har satt på min favorittfilm, men det er helt umulig p følge med for tankene tar helt overhånd. Anonymkode: ee8cc...c43
Hr. Aktiv Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forsøker, men det er vanskelig. Har gitt meg en fridag fra skriving og har satt på min favorittfilm, men det er helt umulig p følge med for tankene tar helt overhånd. Anonymkode: ee8cc...c43 Tankene trenger man ikke belaste noen med. Det du gjør ved å prøve bryte dette skjoldet hans er bare å egle opp til ny kamp og det har ingen hensikt hvis man ser på fred og fryd som resultat av diskusjonen. Derfor er det viktig at han tar kontakt når han er klar på samme måte som motsatt såfremt du har roet deg da selvfølgelig. Å diskutere i sinne har aldri vært noen god egenskap og strategisk smart. 1 1
TLR Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! I går hadde jeg og samboer en kjempestor krangel. Vi har hatt en lignende for mange år siden, men ikke mer enn det. Det endte skikkelig ille der han forsøkte å kaste meg ut. La oss uten å skvære opp. I dag vil han ikke prate. Jeg har sagt et par ting som at det er middagsrester i kjøleskapet hvis han ønsker og at jeg ønsker han en god arbeidsdag. Null svar fra han. Han bare gikk. Jeg skjønner at det er følelser i spill, men jeg blir veldig dårlig av dette. Hadde et panikkanfall i sta etter at han dro, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Burde jeg sende en melding, gjøre ekstra husarbeid? Eller hva kan jeg egentlig gjøre for å gjøre han litt blidere eller i det minste kommunisere? Noen råd? Føles helt uutholdelig nå. Anonymkode: ee8cc...c43 Har dere barn?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #15 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for råd. Og det er kjempefristende som du sier. Jeg har aldri følt meg så usikker i forholdet som jeg gjør nå. Er kvalm og skjelven. Klarer jo ikke å jobbe i dag heller og vet ikke hva jeg kan gjøre for å få tiden til å gå. Ts Anonymkode: ee8cc...c43 Hvis det at du gjør ekstra husarbeid i dag er avgjørende for om det blir slutt, er det da et forhold du ønsker? Du sier ikke hva dere kranglet om eller om han har grunn til å være mer sur på deg enn han er på deg. Er det noen grunn til at du skal logre for ham for å blidgjøre ham i denbe situasjonen? Anonymkode: 44822...85d 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #16 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg oppførte med dårlig i form av å heve stemmen og avbryte han når jeg var totalt uenig med det han sa (noe som gjorde at jeg ikke fikk med meg alt han faktisk skulle si). Jeg sa vel også på et tidspunkt at jeg like gjerne kunne dra hvis han mente så vondt med meg- men så innså jeg jo at jeg ikke har en plass å dra. Anonymkode: ee8cc...c43 Hevet han stemmen eller var han saklig og rolig mens han tok for seg det ene etter det andre som er galt med deg? Ut fra det du skriver så hadde jeg IKKE giddet å blidgjøre ham. Noen tror de kan si hva som helst så lenge de er rolige. De presser og krenker, eller har samket dritt fra langt tilbake og når det blir for mye for mottaker som hever stemne eller sier noe i affekt så får de ENDA MER å ta den andre på. Du skulle ikke sagt at du like greit kunne dra, men jeg hadde tolket det som å dra noen dager. Ikke at du gjorde det slutt. Anonymkode: 44822...85d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #17 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hevet han stemmen eller var han saklig og rolig mens han tok for seg det ene etter det andre som er galt med deg? Ut fra det du skriver så hadde jeg IKKE giddet å blidgjøre ham. Noen tror de kan si hva som helst så lenge de er rolige. De presser og krenker, eller har samket dritt fra langt tilbake og når det blir for mye for mottaker som hever stemne eller sier noe i affekt så får de ENDA MER å ta den andre på. Du skulle ikke sagt at du like greit kunne dra, men jeg hadde tolket det som å dra noen dager. Ikke at du gjorde det slutt. Anonymkode: 44822...85d Takk som sier dette, det betyr mye for meg. Han hater mer enn noe annet om jeg hever stemmen, så jeg gjør så godt jeg kan å la være. Likevel så prater jeg generelt høyere enn han, og har lett for å prate høyere dersom jeg får mye dritt mot meg. Han klarer ikke å forstå det, og det gjør det vanskelig. Ts Anonymkode: ee8cc...c43
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #18 Skrevet 24. februar 2022 TLR skrev (12 minutter siden): Har dere barn? Nei Anonymkode: ee8cc...c43 1
TLR Skrevet 24. februar 2022 #19 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei Anonymkode: ee8cc...c43 Det var godt å høre. Ikke få barn med han før du er 100 % sikker. Hvis dere krangler mye så er det ikke sikkert at forholdet holder
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #20 Skrevet 24. februar 2022 Men jeg må bare få det ut han har aldri behandlet meg som i går og ønsket så sterkt å kaste meg ut. Aldri har han drevet med silent treatment. Jeg vet liksom ikke om jeg er singel eller i et forhold. Og det gjør så jævlig vondt. Ts Anonymkode: ee8cc...c43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå