Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag skulle tidlig skulle hele familien avgårde i forskjellige retninger. Jeg vekker unger, pakker det hver enkelt skal ha med og lager matpakker til alle, inkludert min mann. Mat som han kan kose seg med i bilen, på vei til skiløypa.

Hans jobb handler KUN om seg selv: Dusje, kle seg og koste bilen tom for snø. Han går da ut, starter og koster SIN bil. Min bil, som står full av snø, ved siden av, enser han ikke. 

Er det bare jeg som syns det er noe merkelig? Jeg skulle avgårde på jobb, samtidig som skulle ut og gå på ski (han hadde en fridag fra jobb). Har vært gift med denne mannen i mange år, men blir fremdeles overasket over manglende omsorg, slik har jeg aldri opplevd i tidligere forhold...

Anonymkode: 8d7e5...c6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg singel, men min søsters mann fikser alltid klar bilen for henne i snøvær.
Kanskje dere har forskjellig kjærlighetsspråk. 
Viktig du føler deg verdsatt. Ta en snakk med han

Anonymkode: a14d4...885

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg singel, men min søsters mann fikser alltid klar bilen for henne i snøvær.
Kanskje dere har forskjellig kjærlighetsspråk. 
Viktig du føler deg verdsatt. Ta en snakk med han

Anonymkode: a14d4...885

Det gjør min søsters mann også. Han gjør det til og med for meg og min mann, når vi besøker dem! Ts

Skrevet

Forskjellig kjærlighetsspråk. Prat med han og få han til å forstå at slike handlinger som å koste snø betyr mye for deg. Kommer ingen vei uten å kommunisere. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en kjæreste som kan være slik, og det er ikke greit. Kjenner da jeg kan savne eksen som aldri viste sånne sider, heller tvertimot .

Noen ganger sier jeg fra, og da virker han noe sjokkert,(tror det er ubetenksomhet.) men da blir også ting bedre etterhvert.

Anonymkode: 4f4d4...6b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har vært gift med denne mannen i mange år, men blir fremdeles overasket over manglende omsorg, slik har jeg aldri opplevd i tidligere forhold...

Men hvorfor gjorde du det slutt med de tidligere omsorgsfulle kjærestene og beholdt han her som er mindre omsorgsfull og fikk barn med han?

Anonymkode: a1949...5bf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri forventet at samboeren min fjernet snø fra bilen min. Jeg hadde ikke reagert om han tok sin og ikke min.

Men vi tenker alle forkjellig da. Jeg forventer ikke at andre skal gjøre noe for meg heller når jeg gjør noe for dem.

Hvis jeg lager mat til min samboer så er det for at jeg ønsker å glede han og kjenne glede av det. Jeg forventer ikke at han skal betale for det og gi noe tilbake.

Men hvis du generelt ikke er fornøyd i forholdet, at du ikke føler deg sett og sånn. Da er det lurt at du forteller det. Fortell hva du ønsker av han.

Anonymkode: e460c...c5c

Skrevet

Har du sagt det til han da? 

"du, kan du koste bilen min også?"

Anonymkode: c7a9d...b19

Skrevet

Ja. Like merkelig er det at du godtar det også. 

Skrevet

Dump han!

Anonymkode: 14399...bd6

Skrevet
pia mater skrev (3 timer siden):

Forskjellig kjærlighetsspråk. Prat med han og få han til å forstå at slike handlinger som å koste snø betyr mye for deg. Kommer ingen vei uten å kommunisere. 

Dette handler da ikke om kjærlighetsspråk. Jeg tviler på at TS vekker ungene, pakker alt alle skal ha og lager matpakker til alle for å vise kjærlighet. Eller, det kan vel være én av grunnene. Men slikt må jo gjøres. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange menn bare tar det som den største selvfølge at det er kvinnene som skal gjøre den jobben. Greit om han er ute i arbeid og hun er hjemmeværende, men det er jo ikke tilfellet her. 

Når det er sagt så må jo TS selvsagt kommunisere med mannen sin når han ikke er oppegående nok til å forstå at oppgaver skal deles på i en familie. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...