AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Samboer snakket til meg på en måte jeg ikke likte. Jeg forsøkte å helle tilbake en saus på et glass og sølte. Han sa på en sur og overbærende måte " Jeg blir oppgitt over deg" pluss noe irettesettende dritt jeg ikke husker. Det var tonefallet og alvoret i det han sa som føltes så nedlatende. Det var ikke fleip. Jeg hev fra meg posen og sa " Jeg misliker måten du snakker til meg på. Fiks dette selv" Han ble veldig fornermet, men jeg vil ikke leve med en som snakker meg ned. I går sa jeg på en humoristisk måte " tenk når jeg ikke lenger har hjemmekontor. Da blir det slutt på å komme hjem til husmor og et velstelt hjem. Da blir det to timer i trafikken hver dag istedenfor" Hans svar: " Det er jo ingen her på dagtid da, så det blir jo ikke behov for dette" Det var takken for å moppe, gå med søppel, tømme oppvaskmaskin, tørke over benker, re seng, rydde, vanne blomster som jeg bruker en time av morgenen min på før jobb, og setter senere frem frukt før han kommer hjem fra jobb. Kaster blomster som har visnet gjør jeg eller tar småting når jeg strekker på beina som å rydde vekk sko. I lunsjen setter jeg på en vask. Ikke noe av dette skjer av seg selv. Kjente jeg ble så skuffet og lei fordi jeg prøver å gjøre det fint til han kommer hjem Anonymkode: 91ddc...757
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samboer snakket til meg på en måte jeg ikke likte. Jeg forsøkte å helle tilbake en saus på et glass og sølte. Han sa på en sur og overbærende måte " Jeg blir oppgitt over deg" pluss noe irettesettende dritt jeg ikke husker. Det var tonefallet og alvoret i det han sa som føltes så nedlatende Har han oppført seg slik mot deg også tidligere eller er dette den første og eneste gangen? I hvor lang tid har dere vært kjærester og samboere? Han høres ut som en drittsekk. Jeg ville ha gjort det slutt med han. Anonymkode: 8018e...028 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Hvorfor du reagerte så sterkt? Vel, hvis han har for vane å pirke på alt og ikke anerkjenne det du gjør for han og for dere, så er det jo ikke rart at det rant over for deg. Anonymkode: 6b62f...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 Det et innafor å reagere når du føler at dine grenser og din integritet blir tråkket på. Ut ifra det du skriver her har du ikke gjort noe galt. Anonymkode: 2dc66...841 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var takken for å moppe, gå med søppel, tømme oppvaskmaskin, tørke over benker, re seng, rydde, vanne blomster som jeg bruker en time av morgenen min på før jobb, og setter senere frem frukt før han kommer hjem fra jobb. Kaster blomster som har visnet gjør jeg eller tar småting når jeg strekker på beina som å rydde vekk sko. I lunsjen setter jeg på en vask. Ikke noe av dette skjer av seg selv. Kjente jeg ble så skuffet og lei fordi jeg prøver å gjøre det fint til han kommer hjem Er dette noe han ber deg om? Eller noe han forventer av deg? Eller er dette noe du gjør under forhåpningen om at hvis du gjør alt dette her, så må han bli glad for det og takknemlig og behandle deg bra? Jeg hadde blitt sprø dersom min kjæreste satte i gang med masse ting jeg aldri hadde bedt om, bare for å siden kunne trekke dette frem som et slags emosjonelt pressmiddel og bruke dette MOT meg. Det er jo ikke snilt. Det er slemt. Anonymkode: 27568...c55 9 1
anonymbruker2312 Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Høres ut som om han tar det du gjør for gitt, nesten som om det er forventet. At all arbeid skal gjøres av deg, han setter ikke pris på det en gang. En ting feil så går han på personangrep. Frekt og umodent, utakknemlig. Hva skulle han ha gjort uten din hjelp. Fortsetter det slik anbefaler jeg deg å vurdere forholdet.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var takken for å moppe, gå med søppel, tømme oppvaskmaskin, tørke over benker, re seng, rydde, vanne blomster som jeg bruker en time av morgenen min på før jobb, og setter senere frem frukt før han kommer hjem fra jobb. Altså, en time hver morgen? Hvor mye roter dere egentlig? Anonymkode: 8d692...fe7 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 Nr1 var unødvendig og ufint. Nr2 forstår jeg! Du fisket etter komplimenter. Slik er faktisk irriterende. Og du indirekte sier at han er en bortskjemt slamp som ikke gjør noe i huset men får alt servert. Det er mye bedre med direkte tale enn slike hint/stikk. Jeg kunne selv ha respondert med å gi et negativt stikk, selv om det nok ikke er «korrekt» måte å respondere på. Anonymkode: 36f43...d99 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Det som er det egentlige spørsmålet her, og mulig noe av det han reagerer på, er; Hvorfor heller du tilbake saus på et glass? Anonymkode: 88c15...eb4 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nr1 var unødvendig og ufint. Nr2 forstår jeg! Du fisket etter komplimenter. Slik er faktisk irriterende. Og du indirekte sier at han er en bortskjemt slamp som ikke gjør noe i huset men får alt servert. Det er mye bedre med direkte tale enn slike hint/stikk. Jeg kunne selv ha respondert med å gi et negativt stikk, selv om det nok ikke er «korrekt» måte å respondere på. Anonymkode: 36f43...d99 Det var ikke noe indirekte tale om at han er noe slamp! Han er ingen slamp. Det var vel bare noe jeg sa fordi jeg følte meg som en hjemmeværende husmor, uten at det er noe galt i det. Det var kanskje ubetenkt. Jeg synes det var knallfint hjemme med blomster, frukt på bordet og alt av husarbeid var gjort. Han la seg på sofaen for å slappe av etter en dag på kontoret. Jeg tenkte i grunn bare at han sannsynligvis hadde stresset rundt med husarbeid hadde det vært en normalsituasjon. Jeg savnet nok en liten takk. Han lager ofte mat, og jeg takker alltid for maten og roser han hver gang. Jeg har aldri bedt han om å lage mat, men verdsetter det. Det er vel det å legge innsats i noe jeg vet han setter pris på fordi det gjør at det er ekstra deilig å komme hjem, også blir det ikke sett. Og når jeg " fisker" etter komplimenter, er det om å gjøre å " jekke meg ned" når det hadde vært enklere å bare si at det var bra. Men forstår at det er irriternde å fiske. Fikk ikke lyst til å løfte en finger i dag, så kunne han få gjøre alt kl 17.00 før middag, men vet det hadde vært barnslig, så gjorde det allikevel Anonymkode: 91ddc...757
umAxa Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Samboer snakket til meg på en måte jeg ikke likte. Jeg forsøkte å helle tilbake en saus på et glass og sølte. Han sa på en sur og overbærende måte " Jeg blir oppgitt over deg" pluss noe irettesettende dritt jeg ikke husker. Det var tonefallet og alvoret i det han sa som føltes så nedlatende. Det var ikke fleip. Jeg hev fra meg posen og sa " Jeg misliker måten du snakker til meg på. Fiks dette selv" Han ble veldig fornermet, men jeg vil ikke leve med en som snakker meg ned. I går sa jeg på en humoristisk måte " tenk når jeg ikke lenger har hjemmekontor. Da blir det slutt på å komme hjem til husmor og et velstelt hjem. Da blir det to timer i trafikken hver dag istedenfor" Hans svar: " Det er jo ingen her på dagtid da, så det blir jo ikke behov for dette" Det var takken for å moppe, gå med søppel, tømme oppvaskmaskin, tørke over benker, re seng, rydde, vanne blomster som jeg bruker en time av morgenen min på før jobb, og setter senere frem frukt før han kommer hjem fra jobb. Kaster blomster som har visnet gjør jeg eller tar småting når jeg strekker på beina som å rydde vekk sko. I lunsjen setter jeg på en vask. Ikke noe av dette skjer av seg selv. Kjente jeg ble så skuffet og lei fordi jeg prøver å gjøre det fint til han kommer hjem Anonymkode: 91ddc...757 Dere kan ikke leve på den måten. Det er ingen tvil om at dere har en dyp misnøye med hverandre som kommer av steiner som har blitt kastet på hverandre i form av passiv aggressive kommentarer. Hvem som kastet den første er umulig å si. Alt jeg har å gå på er den listen av historikken som beskrevet uten antydning hva det dypere problemet egentlig er. En ting er sikkert; hver av hendelsene du beskriver, ta f.eks sause hellingen fortjener ikke alene en slik aggressiv kommentar. Det er tydelig at begeret hos deg og din mann er begge fulle og hver lille ting er en dråpe som får det til renne over. Foreslår at du/dere snakker med profesjonelle samlivs terapeuter og undersøker dypere på årsaker som kan være underliggende. 2
mlifjeld Skrevet 24. februar 2022 #12 Skrevet 24. februar 2022 Vel episoden med sausen forstår jeg deg godt. Jeg ville nok også blitt irritert over en sånn kommentar. det med ryddingen av huset. Ja dumt å si det sånn av han. Meeen.. nå er jo du hjemme. Selvom du har hjemmekontor, så sparer du vel 1t hver dag på å ikke måtte reise til jobb og kanskje du ikke trenger å ordne håret/sminke deg så nøye. Om min parter fikk ekstra fritid hjemme ville jeg også forventet at han gjorde mer av husarbeidet. Men Ikke alt selvfølgelig. kanskje dere trenger å prate om hva dere egentlig forventer av hverandre og hvordan dere bedre kan uttrykke dere når dere blir irriterte eller frustrerte. Kanskje dere også burde ha en samtale hvor dere forklarer med teskje, typ sånn «når du sier det og det, føler jeg det slik» helt rolig og ingen anklager, bare forklar hvorfor du føler det du føler og lytt til partneren.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #13 Skrevet 24. februar 2022 Høres ut som at han er lei, enten av deg eller andre ting. Spørsmålet er om han kun var sånn da, eller er sånn ofte. Anonymkode: 65731...a93
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #14 Skrevet 24. februar 2022 Nr 1: han kom med stikk til deg. Nr 2: du kom med stikk til ham. Det høres ut som at dere begge to er slitne og lei. Og hvorfor bruker du så mye tid på husarbeid om morgenen? Jeg bruker ingen tid overhodet. Alt ryddes på plass kontinuerlig etterhvert som det brukes. Da blir det bare husarbeid en gang i uken når jeg støvsuger/vasker/tørker støv og når jeg setter på vask et par ganger i uken. Oppvasken tas etter hvert måltid. Anonymkode: 20dda...0a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå