Gå til innhold

Må bli i forholdet pga økonomi, andre løsninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 felles barn. Kjøpte rekkehus til 3 mill hvor han måtte være medlånetaker. Jeg hadde 900.000 i ek, han hadde 200.000. 

Betaler ca 13000 på lån, renter, komm.avgifter og forsikringer i måneden. Jeg betaler alt, han er arbeidsledig. 

Får ikke ha lånet alene, og da dette er en liten by med lite utleie må jeg regne med minst 15000 for en liten leilighet (50-65m2) med 2 soverom. 

Har en trygg jobb, men er nyutdannet så tjener bare 480.000. Vet egentlig ikke hva jeg kan gjøre, har kontaktet flere banker men det er nei fra alle forståelig nok. Dersom jeg går fra han vil jeg ikke ha råd til å leie her, da må jeg flytte fra venner og familie - og finne en ny jobb. 

Han har ca 12000 inn som såvidt dekker hans del av strøm, drivstoff, bompenger, internett/tv, mat, husholdning og hans studielån. Han vil ikke jobbe eller fullføre studie som er mye av konflikten, han er sint og sur hver eneste dag og vet ikke hva han vil med noe, til tross for utallige timer med rådgiving fra NAV. Han var også til psykolog men fikk beskjed om å bli voksen/ta seg sammen - fikk ikke fortsette etter 3 timer (dps). Tilbydde meg å betale for privat psykolog men det giddet han ikke.. 

Orker heller ikke at ungene skal omgås han alene når han blir så sur for alt, så da har jeg ikke annet valg enn å bli? Føles slik. 

Anonymkode: c6703...7a8

• Liker 2
Skrevet

Husbanken prioriterer å gi lån til alene foreldre som får avslag i vanlig bank. Du er i den prioriterte gruppen for hvem de hjelper, pga barna. 

når du kontakter de, si at dere allerede har slått opp, og du trenger komme deg ut derfra

Anonymkode: 1e21b...abb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...