Entern Skrevet 24. februar 2022 #21 Del Skrevet 24. februar 2022 Eivor er et nydelig og spennende navn! Elena er veldig østblokk. Stygt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #22 Del Skrevet 24. februar 2022 Elena ❤️ Eivor er gammelt dame navn, lite fint Anonymkode: 62ff7...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #23 Del Skrevet 24. februar 2022 Bortsett fra én felles bokstav har disse omtrent ingen ting å gjøre med hverandre i mine øyne. Totalt ulike uttrykk. Eivor er et sjeldent, norsk/norrønt navn. Elena er et gresk navn, men kanskje heller med assosiasjoner til Øst-Europa. Eline vil kanskje heller være en norsk versjon av navnet. I mine øyne høres Elena ut som om man synes Helena er fint, men vil ha noe som er "mer unikt", men det hele ender opp med litt unge mødre vibber. Anonymkode: 8acea...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 24. februar 2022 #24 Del Skrevet 24. februar 2022 Vil legge til at Helena med H synes jeg er fint, det er Elena uten H som er stygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rampeguri Skrevet 24. februar 2022 #25 Del Skrevet 24. februar 2022 Eivor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #26 Del Skrevet 24. februar 2022 Eivor (eller Helene) Anonymkode: cac19...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #27 Del Skrevet 24. februar 2022 Takk for alle svar! Kan ikke si at saken ble avklart, men takk for synspunkter om alt fra svor og østblokk-vibber 😂 Anonymkode: 9a135...738 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #28 Del Skrevet 24. februar 2022 Min mor het Eivor, jeg er 54 og kjenner ingen andre som heter det. Skjeldent fint norsk navn. Anonymkode: 78745...954 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #29 Del Skrevet 24. februar 2022 Eivor er kjempefint! Elena… nei. Anonymkode: 32976...27f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #30 Del Skrevet 24. februar 2022 Forbinder ikke Elena med østblokk, og de bruker Jelena/Yelena ser jeg, så en omskriving der altså. Jeg personlig forbinder Elena med Spania og latinske land generelt jeg -kjenner til flere Elena'er, og synes det er et fint navn! Det er også veldig mye mer utbredt over hele verden enn det jeg visst om. https://no.wikipedia.org/wiki/Elena https://en.wikipedia.org/wiki/Elena_(given_name) Er omtrent like mange som heter Elena i norge som det er kvinner med mitt navn, så ikke spesielt mange akkurat her altså, men vi er her fortsatt vi, står støtt!! Ville bare "forsvare" navnet litt siden mange hadde så veldig til fordommer -Eivor er også fint Anonymkode: 55c7f...503 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #31 Del Skrevet 24. februar 2022 Russer vibes. Dropp det Anonymkode: 3ddab...776 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea Skrevet 24. februar 2022 #32 Del Skrevet 24. februar 2022 Eivor🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. februar 2022 #33 Del Skrevet 24. februar 2022 Elena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
queenbii Skrevet 24. februar 2022 #34 Del Skrevet 24. februar 2022 elena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #35 Del Skrevet 24. februar 2022 De er fine begge to. Eivor hvis du vil gå for er norsk klingende navn. For meg gir Eivor assosiasjoner til natur, fjell og fjorder, skog, tjern, stier, og det tradisjonelle i Norge. Med bygda, gårdsbruk, bunader og alt annet som følger med. Jeg ser for meg en Eivor som er trygg, stødig, utholdende og jordnær. Elena ser jeg for meg som fest og farger, tapes, Barca, varme og lidenskap. Nesten en motsetning til Eivor. Uansett er det fine navn du har funnet. Lykke til med valget! Anonymkode: a3f3d...cd6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. februar 2022 #36 Del Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 24.2.2022 den 16.56): Forbinder ikke Elena med østblokk, og de bruker Jelena/Yelena ser jeg, så en omskriving der altså. Jeg personlig forbinder Elena med Spania og latinske land generelt jeg -kjenner til flere Elena'er, og synes det er et fint navn! Det er også veldig mye mer utbredt over hele verden enn det jeg visst om. https://no.wikipedia.org/wiki/Elena https://en.wikipedia.org/wiki/Elena_(given_name) Er omtrent like mange som heter Elena i norge som det er kvinner med mitt navn, så ikke spesielt mange akkurat her altså, men vi er her fortsatt vi, står støtt!! Ville bare "forsvare" navnet litt siden mange hadde så veldig til fordommer -Eivor er også fint Anonymkode: 55c7f...503 På russisk uttales navnet Jelena fordi bokstaven e på russisk uttales je. Елена = Jelena (Yelena er engelsk transkripsjon). Synes begge navnene er OK, men veldig forskjellige. Hva med Helene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #37 Del Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 22.46): Hva er finest? Klarer ikke bli enig med meg selv! Er så få navn jeg liker, men liker disse to. Liker også betydningen de har. Anonymkode: 9a135...738 Elena Anonymkode: 4cbb2...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #38 Del Skrevet 28. februar 2022 To vidt forskjellige navn i mitt hode. Liker Eivor definitiv best. Anonymkode: cac19...18f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #39 Del Skrevet 28. februar 2022 Ingen av dem. Sett evnt en H foran elena Anonymkode: 2d4b6...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #40 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg hadde gjettet at Eivor var et mannenavn, men det er nok fordi jeg ikke har erfaring med navnet! Anonymkode: b4f39...fbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå