Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor kjenner alltid etter hode og har vist meg med mine hender hvordan hun gjør det. Men føler liksom ikke jeg får det helt til? Også vik jeg være forsiktig og ikke presse for mye.

Anonymkode: 83299...2ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jordmor kjenner alltid etter hode og har vist meg med mine hender hvordan hun gjør det. Men føler liksom ikke jeg får det helt til? Også vik jeg være forsiktig og ikke presse for mye.

Anonymkode: 83299...2ea

Nei det fikk jeg ikke til. Det fikk forsåvidt ikke ørten erfarne jordmødre til heller som alle påstod at de kjente hodet. «Ikke festet».  Problemet var bare at det viste seg å være rumpen.. tror ikke det er så lett egentlig. 

Anonymkode: 4032d...1b5

• Liker 1
Skrevet

Min lå i seteleie, da er det ganske lett å kjenne hodet som en hard bul oppe på magen 😂 

Anonymkode: f2f5e...e22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min lå i seteleie, da er det ganske lett å kjenne hodet som en hard bul oppe på magen 😂 

Samme her😅 Seteleie gjør det veldig lett å kjenne hodet, kunne forsåvidt stort sett se det på magen også

Anonymkode: 7b600...57d

Skrevet

Jeg kjente det. Men jeg er og var veldig interessert og fascinert over kroppen. Så jeg kjente noen ganger etter :) Men det anbefales jo ikke så vidt jeg har skjønt

Anonymkode: d0878...769

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Den harde bulen jeg trodde var hodet her var rumpa, hodet lå nedi bekkenet 😄 (Bekreftet på UL)

Men tror ikke det er lett å kjenne hodet TS, min jordmor har jobbet i mange år men hun ba likevel en kollega dobbeltsjekke at hodet lå ned og var festet og at det ikke var seteleie. 

Anonymkode: 1a159...293

Skrevet

Den harde bulen jeg trodde var hodet her var rumpa, hodet lå nedi bekkenet 😄 (Bekreftet på UL)

Men tror ikke det er lett å kjenne hodet TS, min jordmor har jobbet i mange år men hun ba likevel en kollega dobbeltsjekke at hodet lå ned og var festet og at det ikke var seteleie. 

Anonymkode: 1a159...293

Her var det definitivt seteleie, sjekket opp, ned og i mente 😅 

• Liker 1
Skrevet

Her var det definitivt seteleie, sjekket opp, ned og i mente 😅 

Jeg hadde 4 forskjellige jordmødre som prøvde å finne ut om hodet var ned eller ikke og de klarte ikke å finne det ut. Da visste de at siste ultralyd viste seteleie. Likevel mente alle fire at det kjentes ut som om hodet lå ned( noe det ikke gjorde). tror ikke alltid det er så lett med seteleie nei. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg hadde 4 forskjellige jordmødre som prøvde å finne ut om hodet var ned eller ikke og de klarte ikke å finne det ut. Da visste de at siste ultralyd viste seteleie. Likevel mente alle fire at det kjentes ut som om hodet lå ned( noe det ikke gjorde). tror ikke alltid det er så lett med seteleie nei. 

Sikkert litt forskjellig hvor lett det er å kjenne fra en mage til den neste også. Jeg tenkte ut fra det jeg kjente at det sikkert var seteleie. Og jordmor, studentene hennes og legen var alle enige om at det var seteleie, som ble bekreftet på opptil flere ultralyder med leiekontroll før fødsel. Men jordmor kommenterte at det var uvanlig lett å kjenne på magen min hvordan baby lå, så hun fikk studentene til å klemme og herje ekstra mye😅 

Skrevet

Jeg kunne kjenne hodet ja, det ver veldig rart 🙈

Anonymkode: 34bc3...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...