Gå til innhold

Tenner datt ut på hunden etter «lek»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at tenner detter ut av hunden ved å kun leke? Det har aldri skjedd med min hund eller katter for den slags skyld.

Anonymkode: 26a25...49b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er en valp så er det normalt. De mister jo melketennene sine som mennesker. Begynner ved 4/5 mnd alder.

Hvis det er en voksen hund så ville jeg tatt en tur til veterinær.

Anonymkode: e3272...31e

• Liker 5
Skrevet

Som den over: om det er snakk om valp, så er det melketenner som faller ut.

Om det er en voksen hund, så bør du ta med hunden til veterinær så fort som mulig, for da har hunden tannfelling (tannkjøttsykdom), og har sannsynligvis hatt store smerter en god stund. 

Anonymkode: 9bd85...693

• Liker 2
Skrevet

Her er det snakk om en valp, så er nokk sikkert melketennene. Jeg reagerte bare fordi jeg ikke kan huske at hunden min mistet melketenner som valp.

Jeg snakker om hunden til en bekjent, men ser nå at dette kan være normalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her er det snakk om en valp, så er nokk sikkert melketennene. Jeg reagerte bare fordi jeg ikke kan huske at hunden min mistet melketenner som valp.

Jeg snakker om hunden til en bekjent, men ser nå at dette kan være normalt.

Alle mister melketennene, men stort sett ser man de ikke, ofte blir de svelget 😅

Anonymkode: c5b1f...ceb

• Liker 2
Skrevet

Helt normalt for både valper og kattunger rundt seks-åtte måneders alder. Det synes sjeldent fordi tennene som regel blir svelget. Jeg ble også litt satt ut da det plutselig lå en liten hjørnetann ved tastaturet mitt da han eldste var liten 😛

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...