Gå til innhold

Å være barnløs mann og date en alenemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke aktuelt, og jeg skal fortelle hvorfor. Rett og slett fordi man føler at man egentlig kun er god nok til å være en stefar, og at mora trenger en farsfigur til barna sine utenom biologisk far. Damene ville aldri valgt meg som den som skulle gi henne barn, men å støtte andre menns avkom er man hjertelig velkommen til.

Det er noe tapersk over det hvis man aksepterer det som mann, selv om damene vil omfavne det og kalle dem for helter for at de bryr seg om barna hennes. Det er der de snille mennene havner, hvis de i det hele tatt kommer i et forhold. 

Anonymkode: 0654f...dd4

• Liker 10
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke aktuelt, og jeg skal fortelle hvorfor. Rett og slett fordi man føler at man egentlig kun er god nok til å være en stefar, og at mora trenger en farsfigur til barna sine utenom biologisk far. Damene ville aldri valgt meg som den som skulle gi henne barn, men å støtte andre menns avkom er man hjertelig velkommen til.

Det er noe tapersk over det hvis man aksepterer det som mann, selv om damene vil omfavne det og kalle dem for helter for at de bryr seg om barna hennes. Det er der de snille mennene havner, hvis de i det hele tatt kommer i et forhold. 

Er det noen traumer spm må bearbeides her?

Anonymkode: 92aac...ca2

• Liker 20
Skrevet

Merkelig måte og tenke på. Jeg har barn og var mye mer selektiv på hvilken mann jeg slapp inn i vårt liv, enn jeg var før jeg hadde barn. Og jeg trengte ingen stefar til mine, klarte meg helt supert uten. 

Anonymkode: c8980...b1e

• Liker 26
  • Nyttig 5
Skrevet

Gjelder dette motsatt og? jeg som kvinne har vært stemor i mine to tidligere samboerskap. Hadde ingen vonde følelser ift barna. Fedrene derimot var ikke så mye å samle på. De ville ha en hushjelp/mor, med sex som tilleggsfunksjon. LOL.

Anonymkode: 7eeab...693

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg tror en god stefar må være en helt spesiell mann med stort hjerte å masse omsorgsevner . En dårlig en er en som velger en kvinne med barn fordi han tar det beste han kan få uten å orke å ta mer ansvar for sine valg og hvordan det påvirker barna som er involvert. Når man velger en kvinne med barn, eller en kvinne velger en partner med barn, så velger man å bli en omsorgsperson. Det har ikke NOE med penger å gjøre, men å ønske å ha barn rundt seg.

Endret av lillevill
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er du ikke en snill og omsorgsfull person så bør du ikke være rundt barn nei.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du gjør da akkurat hva du vil. Hvem bryr seg? Tror neppe alenemødre renner ned dørene dine for å få deg som stefar til sine barn. Så hva er problemet?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er helt lov å velge bort folk man ikke er kompatible med.

Anonymkode: 8ee49...8b9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor skulle de ikke velge deg til å få barn med? Er du god nok til å være sammen med, elske og bygge et liv med, så er du vel god nok til å få barn med. 

Anonymkode: 3acc0...596

• Liker 2
Skrevet

Har ikke tall på alle enslige mødre jeg har knulla.

Anonymkode: 49e0a...192

Skrevet

Det er kun beta menn som trer inn i rollen ste-far. Betale og ta vare på andres avkom. Finnes ikke noe mer tafatt enn det. Ærlig talt. 

Anonymkode: 0c3a0...d5f

• Liker 1
Gjest rampenissen72
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enig. Men det går begge veier. Menn med barn her og der er også et stort nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kun beta menn som trer inn i rollen ste-far. Betale og ta vare på andres avkom. Finnes ikke noe mer tafatt enn det. Ærlig talt. 

Anonymkode: 0c3a0...d5f

Tragisk at den tankegangen fremdeles finnes hos enkelte

Anonymkode: 46fbc...bf8

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tragisk at den tankegangen fremdeles finnes hos enkelte

Anonymkode: 46fbc...bf8

Det der "beta" greien er jo bare piss som menn med lav emosjonell iq har dikta opp.  

Anonymkode: 85170...95a

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Nå trenger virkelig ikke jeg en stefar til mine barn, de er 21 og 16 år gamle. Og de fleste menn på min alder, har og barn. Selv så ønsker jeg ikke å bo med noen mann, før mine og hans barn har flyttet hjemmefra.

Anonymkode: b56a0...8bf

• Liker 2
Skrevet

Det er en ganske absurd tanke du setter frem her. Det forteller for all del at du burde ikke sette deg inn i et forhold hvor det er et barn for barnets del, for om dette er dine meninger så er det en plass du ikke skal være.
Men, kronprinsen vår klarte altså å gå inn i et forhold med en alenemor. Da strever jeg med å se hvor problemet er for en vanlig norsk borger. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Jaconandersen
Skrevet

Dette som er dumt med å leve i et løst, serie monogamt samfunn. Enkelte kvinner får barn med de samme karene, som igjen gjør at enkelte menn ikke kan finne barnløse kvinner.

Gjest Jaconandersen
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

0 er ikke et tall ja 👌😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette har ingenting med diskusjonen å gjøre. Blir ikke stefar av å knulle litt her og der.

Anonymkode: 3acc0...596

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...