Gå til innhold

Hva er det drøyeste/rareste noen har meldt til barnevernet for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke blitt meldt selv, men har hørt om ei som ble meldt fordi noen hadde sett at hun hadde kjøpt Pizza på en Mandag. Jeg vet ikke om det er sant da. 
Andre her inne?

Anonymkode: 2641a...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke blitt meldt selv men en jeg kjenner gjennom jobb han ble meldt av barnehagen på grunn av at han hadde levert barnet 3 ganger med syltetøyflekk på klærne... Jepp, og ja, har lest alle papirene og vært med i saken gjennom jobb så har full innsikt i at det var det som var problemet . De holdt på i 2 år før han fikk fred og de er blitt klaget inn og han har fått mehold på at de var udugelige. Tenker at det var det at han var alene som var greia, kjenner flere som er alene med barn som har fått de rareste meldingene på seg. Bor man i by så er det lettere for der er det så mye rart men bor man i en mindre by så er man prisgitt den kompetansen som er der og den er sjelden god og da kan det blir drygt i systemet. 

Anonymkode: 335b4...001

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har ikke blitt meldt selv, men har hørt om ei som ble meldt fordi noen hadde sett at hun hadde kjøpt Pizza på en Mandag. Jeg vet ikke om det er sant da. 
Andre her inne?

Selvsagt er ikke det sant 🙄

Anonymkode: 2d9f5...c40

• Liker 28
Skrevet

En jeg kjenner ble meldt til barnevernet fordi naboen hadde sett et barn langs veien sent på kvelden. Det var ikke engang min venn sitt barn … Naboen hadde ingen annen grunn for å melde til bv, det var ikke sånn at dette var dråpen… Hun bare antok at det var naboens barn og meldte de.. 🙄

Anonymkode: be799...0a0

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan godt ha skjedd. Folk er gærne. Jeg vet om to tilfeller til (uten den jeg skrev over) der familier har blitt meldt til BV av helt surrealistiske grunner, men skriver det ikke her fordi det kan bli gjenkjent. Jeg satt med haka på knærne da jeg hørte grunnen og hvor stor belastning det har vært for foreldrene. Veldig bra familier som dessverre begge har hatt en gæærn nabo. 

Anonymkode: be799...0a0

• Liker 14
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, sikkert ikke. Men jeg kan jo ikke vite 😳

Skrevet

Jeg synes den historien om hvorfor Kristin Gjelsvik ble meldt til barnevernet er ganske drøy. Har ikke selv hørt om så mange andre saker da. 

Selv, ble jeg "meldt" til barnevernet fordi mitt barn ikke gikk på en aktivitet på den tiden. H*n var interessert i en aktivitet og jeg nevnte for legen min at jeg ikke selv klarte å følge han til aktiviteten da min kroniske sykdom var veldig aktiv i den perioden og barnets far jobbet langt unna og kom for sent hjem til å kunne følge han. Legen foreslo å sende en melding til barnevernet for å få hjelp (f.eks støttekontakt) som kunne følge han på aktiviteten. Lang historie kort, det ble aldri noe støttekontakt, men det ble en lang, historie med, mye slitsom, kontakt med barnevernet. Da vi etter noen år flyttet til en annen bydel, ble tiltakene etterhvert avsluttet. 

Anonymkode: 41772...a2c

• Liker 9
Skrevet

Venninne ble meldt av barnehagen fordi hun kjøpte mye brukte klær til barna. De mente hun da hadde for dårlig råd og at barna kunne bli mobbet. Men hun likte jo bare å handle brukt og hadde ikke dårlig råd, og barna var fornøyde de.

• Liker 10
Skrevet
jordbær86 skrev (52 minutter siden):

Venninne ble meldt av barnehagen fordi hun kjøpte mye brukte klær til barna. De mente hun da hadde for dårlig råd og at barna kunne bli mobbet. Men hun likte jo bare å handle brukt og hadde ikke dårlig råd, og barna var fornøyde de.

Nei dette stemmer ikke, bhg melder ikke for det 

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei dette stemmer ikke, bhg melder ikke for det 

Er vel ikke vanlig. Men skjedde med henne.

• Liker 8
Skrevet

Det er mye rart folk blir meldt for. Folk er rett og slett syk!

Skulle vært ulovlig og melde anonymt og! 

Ihvertfall innad i familien der det er mye tull med svigers.

Anonymkode: cdf9f...90c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helsekontroll hos fastlegen i stedet for på helsestasjonen. 

Anonymkode: 9840b...e9b

• Liker 6
Skrevet

Spesielt, og skikkelig dårlig gjort mot familien å melde grunnløst. Ikke minst gjør det slik at de barna som virkelig lider ikke får hjelp, da ressursene blir brukt på tull og ikke på de som faktisk opplever vold, omsorgssvikt eller overgrep. Jeg har kun meldt bekymring ved ett tilfelle grunnet mistanke om vold og seksuelle overgrep, men dette var ikke i Norge. 

• Liker 7
Skrevet

Ei venninne ble meldt fordi barna var ute etter midnatt. De kom hjem fra ferie, flyet hadde vært forsinket, og barna gikk fra bilen til inngangsdøra…

Anonymkode: 72f50...ba8

• Liker 13
Skrevet
jordbær86 skrev (49 minutter siden):

Hvordan vet at barnehagen ikke hadde annet grunnlag for å melde? 

Anonymkode: 8ee4d...e63

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan vet at barnehagen ikke hadde annet grunnlag for å melde? 

Anonymkode: 8ee4d...e63

Nei jeg vet jo ikke så mye. Men dette jeg hørte da. Men hun har barna enda så gikk jo bra.

Skrevet
jordbær86 skrev (1 time siden):

Rart vi ikke har blitt meldt da 🤪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ei venninne ble meldt fordi barna var ute etter midnatt. De kom hjem fra ferie, flyet hadde vært forsinket, og barna gikk fra bilen til inngangsdøra…

Anonymkode: 72f50...ba8

Utrolig hva folk melder for.

• Liker 8
Skrevet

En venninne ble meldt fordi hun pendlet med barna 1 time hver vei til/fra skolen... ble selvsagt henlagt tvert etter en 10-minutters prat med mora.

Anonymkode: c7426...87e

• Liker 6
Skrevet

Det er blitt populært å melde til barnevernet for den minste bagatell. Herregud så glad jeg ikke har unger selv.

Anonymkode: cf75b...171

• Liker 10
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...