AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #21 Skrevet 24. februar 2022 Ikke vært så tung men slanket bort 1/3 av meg selv bort. Stabil nå i 5 år. Bestemte meg litt over natten og kjente ikke så mye på motivasjon eller ikke osv. for meg kom den på veien. Jeg regnet ut kaloribehov og fulgte det. Uten å tenke så mye på det. Jeg gikk ned en halv kilo i uka og motivasjonen økte og økte med endringen. Ganske fort ble også fysisk helse bedre da jeg har en diagnose som gjør at ekstra vekt merkes godt. Så etter hvert som tiden gikk var det mange grunner til å holde på videre. Følte meg kjapt piggere påalle vis. Så klart er det ikke slik at dette funker for alle, men for meg bare endret jeg ting og motivasjon kom på veien. Anonymkode: e8393...b77 1
Perelandra Skrevet 24. februar 2022 #22 Skrevet 24. februar 2022 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, diskusjon med seg selv og videre diskusjon rundt dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #23 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det ikke motivasjon nok å se vekta vise nærmere 104 kilo?! Anonymkode: f513d...4ba Nei, det er bare deprimerende, for du vet at du har en laaaaaaang vei å gå og det er vanskelig over tid 😕 Anonymkode: a4202...55b 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #24 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kanskje du burde begynne å se dokumentarer om hvor ekkelt junkfood er. Anonymkode: df37b...889 Man trenger ikke spise junkfood for å være overvektig... Jeg spiser aldri det Anonymkode: a4202...55b 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #25 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan kan man trives med fedme? Anonymkode: f513d...4ba Har vært tynn, slank og lettere overvektig og overvektig. Trives best som slank mot lettere overvektig. Jeg kler ikke å være tynn, og synes selv det er ekkelt når hoftekanten stikker ut. Trives klart best med litt fett på kroppen Anonymkode: a4202...55b 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #26 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Man trenger ikke spise junkfood for å være overvektig... Jeg spiser aldri det Anonymkode: a4202...55b Men ts sier hun spiser det. Anonymkode: 65687...6eb
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #27 Skrevet 24. februar 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Dere som har blitt operert: bypass eller sleeve? Anonymkode: f1425...d8d Jeg hadde en BMI på rundt 43, ble anbefalt bypass men valgte likevel å ta sleeve da jeg vil føle meg mest mulig normal og ta færrest mulig tilskudd livet ut. Har fremdeles magesekk, men den er veldig liten. Hvis jeg spiser ute, blir jeg mett på en barnemeny/rundt 1/3 voksenporsjon. Lite plass til tomme karbohydrater, men det gjør ingenting. Hadde en enorm appetitt før, kunne spise en hel Grandiosa uten problemer. Nå klarer jeg et lite pizzastykke. Jeg spiste 1200 kalorier per dag over flere måneder og gikk ned mye i vekt på det, men jeg var alltid sulten da sulthormonene og en veldig uttøyd magesekk jobbet mot meg hele tiden. Det er likevel verdt å prøve å se om man klarer seg uten operasjon først, det er tross alt et stort inngrep. Prosessen for å få innvilget operasjon i Norge tar rundt 1-1,5 år og man må gjennom et kurs som varer i flere uker for å være helt sikker. Jeg er likevel utrolig fornøyd og glad for at jeg går et liv i møte hvor jeg ikke trenger å kjempe mot kroppen hele tiden. Anonymkode: f108b...21a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #28 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Andre kvinner over 100kg her? Husker dere når dere først så dere var tresifret på vekta? Jeg er per i dag 103.8kg. Jeg vet jeg har vært i dårlig form lenge, men først i dag jeg så det var over 100, og kjenner jeg burde virkelig tatt grep før. Passerte 90 i fjor vår, og burde tatt tak da, men tenkte ikke så mye over det, innser jeg. Har vært veldig lat og trent minimalt etter at jeg begynte å studere, og spist alt for mye junk, og småspist sene kvelder. Trenger litt motivasjon og komme meg i bedre form og ikke minst ned i vekt. Anonymkode: 8eaa4...f47 Gå til legen - få resept på Mysimba eller Saxenda og du har utrolig god drahjelp! Jeg har gått ned 15 kg siden august og ser 80-tallet igjen. Formen er stigende ❤️ Anonymkode: 772a0...bd4 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #29 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere som har blitt operert: bypass eller sleeve? Anonymkode: f1425...d8d Bypass visst du sliter med søtt Sleeve visst du spiser for mye Anonymkode: 04895...18e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #30 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Anonymkode: 3d943...73f Hahaha, han fyren som kommenterer er jo helt ute 😆 Folk med tatoveringer har hatt en dårlig barndom og sliter psykisk, personlig preferanse skal sammenfatte med eget utseende... ja, jeg gadd ikke å se ferdig, for det blir jo bare for dumt. Anonymkode: eabd1...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #31 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hahaha, han fyren som kommenterer er jo helt ute 😆 Folk med tatoveringer har hatt en dårlig barndom og sliter psykisk, personlig preferanse skal sammenfatte med eget utseende... ja, jeg gadd ikke å se ferdig, for det blir jo bare for dumt. Anonymkode: eabd1...8d7 Dette stemmer ofte. Anonymkode: 3d943...73f
AprilLudgate Skrevet 24. februar 2022 #32 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Er det ikke motivasjon nok å se vekta vise nærmere 104 kilo?! Anonymkode: f513d...4ba Det er jo det hun sier? Null poeng å gjenta hennes eget hovedpoeng med ?! Men til TS: Når man når så høy vekt er det som regel en emosjonell grunn. Ville ikke hengt opp bilder, men heller tatt tak i årsakene til at for mye puttes inn i munnen. Hva er triggerne, hvorfor. Bevisstgjøring først, ellers går man alt og langt mer opp igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #33 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan kan man trives med fedme? Anonymkode: f513d...4ba Hvordan kan du trives med deg selv når du kommer med en sånn kommentar? Anonymkode: 41351...64c 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #34 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette stemmer ofte. Anonymkode: 3d943...73f Nå er jo tattiser ekstremt vanlige da. Anonymkode: 65687...6eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå