AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Er redd det ikke er så lenge til før det blir slutt mellom meg og samboeren min pga jeg har problem med å kontrollere sinnet mitt. Jeg kaster ikke ting, slår ikke, eller noe sånn. Men blir så sykt forbannet, hele verden raser, hater alt og alle, skriker, sier mye stygge ting. Flaut og jeg blir alltid flau over meg selv etter jeg har roet meg ned. Det er så lite som skal til. Jeg vil bli bedre, men jeg vet også at mye av sinnet er pga ting som har skjedd mellom meg og samboeren, men og at jeg sliter med å kontrollere meg selv. Jeg blir aldri sint på jobb, så klarer å kontrollere det på jobb, eller med venner osv.. Søkte opp sinnemestring og kom over denne siden : www.sinnemestring.com noen som vet om det er en seriøs side.? 😅 andre som har hatt problem med sinnet og fått hjelp, eller blitt bedre? Anonymkode: e8365...039
Blåjojo Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Anbefaler deg å ta kontakt med familievernkontoret. De har div. kurs. Også sinnemestringskurs. 1
anonymbruker2312 Skrevet 24. februar 2022 #3 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har vært en person som har slitt mye med sinne før, kunne reagere på alt og slenge på stygge og ekle kommentarer. I dag er jeg helt annerledes, og reagerer nesten aldri med sinne lenger. Det kommer av at jeg har lært meg å ikke ta ting så seriøst. Hatt mye alenetid og fokusert på meg selv. Lært at det folk gjør mot meg som regel ikke har noe med meg å gjøre, mer med de. Å reagere med snillhet tilbake så vinner man alltid. Bruke rasjonell tankegang når man føler på sinne, i stedet for å reagere med sinne. For det hjelper som regel svært lite å reagere med sinne i situasjoner. Jeg klarte virkelig å stoppe etter at jeg på en måte så det fra en annen side: jeg var vitne til to personer som var skikkelig barnslige mot hverandre og brukte stygge kommentarer til hverandre av sinne. Det fikk meg til å tenke «åj…er det slik jeg ser ut når jeg blir sint? Denne type utbrudd skal jeg aldri gjøre igjen, alt for barnslig». Heller ta en ordentlig samtale med vedkommende og forklar på en voksen måte hva som er galt. Du vinner aldri på sinneutbrudd, du ser derimot veldig barnslig og ulogisk ut. Dette er noe som må bearbeides på gjennom en tid, blir ikke fikset gjennom natten, så man må ha tålmodighet. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #4 Skrevet 24. februar 2022 https://bufdir.no/Familie/Hjelp_til_parforholdet_og_familien/Sinnemestring/ Anonymkode: c9e5c...ccb
Anonym_Bruker1 Skrevet 24. februar 2022 #5 Skrevet 24. februar 2022 Min kjæreste fikk veldig god hjelp her - https://tryggere.no/sinnemestring/
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #6 Skrevet 24. februar 2022 Du er flink som vil gjøre noe med det. Samboeren min har sinneproblem men han skylder på omstendigheter. Han reagerer enten passiv aggresiv eller plutselig sinne utbrudd der kjeften hans går i 100 km/t. Jeg tenker at jeg ikke kan være med han i lengden, og på sikt dra min vei ifra han. Men det er vanskelig fordi han er ekstremt kjærlig og god utenom når sinneproblemet titter frem. Men jeg har fått spente muskler og uro i kroppen pga han. Jeg er sensetiv og blir veldig sliten i kroppen når noen reagerer usundt på sinnet sitt. Men hadde han innsett sinneproblemet , vørt åpen om det og fått hjelp da hadde jeg vært enda mer glad i han og stolt. Men det kommet ALDRI til å skje. Han er pingle og tørr ikke mlte sine egne svakheter. Derfor syns jeg du er klok og flink som vil ta tak i problemet. Det vil samboeren din også syns om du sier det til han. Hvis ikke han syns det, er han en idiot. Anonymkode: 52d39...2da 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Du er flink som vil gjøre noe med det. Samboeren min har sinneproblem men han skylder på omstendigheter. Han reagerer enten passiv aggresiv eller plutselig sinne utbrudd der kjeften hans går i 100 km/t. Jeg tenker at jeg ikke kan være med han i lengden, og på sikt dra min vei ifra han. Men det er vanskelig fordi han er ekstremt kjærlig og god utenom når sinneproblemet titter frem. Men jeg har fått spente muskler og uro i kroppen pga han. Jeg er sensetiv og blir veldig sliten i kroppen når noen reagerer usundt på sinnet sitt. Men hadde han innsett sinneproblemet , vørt åpen om det og fått hjelp da hadde jeg vært enda mer glad i han og stolt. Men det kommet ALDRI til å skje. Han er pingle og tørr ikke mlte sine egne svakheter. Derfor syns jeg du er klok og flink som vil ta tak i problemet. Det vil samboeren din også syns om du sier det til han. Hvis ikke han syns det, er han en idiot. Anonymkode: 52d39...2da Så du er selv sammen med en idiot? 😐 Anonymkode: abee0...266
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du er selv sammen med en idiot? 😐 Anonymkode: abee0...266 Ja, akkurat nå hater jeg han. Syns han er ekkel og en drittsekk. Lyst å grine og skrike, men jeg ligger heller våken og prøver å tenke på andre ting. Kjenner sinne i hele kroppen min. Han sover godt og tungt. Han diskuterer ALT jeg sier og tar opp gammle diskusjoner for å vinne. For han tror at når jeg sier en liten konstruktiv kritikk til han, så handler det om en krig som har startet og som han skal vinne. Ser rett forbi mine følelser og behov og er ren egoist der og da. Går aldri ann å si noe til han, rett i forsvar og krig med en gang. En dritt k*k av en idiot. Jeg er kjempe sint på han nå og lei. Jeg kjenner det bruser av sinne inni meg. Jeg kan løpe en mil nå kjenner jeg. Føler jeg er sterkere pga sinnet inni meg. Håper det roer seg snart at jeg får sove... Anonymkode: 52d39...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå