Gå til innhold

Er det mulig å IKKE bli smittet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ektefellen min var litt smågruggete i halsen søndag Hen tok en covid-test som var negativ. Ble mer gruggete utover kvelden og natta i tillegg til hoste. Testet positivt mandags morgen. Siden det har vi levd som vanlig uten andre smitteverntiltak enn håndvask, som vi strengt tatt praktiserer like godt ellers. Jeg har testet meg hver dag siden mandag men er fortsatt negativ. Hvordan er det mulig, når de sier omikron smitter som ild i tørt gress? Vi er begge fullvaksinert med 2 doser. Har ikke grunn til å tro at jeg har hatt corona tidligere heller, må i såfall ha hatt det uten å smitte ektefellen min da. Noen som har erfart lignende? 

Anonymkode: 797b9...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min testet positivt en uke før jeg gjorde det, og mange jeg kjenner har opplevd det samme. Så virker som det er vanlig at det går litt tid før neste blir smittet.

Anonymkode: 2f55a...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje du smittet han og du var symptomfri? 

Anonymkode: dedea...564

Da burde jeg vel hatt utslag på tester? Har tatt en test ukentlig siden i høst bare for å være på den sikre siden. De sier jo at viruset kan slå ut på tester lenge etterpå, så sannsynligheten for at jeg har smittet han ser jeg på som lav. 

Anonymkode: 797b9...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ganske vanlig at ikke alle i en husstand blir smittet. Flere i familien min, venner og kolleger har opplevd det samme. Her i huset er ingen smittet ennå, noe jeg synes er rart med tanke på hvordan vi lever med trikk, buss, reiser osv. alle har 3 doser da.

Anonymkode: b9f1a...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke mulig. Du er et unikum. Du er flink. Du er et supermenneske.

Anonymkode: 343a9...9e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her fikk jeg symptomer først, likevel testet samboer positivt fire dager før meg. 

Anonymkode: ea6e8...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...