AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Tenkte å heller være nydusjet hjemme, istedenfor svett på stort handlesenter. Må man betale for alt da og heller bytte/få pengene tilbake om man ikke finner det som passer? Mener å huske at man før i tiden kunne skrive det man lånte i ei bok uten å legge igjen penger, men det driver de vel ikke på med i 2022? Anonymkode: bf9eb...7e0
anonymbruker2312 Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 ....vet ikke hvor du har vært de siste åra jeg? 15
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (1 minutt siden): ....vet ikke hvor du har vært de siste åra jeg? 😂😂😂😆 Anonymkode: 43802...62f 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 I gamle dager kunne man deponere. da måtte man jo cashe ut og det var korte frister og basert på butikkens nåde. I våre dager praktiserer de fleste åpent kjøp. Man må fortsatt cashe ut. Jeg er født på 70-tallet og kan aldri noen sinne huske at jeg har kunnet krite klær (mat gikk derimot bra). det er jo ikke noe problem da. Man får jo greit tilbake pengene, nå nylig (for meg i alle fall) tilbake på konto i stedet for ubrukelig cash. Bruker du kredittkort er det i alle fall såre enkelt. Og helt ærlig, forretningsdrift basert på å gi bort klær uten vederlag er dårlig business, det skjønner jo alle. Anonymkode: 59205...3fe 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Det kan du gjøre med omtrent alt du bestiller online. Anonymkode: 6f020...129 1
Mt3 Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Med så mange som ikke gjør opp for seg så håper jeg ingen skriver opp hjemlån i bok lenger. Å deponere på ting derimot er null problem, og hos de fleste klesbutikker har en jo som regel uansett fri bytterett i 7dager, så lenge en ikke har fjernet prislappen. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Det praktiseres fortsatt - men mulig det er forskjell på "by og land", og at det er enklere å låne med noe hjem på mindre steder hvor kunde og butikkansatte kjenner til hverandre. Om man deponeres på/betaler for varene man tar med hjem for å prøve, så skal det jo ikke være et problem i hvertfall. Anonymkode: 14d0e...393
Million Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tenkte å heller være nydusjet hjemme, istedenfor svett på stort handlesenter. Må man betale for alt da og heller bytte/få pengene tilbake om man ikke finner det som passer? Mener å huske at man før i tiden kunne skrive det man lånte i ei bok uten å legge igjen penger, men det driver de vel ikke på med i 2022? Anonymkode: bf9eb...7e0 Ja, du må betale for alt. Personlig har jeg (50+ i alder) aldri opplevd en klesbutikk som GIR klær til folk uten betaling, og bare skriver det opp. Det hører nok til riktig gamle dager, eller ev en liten lokal klesbutikk på bygda der alle kjenner alle og den butikkansatte vet hvem mora di og onkelen din er. I dag kan man kjøpe klærne og ha åpent kjøp i et visst antall dager. ALLE klesbutikker jeg vet om har den praksisen med åpent kjøp i dag. Det må de om de vil konkurrere med alle andre. Det vil si at du får tilbake pengene uten spørsmål innen f.eks en uke eller ti dager (noen har oppimot 30 dager) for klærne du leverer tilbake, så lenge prislapper og slikt henger på klærne ennå, og de ikke er åpenbart brukt (f.eks sterk parfymelukt, flekker, make up krem på halsen og slikt). 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Kan bestille klær på zalando og levere igjen det du ikke skal ha. Men ikke i vanlige butikker. Anonymkode: e87a1...f12
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 Det blir det samme som å bestille online. Du betaler først, prøver hjemme og returnerer det du ikke ville ha innen en uke. Anonymkode: 7b4b1...17b
Million Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det blir det samme som å bestille online. Du betaler først, prøver hjemme og returnerer det du ikke ville ha innen en uke. Anonymkode: 7b4b1...17b Du trenger ikke betale først når du handler på nett, da. Det gjør aldri jeg, av prinsipp. Jeg betaler ikke for noe jeg ikke har mottatt ennå! Jeg bestiller f.eks på Zalando eller GetInspired mot Klarna faktura, som ikke forfaller før om en måned. Da får jeg klærne først, kan prøve dem og returnere alt jeg ikke vil ha, i god tid før fakturaen skal betales. Så registrerer jeg bare retur hos Klarna og betaler fakturasummen etter at mine returer er fratrukket. Easy peasy, og man slipper å legge ut en krone for ting man ikke skal ha, og måtte vente kanskje i ukesvis på å få refundert sine egne penger.
Mezzosoprena Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 Du får ikke "skrevet opp" i noen bok lenger nei - men mange butikker tilbyr fortsatt deponering. Da betaler du jo strengt tatt for klærne, så det er jo ditt problem hvis du ikke leverer dem tilbake. Selv kjøper jeg klærne i butikken, sjekker muligheten for retur og prøver de hjemme.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 Tja. Her i bygda er det litt sånn at man kan låne med seg hjem. Men tror ikke det er veldig vanlig lenger. Tror butikkene her også ser litt an hvem det er. Anonymkode: 3b711...8e9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 I gamle dager het det å deponere, og jeg husker ei venninne av meg som jobbet i klesbutikk sa at de ikke gjorde det over helger, fordi folk kjøpte klærne, gjemte merkelappen og gikk ut på byn med dem, og prøvde å levere dem tilbake på mandag. I dag har de jo fri retur i sånn 30 dager på de fleste klesbutikker jeg handler i, så det er jo bare å shoppe og ta vare på kvitteringen og ikke ta av noen merkelapper, så kan man returnere. Jeg har gjort det selv et par ganger. I praksis er det jo det man gjør hver gang man handler online, prøver klærne hjemme og returnerer det som ikke passer. Anonymkode: bf954...751
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Skrevet 23. februar 2022 anonymbruker2312 skrev (1 time siden): ....vet ikke hvor du har vært de siste åra jeg? Nei, det gjør du jo ikke. Takk til alle andre som svarte opplysende på det jeg spurte om. Anonymkode: bf9eb...7e0
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #16 Skrevet 23. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Tenkte å heller være nydusjet hjemme, istedenfor svett på stort handlesenter. Må man betale for alt da og heller bytte/få pengene tilbake om man ikke finner det som passer? Mener å huske at man før i tiden kunne skrive det man lånte i ei bok uten å legge igjen penger, men det driver de vel ikke på med i 2022? Anonymkode: bf9eb...7e0 Handle online, da får du jo gjort akkurat dette Anonymkode: cb78f...baa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå