AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Mine foreldre er utrolig musikalske og driver med det konstant på fritiden, og jobber med det. Vi barna er musikalske også, men alle ble tidlig lei av å spille instrumenter og ingen har fortsatt med det. Er det rart? Jeg tror foreldrene mine er skuffet. Er ikke slikt genetisk? Idrettsutøvere får barn som er gode i idrett osv..? Har dere arvet noen slike gener fra foreldrene deres? Anonymkode: f6a42...a76
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Nei. Har dog arvet at jeg er like dårlig på ski som mine foreldre, like utålmodig og hissig som min mor, og like sta og følsom som min far. Har helt andre hobbyer og "talenter" enn mine foreldre. Anonymkode: 3c7ec...db3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 jeg har bokstavelig talt arvet en hobby. Altså - jeg arvet relativt dyrt hobbyutstyr rett før korona, og har lært meg å bruke det. Anonymkode: c3bdc...1ad 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 foreldrene mine likte å gå på ski. Men de skulle helst holde ett mye høyere tempo enn det jeg klarte som barn, og så ble de drit sure hvis jeg ble hengende mer og mer etter. Selvfølgelig ble jeg luta lei å gå på ski, og jeg liker heller aldri å gå på ski som voksen heller. i tillegg likte de å sitte hele forbanna ettermiddagen og kvelden, bare og glo på TV. Fra klokken var fem eller seks, og til nærmere midnatt liksom. Nesten hver eneste kveld. Dette orker ikke jeg heller. Anonymkode: cb614...65c
Gjest Ghostface Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Nei, så vet ikke hvorfor jeg har de hobbyene jeg har.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Nei, ingen har arvet mamma eller pappas hobbyer. Det nærmeste blir at min søster synger og pappa lager musikk. Anonymkode: f0867...015
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Vet ikke om noen hobbyer som de har Anonymkode: 52cea...d6d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 Strikker, som mamma Liker å på langrenn, begge synes båtlivet er ganske greit, fra pappa, men han liker det mer Anonymkode: 6a88b...e1b
Jadzia Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Svigerfar elsker bøker! Han leser konstant og pløyer gjennom 100-150 bøker i året. Mannen min HATER å lese 😛 mamma hekler og strikker, løser kryssord og leser bøker, hater musikk. Jeg hekler og strikker, og broderer. Jeg løser kryssord og leser bøker, og kan ikke leve uten musikk. så jeg tror det er delvis miljøpåvirkning som danner grunnlaget for interessene våre. Men og hva vi føler er gøy og som gir oss mestring.
Sommernatt Skrevet 24. februar 2022 #10 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har samme hobbyer som min mor; strikking, løse kryssord, sudoku, puslespill og alt som er kreativt egentlig. Min far har trening og reising som sin aller største hobby, og der har jeg bare arvet reiselysten gitt!
Lizard Skrevet 24. februar 2022 #11 Skrevet 24. februar 2022 Jeg har mye de samme hobbyene som min mor. Male, tegne, strikke, lese og sy.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 De har ingen hobbyer og det har ikke jeg heller. Så ja, har kanskje arvet mangelen på en hobby? Anonymkode: 5dffa...723
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 Har vel arvet strikking fra både mor og far, men det er det eneste tror jeg. Far strikker, hekler, syr, broderer, maler, leser, scrapbooker (er det et ord😅?), mens mor strikker og ser på tv. De er begge hjemmekjære mens jeg elsker å dra på tur, ut å telte, sopp og bærplukking. Ja og baking, som jeg (nesten) kan telle på en hånd hvor mange ganger mine foreldre har gjort. Anonymkode: 579e9...0aa
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeg har bokstavelig talt arvet en hobby. Altså - jeg arvet relativt dyrt hobbyutstyr rett før korona, og har lært meg å bruke det. Anonymkode: c3bdc...1ad Jeg også. Relativt dyrt hvis du skjønner hva jeg mener. De som vet vet Anonymkode: a6c63...821
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #15 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): foreldrene mine likte å gå på ski. Men de skulle helst holde ett mye høyere tempo enn det jeg klarte som barn, og så ble de drit sure hvis jeg ble hengende mer og mer etter. Selvfølgelig ble jeg luta lei å gå på ski, og jeg liker heller aldri å gå på ski som voksen heller. i tillegg likte de å sitte hele forbanna ettermiddagen og kvelden, bare og glo på TV. Fra klokken var fem eller seks, og til nærmere midnatt liksom. Nesten hver eneste kveld. Dette orker ikke jeg heller. Anonymkode: cb614...65c Ski er noe av det beste. Fin trening, natur litt fart. Hvorfor var de oppe til kl 12? Da får de ikke 8 timer søvn!? Anonymkode: a6c63...821
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #16 Skrevet 24. februar 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Mine foreldre er utrolig musikalske og driver med det konstant på fritiden, og jobber med det. Vi barna er musikalske også, men alle ble tidlig lei av å spille instrumenter og ingen har fortsatt med det. Er det rart? Jeg tror foreldrene mine er skuffet. Er ikke slikt genetisk? Idrettsutøvere får barn som er gode i idrett osv..? Har dere arvet noen slike gener fra foreldrene deres? Anonymkode: f6a42...a76 Minner meg om meg selv. Pappa er musikalsk og spiller gitar og bass. Jeg spilte gitar fra jeg var 13 til jeg var 16. Så ble jeg lei og holdt opp i 25(!) år. Nå i det siste har jeg tatt det opp igjen, kjempeartig😊 Vet ikke om slike ting er rent genetisk, handler mest om oppvekstmiljøet om jeg ikke tar helt feil. Kanskje du vil ta det opp når du blir eldre også? Anonymkode: f7f03...401
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #17 Skrevet 24. februar 2022 Ja, både jeg og min far driver med hest. 2 av mine 3 barn også, og begge hans foreldre og hans bestefar på mor siden. Bringer oss definitivt nær hverandre og hyggelig med en slik hobby å bruke tid sammen om. Anonymkode: 5f55c...f48
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #19 Skrevet 24. februar 2022 Ja egentlig en del. De har også ting de liker som jeg ikke interesserer meg for (men noe av det deler de interesse med søsteren min på istedet) og så har jeg hobbyer de er totalt uinteressert i. Nå har jeg ikke arvet noen supersære hobbyer da det er snakk om feks interesse for bøker og alpint og liknende normale interesser/hobbyer. Anonymkode: c8609...e10
Mannegenser Skrevet 24. februar 2022 #20 Skrevet 24. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 22.11): Mine foreldre er utrolig musikalske og driver med det konstant på fritiden, og jobber med det. Vi barna er musikalske også, men alle ble tidlig lei av å spille instrumenter og ingen har fortsatt med det. Er det rart? Jeg tror foreldrene mine er skuffet. Er ikke slikt genetisk? Idrettsutøvere får barn som er gode i idrett osv..? Har dere arvet noen slike gener fra foreldrene deres? Anonymkode: f6a42...a76 Oftest hopper disse linkene mellom gener en generasjon? At man som oftest har mer til felles med en av besteforeldrene, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå