Gå til innhold

Når er det greit å si nei til å overnatte hjemme hos andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 50 år og har MS. Jeg er noe handikappet og har litt forskjellig å ta hensyn til. Privatliv er også viktig for meg. 

Så når jeg skal et sted legger jeg meg inn på hotell. Likevel opplever jeg et press. 

- Overnatt her, det er mye billigere. Overnatt her, du skal få ditt eget rom. Overnatt her, du skal få ro, jeg forstår SÅÅÅÅ godt at du blir sliten. 

Hvor gammel og syk må jeg bli før folk lar meg gjøre som jeg vil? Jeg sier jo takk, men nei takk, men jeg får ALLTID en lengre tale i mot. 

Anonymkode: fd2f2...e42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man ikke har lyst.

Anonymkode: b6662...94e

• Liker 2
Skrevet

Lag deg en fast regle a la: Det er veldig snilt av deg å tilby meg å overnatte, men jeg foretrekker å bo på hotell. Om jeg skulle ombestemme meg sier jeg ifra og dette er ikke falsk beskjedenhet. 

Gjenta reglen som svar til ethvert argument.

Anonymkode: e6abf...8a5

• Liker 3
Skrevet

Jeg takker alltid nei til å overnatte hos folk. Har råd til hotell, og selv om det er mangel på hotell i nærheten av vedkommende, så klarer jeg å finne et annet alternativ enn å overnatte hos folk. Jeg er introvert og trenger litt rom rundt meg, og blir selv stresset når andre stresser med at jeg skal overnatte. Du vet, når de absolutt skal ordne kveldsmat, frokost og kaffe, men så ønsker jeg ikke noe av det. Liker heller ikke å sove til 9 når vertskapet er morgenfugler. Altså, jeg liker ikke å sove hos folk. Setter heller opp teltet i nærmeste skogholt. 

Er bare å være tydelig på "NEI TAKK".

Anonymkode: a81ad...7a6

• Liker 3
Skrevet

«Veldig hyggelig av deg, men jeg elsker faktisk å bo på hotell» 

Anonymkode: ddce5...c45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...