Gå til innhold

Elena eller Eivor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min heter Helena. Anbefaler det!  (Vi er norske). 

Anonymkode: ef4e0...463

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt navnet Elena i 30 år og har fått høre utrolig mange ganger gjennom livet at jeg har et fint navn, men jeg har også fått kommentarer som i denne tråden her om at jeg høres ut som en russisk hore og lignende. Navnet begynner å bli vanligere nå, så jeg tror ikke de som vokser opp i dag møtes med like mange fordommer rundt navnet som jeg gjor. Er forøvrig helnorsk. 

Anonymkode: e5cc8...e41

• Hjerte 1
Skrevet

Liker ingen av dem, og ville heller valgt Ellinor. 

Anonymkode: 50ebf...696

AnonymBruker
Skrevet

Elena uten tvil. Og det er et gresk navn, ikke østblokk. Det finnes vel mailorder brides som heter Maria, Julia, og andre liknende navn men so what? Er ikke slike assosiasjoner jeg får i alle fall.  Det er fint med H også men synes Elena er mer unikt. Eivor blir for norrønt for min smak, passer bedre for gamle damer. 

Anonymkode: da2a5...2c2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge navnene er fine. Liker også Eirill i samme sjanger som Eivor. Og Elea i samme sjanger som Elena. 

Anonymkode: 99085...5d3

AnonymBruker
Skrevet

Elena

jeg tenker bare på vampire diares

Anonymkode: 5812c...e54

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Synes Elena er kjempe fint!:) bestevennina mi heter det da så kanskje litt derfor, men det er et veldig fint navn!

bare til info for dere er hun helt norsk, går helt fint å hete elena selvom du er helt norsk

Anonymkode: 1fea5...aca

Skrevet

Elena. Syes eivor høres ut som et gutte-navn

AnonymBruker
Skrevet

Begge er fine, men jeg ville kanskje valgt Elena. Foreslår ellers Elina og Evelyn.

Anonymkode: ed5f3...252

AnonymBruker
Skrevet
On 2/24/2022 at 5:36 AM, AnonymBruker said:

Bortsett fra én felles bokstav har disse omtrent ingen ting å gjøre med hverandre i mine øyne. Totalt ulike uttrykk. Eivor er et sjeldent, norsk/norrønt navn. Elena er et gresk navn, men kanskje heller med assosiasjoner til Øst-Europa. Eline vil kanskje heller være en norsk versjon av navnet. 

I mine øyne høres Elena ut som om man synes Helena er fint, men vil ha noe som er "mer unikt", men det hele ender opp med litt unge mødre vibber. 

Anonymkode: 8acea...10a

Dette her. Jeg klarer ikke å se sammenhengen mellom Eivor og Elena.

Anonymkode: 6f411...73e

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ei venninne som het Elena som knulla usaklig mye...

Anonymkode: bba02...d14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 20.20):

Hadde ei venninne som het Elena som knulla usaklig mye...

Anonymkode: bba02...d14

Takk for info

Anonymkode: 1fea5...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...