AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Holder innlegget kort, pga taushetsplikt. 😉 Utdannet sykepleier, jobbet på sykehus i snart ti år. Fått ny jobb i kommunal bolig, med barn under 18 år. Det er lite somatikk/akutt sykdom, mer "psykiatri". Diagnoser som autisme, cp ++. Mye utagering og vedtak om tvang. Jeg ønsker å lære mer om diagnoser, lovverk (tvang). Osv.. Det er hovedsaklig vernepleiere som er ansatt der og jeg føler kunnskapen min ikke er god nok. På sykepleien lærer man ikke om dette.. Til dere som er vernepleiere/helsefagarbeidere o.l. som jobber i bolig/kollektiv med samme type brukere; Jeg vil lære mer, gjerne bøker/nettsider.. Pga covid er det lite kursaktivitet. Jeg vil ikke stille i ny jobb uten kunnskap! Hva kan dere anbefale? 😊 Anonymkode: 175a6...0e7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 sett deg inn lovverk om kommunale helse -og omsorgstjenester, kap 9 er spesielt relevant ift tvang og makt overfor personer med psykisk utviklingshemming. Lykke til i ny jobb Anonymkode: d44bd...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Sjekk ut nettsiden til SoR, stiftelsen Sor eller hva det var, husker ikke helt sånn i farta. Anonymkode: 74b97...ac3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå