Gå til innhold

Kvinner over 100kg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Andre kvinner over 100kg her? Husker dere når dere først så dere var tresifret på vekta?

Jeg er per i dag 103.8kg. Jeg vet jeg har vært i dårlig form lenge, men først i dag jeg så det var over 100, og kjenner jeg burde virkelig tatt grep før. Passerte 90 i fjor vår, og burde tatt tak da, men tenkte ikke så mye over det, innser jeg. Har vært veldig lat og trent minimalt etter at jeg begynte å studere, og spist alt for mye junk, og småspist sene kvelder. Trenger litt motivasjon og komme meg i bedre form og ikke minst ned i vekt.

Anonymkode: 8eaa4...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke motivasjon nok å se vekta vise nærmere 104 kilo?! 

Anonymkode: f513d...4ba

• Liker 3
Skrevet

For å gå ned i vekt så er det lurt å passe på hva du spiser. Er du lite aktiv så kan du gå ned i vekt av å bli mer aktiv, men generelt sett går man ikke då mye ned ved å trene. Man vedlikeholder vekt med trening, får mer energi og kommer i bedre form. 

Anonymkode: 46e39...c4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det vits i å være spydig? Overspising er også en form for spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: f8b8b...507

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Kanskje du burde begynne å se dokumentarer om hvor ekkelt junkfood er. 

Anonymkode: df37b...889

Skrevet

Jeg bikket over 100 kg for 5 år siden. Plutselig var jeg på 125 kg (på grunn av enkelte medisiner jeg måtte ta, så fikk jeg enorm ulvehunger). Da måtte jeg ta grep. Har nå klart å gå ned 40 kg på ett og et halvt år. 20 kg det siste halvåret. Du klarer det! Du kan be om hjelp fra legen for å hjelpe motivasjon. Eventuelt be om henvisning til spesialister.

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet

Anonymkode: 3d943...73f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må jo selv si at nr. 2 var mest attraktiv. Fit. Pent smil. 

Skrevet

Ja, veide 110 kg for under ett år siden. Veier 60 kg nå, endte opp med å operere og det var det beste valget i mitt liv. Blir mett på mindre mat, eneste bivirkningen er litt sure oppstøt som holdes helt i sjakk med medisiner og jeg har gått fra å bli anpusten av å gå til å kunne løpe i en time. Det har vært et strengt regime bestående av en næringsrik diett, mange velger å ikke bevege seg så mye mens de går ned, men jeg elsker å være i bevegelse (noe jeg aldri hadde trodd om meg selv). Motivasjonen min var at jeg følte meg uattraktiv, som en passasjer i eget liv og jeg savnet å kunne gjøre ting som å sitte på bussen uten å okkupere to seter og å handle klær i normale butikker. Hadde jeg kunnet reise tilbake i tid, hadde jeg tatt grep tidligere. 

Anonymkode: f108b...21a

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Andre kvinner over 100kg her? Husker dere når dere først så dere var tresifret på vekta?

Jeg er per i dag 103.8kg. Jeg vet jeg har vært i dårlig form lenge, men først i dag jeg så det var over 100, og kjenner jeg burde virkelig tatt grep før. Passerte 90 i fjor vår, og burde tatt tak da, men tenkte ikke så mye over det, innser jeg. Har vært veldig lat og trent minimalt etter at jeg begynte å studere, og spist alt for mye junk, og småspist sene kvelder. Trenger litt motivasjon og komme meg i bedre form og ikke minst ned i vekt.

Jeg er også svært overvektig. Veier 97 kg akkurat nå. Er 172 cm. Men jeg jeg trives slik. Jeg har også enorme pupper, så det hjelper jo litt. Har du store pupper, Ts? Man blir på en måte ikke helt firkantet. 

Anonymkode: 7d60d...cd3

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har veid det samme som deg på det meste. Er 172, veier 67kg nå, og har gjort det noen år. Det er mulig å gå ned og bli der uten operasjon. Jeg må tenke gjennom det jeg spiser, og jeg trener jevnlig. Jeg gikk ned 35 kg ila 4 mnd, og for meg funket det å gå ned så fort. Det er klart det setter viljestyrken på prøve, men om jeg skulle brukt 2 år, tror jeg ikke motivasjonen hadde holdt. Det er fantastisk å ha en kropp som fungerer, ha masse energi og gå med de klærne som jeg ønsker. Lykke til!

Anonymkode: 02e11...7c7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det viktigste er uansett å få i seg færre kalorier enn man trenger for å opprettholde vekta, hvordan man gjør det er en personlig preferanse. Jeg lover deg at det er verdt det da, TS, det er så mange småting man ikke tenker over som blir så mye enklere og bedre med en gang vekta går ned. Håper du klarer å finne din motivasjon. 

Anonymkode: f108b...21a

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er også svært overvektig. Veier 97 kg akkurat nå. Er 172 cm. Men jeg jeg trives slik. Jeg har også enorme pupper, så det hjelper jo litt. Har du store pupper, Ts? Man blir på en måte ikke helt firkantet. 

Hvordan kan man trives med fedme? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan kan man trives med fedme? 

Nei, si det. Selvsikkerhet. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg husker godt da jeg så 100-tallet på vekta. Det var fem dager etter at jeg begynte på p-piller som 17-åring, etter å ha ligget på 95 kg jevnt helt siden jeg var 12 (gikk den gangen opp over 50 kg på under et halvår).

Anonymkode: 56d68...d0e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 179 cm og veier 105 kilo. Har akkurat begynt på Mysimba nå for å dempe søt/matsug. Har du prøvd det?

Anonymkode: c86a1...3c9

Skrevet

Dere som har blitt operert: bypass eller sleeve?

Anonymkode: f1425...d8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du noen du kan trene med? At dere har faste turer feks. Ville snakket med en ernæringsfysiolog og satt opp en plan som vil funke for deg.  Man må begynne et sted og ikke gå for hardt på i starten. Hadde selv byttet ut noe usunn mat med noe sunnere. 
Hvis man planlegger måltidene i forveien for hele uken, så handler man inn til dette. Er vanskelig å spise noe man ikke har hjemme, så rydd i skap og skuff og erstatt det med sunnere snacks. 

Anonymkode: ab657...fef

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For å få motivasjonen kan du ta et bilde av deg selv og henge på kjøleskapet. Ved siden av skriver du startvekt og målet du har. Vei deg hver uke til fast tid og skriv ned vekten. Selv om du har en dårlig uke. Sett deg delmål underveis, hvor du gir deg selv belønni g i form av feks massasjetime, kino eller hva enn du liker  men ikke pleier å unne deg selv. 

Skriv dagbok. 1. Hva du spiser. 2. Når du spiser. 3. Hvorfor du spiser (sinnstemning, sultfølelse, "fysen" på noe godt, osv). 

Gå 30 minutter i relativt høyt tempo, hver kveld. Dette for å "booste" kroppen til å bli vant til aktivitet. Med en så høy vekt, er løping og andre harde aktiviteter uaktuelt, da det kan gå utover leddene. 

Lykke til! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...