Gå til innhold

Hvorfor er det ikke lov å henge ut folk som sender stygge meldinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F.eks via sosiale medier, kommentarfelt osv. Ser jo at kjendiser opplever mye av dette, men også vanlige folk. Jeg syns at hvis du skriver under fullt navn på facebook under en artikkel at kjendis XXX er en stygg hore som fortjener å bli gruppevoldtatt, så fortjener du å bli hengt ut til spott og spe. Men dette gjøres jo aldri. Hvorfor?

Til og med faren til disse barna som ble drept i Lørenskog fikk masse stygg hets, det finnes virkelig onde folk der ute. De som skriver sånt fortjener også å bli hengt ut mener jeg. En ting er hvis det er spekulasjon, det forstår jeg at man ikke kan publisere uten bevis. Men la oss si "Ole Hansen" skriver masse dritt til en annen, hvorfor skal han skjermes? Evt hun om det er en dame. Jeg tror at hvis folk ble mer konfrontert med sine handlinger så hadde det blitt slutt på all hetsen via sosiale medier. 

Anonymkode: 43780...29c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting stopper deg fra å henge dem ut. Du kan bokstavelig talt printe ut plakater av meldingene med fullt navn og bilde, henge dem opp over hele byen, og det vil ikke få noen konsekvenser for deg.

Pressen har vær-varsom-plakaten.

Anonymkode: ece16...507

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

F.eks via sosiale medier, kommentarfelt osv. Ser jo at kjendiser opplever mye av dette, men også vanlige folk. Jeg syns at hvis du skriver under fullt navn på facebook under en artikkel at kjendis XXX er en stygg hore som fortjener å bli gruppevoldtatt, så fortjener du å bli hengt ut til spott og spe. Men dette gjøres jo aldri. Hvorfor?

Til og med faren til disse barna som ble drept i Lørenskog fikk masse stygg hets, det finnes virkelig onde folk der ute. De som skriver sånt fortjener også å bli hengt ut mener jeg. En ting er hvis det er spekulasjon, det forstår jeg at man ikke kan publisere uten bevis. Men la oss si "Ole Hansen" skriver masse dritt til en annen, hvorfor skal han skjermes? Evt hun om det er en dame. Jeg tror at hvis folk ble mer konfrontert med sine handlinger så hadde det blitt slutt på all hetsen via sosiale medier. 

Anonymkode: 43780...29c

Fordi kjendiser som henger ut, mobber og truer vanlig folk aldri blir hengt ut.

Anonymkode: 1100f...651

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi kjendiser som henger ut, mobber og truer vanlig folk aldri blir hengt ut.

Anonymkode: 1100f...651

Kjendiser har selv valgt å bli kjendiser da. 

Anonymkode: 8c173...ae1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...