AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #1 Skrevet 24. februar 2022 Baby sover kl 01:00 og står opp skikkelig kl 12.00. De på helsestasjonen vil at jeg skal vekke han kl 08:00 slik at han får rutine på å sove tidligere. Hva gjør jeg? Han sover jo nå igjen etter at jeg har ammet han. Virker brutalt å bare vekke han fra dyp søvn. Hvorfan snur om denne rutina? Skal vekke han om to timer og forsøke fra 10 å holde han våken. Anonymkode: e050a...826
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #2 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Baby sover kl 01:00 og står opp skikkelig kl 12.00. De på helsestasjonen vil at jeg skal vekke han kl 08:00 slik at han får rutine på å sove tidligere. Hva gjør jeg? Han sover jo nå igjen etter at jeg har ammet han. Virker brutalt å bare vekke han fra dyp søvn. Hvorfan snur om denne rutina? Skal vekke han om to timer og forsøke fra 10 å holde han våken. Anonymkode: e050a...826 du bør gjerne snu døgnet så han kan sovne tidligere på kvelden heller sånn 18-19-20 på kvelden Vanligvis står små opp i 05-08 tida om morgenen og så har de noen dupper gjennom dagen og sovner igjen et sted mellom 18-20 på kvelden. Så noe bryst og flaske på natta. Anonymkode: bf61c...123
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Nei, du skal ikke vekke barnet, det er ingen regel som sier at babyer må sove kl 19. Mine barn har vært kveldsbabyer alle sammen og lagt seg sammen med meg. Yngste på 2 kan fortsatt snu døgnet i blant, men tar da igjen på morgenen (eller skal vi si formiddagen) hvis hun får lov. Det går med hjemmekontor eller i helgene. Sett hellere pris på at babyen din sover godt og ikke ødelegg det ❤️ Anonymkode: 08246...33c 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): du bør gjerne snu døgnet så han kan sovne tidligere på kvelden heller sånn 18-19-20 på kvelden Vanligvis står små opp i 05-08 tida om morgenen og så har de noen dupper gjennom dagen og sovner igjen et sted mellom 18-20 på kvelden. Så noe bryst og flaske på natta. Anonymkode: bf61c...123 Hvorfor det om man er i permisjon og det passer seg slik? Mer tid med den forelder som jobber, og samlet sett blir søvnen det samme. Ingen av mine barn har noen gang sovnet før kl 20, og tro meg jeg har prøvd. Men så står de ikke opp kl 5 heller, da er det fortsatt natt hos oss! Er det virkelig noe å ønske seg om man ikke må? Anonymkode: 08246...33c 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Ikke stress, det kommer til å snu av seg selv. Kanskje neste uke, kanskje om to måneder. Anonymkode: 2857e...545 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor det om man er i permisjon og det passer seg slik? Mer tid med den forelder som jobber, og samlet sett blir søvnen det samme. Ingen av mine barn har noen gang sovnet før kl 20, og tro meg jeg har prøvd. Men så står de ikke opp kl 5 heller, da er det fortsatt natt hos oss! Er det virkelig noe å ønske seg om man ikke må? Anonymkode: 08246...33c Jeg tenker det samme. Kommer til å være hjemmeværende med han i to år og vil helst at han skal få den rutina han vil inntil barnehagestart. Som sagt skal jeg forsøke å vekke han kl. 10 prøve å gi denne rutina en sjanse også får jeg se da om det går. Anonymkode: e050a...826
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Det snur av seg selv hvis du ønsker en tidligere leggetid på babyen din, ville jeg nok heller begynt gradvis å legge litt tidligere enn å vekke opp en baby som sover godt. Men desto tidligere du legger baby, desto tidligere står de opp, som regel. Du vet best selv hva som er rett for deg og ditt barn, ikke helsesykepleier. Anonymkode: 2fdb6...84a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå