Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har hatt noen på jobben som har vært borte over 3 uker pga korona nå? 

Vi har en tilkallingsvikar som har vært skikkelig på for å få vakter. Ei helg for 3 uker skulle hun jobbe. Da ringte hun og sa at kjæresten hadde korona og hun var syk og negativ test. Neste helg spurte vi om hun kunne jobbe. Var fortsatt syk men negativ test. Forrige Fredag prøvde vi igjen. Da hadde hun testet positivt. I dag prøvde vi igjen da vi trenger folk i helga. Men nei, hun var fortsatt syk. 

Anonymkode: 7c025...4b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en som hat vært borte i 3 mnd, pga korona. Sprøtt.

Anonymkode: 5d094...d4e

• Liker 1
Skrevet

Det er vel på ingen måte unormalt og være syk eller ha ettervirkninger av Korona i 3 uker. 

Anonymkode: 0b47d...2ae

• Liker 12
Skrevet

Vel, jeg vet om en som var sykmeldt til maksdato og gikk over på AAP pga. corona. Så 3 uker er «ingenting». 

Anonymkode: 4d08e...418

• Liker 3
Skrevet

Hun har jo ikke vært borte tre uker pga corona?

Hun var syk og kanskje i karantene pga nærkontakt. Påfølgende helg var hun syk. Deretter var hun smittet og dermed borte pga corona.

Du sier jo selv at hun hadde negativ test, da hadde hun jo ikke corona? Det går an være syk av andre årsaker...

Anonymkode: 18054...c70

• Liker 7
Skrevet

Jeg har omtrent vært syk og borte fra jobb halve høsten og vinteren pga diverse influensa/ luftveisinfeksjoner, samt syke barn. Og nå har jeg fått korona! Sjefen må tro jeg ikke liker å være på jobb, for det føles som jeg tilbringer mer tid hjemme enn på jobb😬

• Liker 6
Skrevet

Har en kollega som har vært sykmeldt siden jul pga korona. Så ja, man kan være maks uheldig

Anonymkode: 1cfe3...5e9

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vært sykmeldt i snart 4 uker pga corona. 

Anonymkode: b99bf...f80

• Liker 3
Skrevet

Hun fikk jo ikke faktisk korona før for en ukes tid siden. Klart at det er ikke sikkert hun snakker sant, det kan hende at hun ikke har noe lyst til å jobbe helg. For jeg regner med det er det du vil frem til. Men det er det umulig å si noe om, og hun har uansett ikke plikt til å takke ja til vakter. 

Anonymkode: ea3a5...22f

Skrevet

Her havnet jeg først i 10 dagers smittekarantene (sønn, pluss mann fikk det) så fikk jeg korona selv da karantenen var ferdig. 6 dager i isolasjon + 1 uke fortsatt dårlig (var helt utslitt).  Så fikk barnehagegutten det. 4 dager hjemme med han. Så ja, det kan ta tid.. 

Anonymkode: 7bb0d...9a4

Skrevet

En venninne av meg var sykemeldt i ni måneder pga korona. Hun jobber nå men sliter med ettervirkninger fortsatt. 

Anonymkode: 07232...09b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Her havnet jeg først i 10 dagers smittekarantene (sønn, pluss mann fikk det) så fikk jeg korona selv da karantenen var ferdig. 6 dager i isolasjon + 1 uke fortsatt dårlig (var helt utslitt).  Så fikk barnehagegutten det. 4 dager hjemme med han. Så ja, det kan ta tid.. 

Anonymkode: 7bb0d...9a4

Nå er det jo ikke karantene når husstandsmedlemmer er syke lenger, så disse evig lange karantenene (kjenner folk som satt i karantene i en måned før de selv ble syke) er det heldigvis slutt på.

Anonymkode: ea3a5...22f

Skrevet

Hun er jo uansett bare en tilkallingsvikar, så hun kan jo være borte så lenge hun bare vil. 

Anonymkode: a5662...b1e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En venninne av meg var sykemeldt i ni måneder pga korona. Hun jobber nå men sliter med ettervirkninger fortsatt. 

Anonymkode: 07232...09b

Men det var før vaksine? Nå har de fleste 3 doser 

Skrevet

Hun er jo ikke borte fra jobb hun ønsker/kan ikke ta vakter hun blir tilbudt som ringevikar. Det er jo litt annerledes, man kan ha mye lavere terskel for å si nei til jobbvakter (feks si nei pga smitte hos nærkontakt)

Anonymkode: 5dfce...5d4

• Liker 2
Skrevet

Venninne ble sykmeldt etter corona - pga dårlig lungekapasitet. Har 3 vaksiner

Anonymkode: 38fcc...c9a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men det var før vaksine? Nå har de fleste 3 doser 

Antall vaksinedoser har ikke noe med hvor syk man blir. Alle jeg kjenner med tre doser har blitt skikkelig syke, som en influensa. De som er uvaksinerte har faktisk hatt mildere sykdomsforløp.

Anonymkode: 9b22c...ada

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min var borte i litt over to uker pga korona. Først karantene fordi jeg hadde korona. Deretter fikk han korona og var syk lenger enn isolasjonstiden. 

Anonymkode: 966fb...fef

Skrevet

vi har flere på jobb som har vært syke mer enn 3 uker, og de er ikke de som pleier å sykemelde seg.

Anonymkode: 03a83...fdd

• Liker 1
Skrevet

Kjenner et par som fikk lungebetennelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...