Gå til innhold

Hvordan er det med sort bestikk? Blir det fort stygt? Er gull osv bedre eventuelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de selger sort bestikk på ikea, flere andre plasser også, som jeg ønsker å kjøpe til finere middager osv. erfaringer? hvordan ta vare på det?

Anonymkode: d25b9...b91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det ser så trashy ut. Typ white-trash unge som prøver å være kule, også har de sort og gull interiør i hele boligen. Er kanskje gammeldags av meg men foretrekker helt enkelt sølv bestikk. 

Men for å svare på spm ditt, du tar vel vare på det som med alt annet bestikk, med mindre noe annet står på forpakningen. 

Anonymkode: 8c59d...db1

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte Aida sort bestikk for noen mnd siden, tar de i maskin og de er fortsatt fine, står at de tåler det. Jeg tror det kommer an på kvaliteten om de holder seg, gull holder seg nok fint åså om du kjøper noe som tåler maskin :) 

Anonymkode: fff58...f8b

• Liker 2
Skrevet

Hvis fargen bare ligger utenpå metallet vil den etterhvert slites bort, og det er ikke fint. Hvis fargen derimot sitter i metallet vil de holde seg fine mye lengre.

Jeg tror jeg likevel ville gått for vanlig rustfritt stål av god kvalitet som finbestikk. Da får du noe som holder seg fint i flere tiår, og som ikke blir umoderne. Det blir billigere i lengden, og er mer miljøvennlig.

Anonymkode: cd26f...e84

Skrevet

Jeg har kjøpt noe som skulle tåle oppvaskmaskin, men det gjorde det ikke. Fargen skreller av. 

Anonymkode: 39147...b34

Skrevet

Svart bestikk er jo blodharry. 

Anonymkode: 88b12...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...