Gå til innhold

Du som er utdannet lærer men ikke jobber som det lenger, hva jobber du med nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilsen lei lærer som vurderer å bytte yrke.

Anonymkode: deb53...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du si farvel til mye ferie og relativ god lønn… Å lære bort barneskolepensum er ikke veldig krevende…

Anonymkode: 9a688...2c5

Skrevet

Ingeniør :) 

Anonymkode: 2d414...b6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da må du si farvel til mye ferie og relativ god lønn… Å lære bort barneskolepensum er ikke veldig krevende…

Er det derfor det er så kamp om plassene på lærerutdanningene?? 

Anonymkode: 2c595...1a3

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Jobbet 3 år som lærer. Tok deretter flygelederutdanningen :)  Har jobbet 6 år som flygeleder.

Anonymkode: 1a02a...d74

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du får bli lærer du da. (Du kommer til å få et sjokk hvis du tror at det å være lærer bare handler om å lære bort. )

TS har nok tenkt igjennom eventuelle fordeler og ulemper ved å bytte jobb. Ikke noe galt i å undersøke hvilke andre muligheter som er ute der.

Anonymkode: 74ac0...aaa

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det å gjennomføre undervisning er det artigste og enkleste med jobben. Ikke den mest tidkrevende. 

• Liker 3
Skrevet

Jobbet 14 år som lærer og nå er jeg redaktør i forlag. Skal aldri tilbake til skolen igjen. Ikke om jeg hadde hatt dobbel lærerferie, engang. 

Anonymkode: 88e54...c14

• Liker 1
Gjest blåbærpike
Skrevet

Lærere jeg vet om som har byttet yrke er nå journalist, bibliotekar, lærebokforfatter og saksbehandler i NAV. 

Skrevet

Jeg jobber med IT.

Anonymkode: 3a91f...83b

• Liker 1
Skrevet

Saksbehandler i kommunen. Beholdt da lønnen. 

Anonymkode: ac8b3...51f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Saksbehandler i kommunen. Beholdt da lønnen. 

Anonymkode: ac8b3...51f

Har du lik lønn som saksbehandler i kommunen?

Anonymkode: 4495d...caa

Skrevet

Jeg tok en master i logopedi, mye mindre stressende og beholdt lærerferien😊

Anonymkode: ee704...967

• Liker 2
Skrevet

De jeg kjenner jobber på NAV eller i flyktningetjenesten, som utvikler/programmerer eller i PPT. :)

Anonymkode: f5118...432

Skrevet
Katten.2.0 skrev (19 timer siden):

Det å gjennomføre undervisning er det artigste og enkleste med jobben. Ikke den mest tidkrevende. 

Enig med deg. Er også lærer og liker selve undervisningssituasjonen og kontakten med elevene i klasserommet. Det er det beste. 

Det er alt det andre rundt som sliter meg ut. 

Skal slutte som lærer når barna er ute av barneskolealder. Har jobbet 3 år som lærer. 

Anonymkode: 6f860...4d7

Skrevet

jobber med backoffice i transportbransjen. Dog lønna er lavere enn lærer, så trives jeg bedre :)  Men mon tro om jeg skal videre en gang, inn i en mer spisset tittel..

Skrevet

Bibliotek - elsker det❤ Skal garantert aldri tilbake! 

Anonymkode: fc233...bc9

Skrevet

Jobber som prosjektleder innen IT. Har en mye friere hverdag enn som lærer. Kan ha hjemmekontor, fleksibel arbeidstid, ikke problem å ta ut feriedager utenom fellesferien. Savner derimot å ha elever, være en del av et større fellesskap og det å være mer sosial på jobb. 

Anonymkode: 48ffe...600

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du lik lønn som saksbehandler i kommunen?

Anonymkode: 4495d...caa

Lærerlønn ja. 

Skrevet

Tok videreutd i spesialpedagogikk. Jobber fortsatt i skolen, men med elever med vedtak om spesialundervisning. Mindre trøkk utenom arbeidstid og færre foreldre å forholde seg til. Jobber både i full klasse i tillegg til kontaktlærer, i små grupper og én til én. 

Anonymkode: 015c9...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...