Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tidlig ultralyd nå nettopp. Trodde jeg var 7+6, men målingen viste 6+1. Jeg er ikke sikker på eggløsning, da jeg aldri fikk positiv EL-test før jeg ga opp og slutta å teste. Hjertet slo, og pulsen var på 92.

Hun som undersøkte meg var så kald, så jeg ble overhodet ikke betrygget av å se hjertet slå, hun var mest opptatt av at det selvfølgelig kan gå galt. 

Noen med lignende historier som kan berolige meg? 🥺

Anonymkode: a0041...6b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange med lignende historier, og som regel går det bra! 

Anonymkode: e097b...600

Gjest 96erjente
Skrevet

Alltid vært uregelmessig, så har aldri tenkt noe over det når jeg har blitt satt tilbake på ultralyder. Tror jeg ble satt tilbake 10 dager med første og andre barnet. Ingen ting i veien med dem, nå er de 5,5 og 3,5 år😋 Husker utrolig nok ikke med siste, ble sikkert satt noe tilbake da og😅

Kan nok hende at hun bare ville forsikre seg om at du var klar over at selv om hjertet slo, så er det fortsatt såpass tidlig at det så klart KAN gå galt, sånn at hun ikke «lover noe hun ikke kan holde».

Skrevet

Når fikk du positiv test?

Anonymkode: d817a...7ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når fikk du positiv test?

Anonymkode: d817a...7ec

6. februar, så sånn sett gir det mening at jeg er kortere på vei enn først antatt. Fikk ikke positiv test før/ved IKM en uke tidligere... 

Anonymkode: a0041...6b3

Skrevet

Som regel settes alle tilbake.

Anonymkode: eb8f0...a42

• Liker 1
Skrevet

Hva er egentlig problemet med å settes tilbake? Hvorfor reagerer noen på det? 🤔

Anonymkode: 6fe95...d9e

• Liker 9
Skrevet

Jeg har blitt satt tilbake på TUL tre ganger, jeg har tre barn. Du kan ha hatt eggløsning senere enn du trodde. 

Anonymkode: afd77...212

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er egentlig problemet med å settes tilbake? Hvorfor reagerer noen på det? 🤔

Anonymkode: 6fe95...d9e

Om man er sikker på når eggløsning var, så kan det være et tegn på at fosteret har sluttet å utvikle seg, eller ikke utvikler seg normalt. Det er ikke så store variasjoner i størrelse så tidlig, så man forventer ikke veldig store avvik. (Med forbehold om at det kan være vanskelig å få nøyaktige mål så tidlig.)

Men i TS sitt tilfelle har vi jo allerede indikasjoner på at hun må være kortere på vei enn menstermin skulle tilsi, iom at hun ikke fikk positiv test før en uke over antatt IKM. Det hadde vært et mye dårligere tegn om tidspunkt for positiv test osv skulle tilsi at hun burde være nesten 8 uker og fosteret måler såvidt 6.

Ville tatt ny UL om noen uker for å se om det fortsatt utvikler seg normalt og har vokst som det skal i mellomtiden. 

Anonymkode: 00420...16f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

I første svangerskap ble jeg satt så langt tilbake (4 uker) at jeg måtte blitt gravid etter positiv test. Senere ble jeg satt frem to uker og når barnet ble født 3 dager over siste termin mente jordmor at barnet var to uker over termin...

Anonymkode: dbbae...6fc

• Liker 1
Skrevet

Dette var jo veldig tidlig ultralyd. Ikke sikkert det er lett å se så mye, det kommer an på hvor du har vært og hvor gode ultralyd-apparatene de har. Hvis du var hos privat fertilitets klinikk, da har de nok bra apparater og da er det sikkert riktig. Men, hvis det er hos legevakt/fastlege, de kan ha billigere og eldre UL og det er ikke sikkert den nye datoen er riktig engang. Snakker av egen erfaring altså.

Anonymkode: bf701...e35

• Liker 1
Skrevet

Ble satt tilbake ca like mye, hadde også tatt el-test så er ganske sikker på at det er feil. Barnet ble født dagen før «min termindato». Hvem vet hva som er rett, men treåringen har det helt fint 😊

Anonymkode: 631e2...3b9

• Liker 2
Skrevet

Har tre barn og det har skjedd hver eneste gang. Men de kom rundt terminen legen først beregnet, små men friske. Prøv å tenk positivt ts, dette er ikke et stort avvik. Men ta en ny ul snart om du er usikker. Det kan nok hjelpe på.

Lykke til og gratulerer med graviditet🤗

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble "satt tilbake" 1 uke på TUL i uke 7. Men ble målt til mensterminen min igjen på TUL uke 12 og OUL uke 18 :) 

På min TUL var hun veldig opptatt av at det så bra ut og at det nå mest sannsynlig kom til å gå bra da, men hun merket kanskje hvor nervøs jeg var.. Men forsto det som at hun baserte det på hjerteslag, plommesekkstørrelse osv. Hun hang seg ikke opp i at hun målte meg til kortere enn jeg trodde jeg var iallfall. 

Håper alt går bra videre ❤️ 

Anonymkode: 70923...b8f

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Som regel settes alle tilbake.

Anonymkode: eb8f0...a42

Like vnli gå bli satt frem

Anonymkode: 229ed...991

• Liker 1
Skrevet

du har nok hatt eggløsning en uke senere enn du trodde. det er logisk ut fra at du ikke fikk positiv El test og fikk positiv gravid test en uke etter IKM. 

Det er kjipt å plutselig være en uke kortere, men i ditt tilfelle tror jeg det kanskje er tilfelle og ikke at det faktisk er noe galt med fosteret ❤️

Anonymkode: 4021e...cab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...