AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Jeg har en jobb som krever en del reising i hele Norge. Da bor jeg som regel på hotell. Jeg gruer meg hver gang jeg skal ut på reise, liker hverken fly eller all jobbinga når jeg er på disse turene. Folk rundt meg er så misunnelige fordi jeg får bo på hotell med hotellfrokost. Jeg synes personlig det er mye bedre å bo på hotell når man har ferie. Er det andre som reiser mye med job her som ikke liker reisinga? Føler meg litt rar som ikke liker den delen av jobben.. Anonymkode: 76476...9ae
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Jeg har nok litt samme synet. I starten var det litt stas å bo på hotell - nå er det mer stress synes jeg. Jeg sover ofte dårlig, alle hotell ligner på hverandre, og maten er ikke alltid sååå god. Det jeg merker bedrer greia litt, er å huske på ørepropper (ukjente lyder som ventilasjonsanlegg etc holder meg våken), sjekke ut hvilke fasiliteter hotellet har på forhånd og benytte seg av dem (basseng, treningsrom etc), og passe på egentiden sin mens man er på jobbreise. Anonymkode: d4e6b...d7d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har nok litt samme synet. I starten var det litt stas å bo på hotell - nå er det mer stress synes jeg. Jeg sover ofte dårlig, alle hotell ligner på hverandre, og maten er ikke alltid sååå god. Det jeg merker bedrer greia litt, er å huske på ørepropper (ukjente lyder som ventilasjonsanlegg etc holder meg våken), sjekke ut hvilke fasiliteter hotellet har på forhånd og benytte seg av dem (basseng, treningsrom etc), og passe på egentiden sin mens man er på jobbreise. Anonymkode: d4e6b...d7d Takk for tips! Blir veldig lange dager med jobb disse dagene, men jeg må bli flinkere til pauser tror jeg Anonymkode: 76476...9ae
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har en jobb som krever en del reising i hele Norge. Da bor jeg som regel på hotell. Jeg gruer meg hver gang jeg skal ut på reise, liker hverken fly eller all jobbinga når jeg er på disse turene. Folk rundt meg er så misunnelige fordi jeg får bo på hotell med hotellfrokost. Jeg synes personlig det er mye bedre å bo på hotell når man har ferie. Er det andre som reiser mye med job her som ikke liker reisinga? Føler meg litt rar som ikke liker den delen av jobben.. Anonymkode: 76476...9ae Liker ikke hotel, men de ble bedre etter at smart-tv ble mer utbredt. Det blir jo en slags livstil så jeg forsøker å ikke tenke så mye på det, og heller bare ta det som det er. Men man blir lei av det. Tenker jeg kommer til å bytte jobb etterhvert. Kjenner ingen med reisejobb som syns hotel er stas mer. Anonymkode: 5ae99...682
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Jeg tror alle som reiser mye blir sliten av det. Jeg syntes det var deilig i begynnelsen, jeg måtte bare passe på å få rom inn mot bakgården om det er i en by, og ellers tenke på støy for å få sove. Nå må jeg passe på å bruke fasiliteter og være litt turist der jeg er for ikke å bli for sliten. Vanskelig å huske å ikke jobbe hele tiden. Dessuten blir frokosten bedre om jeg ikke føler presset til å spise litt av alt som jeg egentlig synes er godt. Det holder med to ting per dag. Og jeg reiser ikke spesielt mye en gang. Anonymkode: 42e9a...dc2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Jeg elsker å reise på privaten, de ti siste årene før korona var jeg mye på farten både på lange og eksotiske turer, og kortere turer rundt i Norge. Men jeg har alltid unngått reisejobber, for jeg trives best i hverdagen med å være i min egen seng, kunne gjøre mine faste ting og sosialisere med vennene mine. Har ikke noe problem med å forstå at du ikke synes det er kjempekult med reising og hoteller til hverdags. Anonymkode: 68a25...928
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #7 Skrevet 24. februar 2022 Jobbreiser er jo ikke gøy, det morsomme med å reise er jo å se og oppleve nye steder. Ikke å sitte på fly, sove på hotell og sitte i møter osv i andre lokaler. Ofte reiser man jo alene og, eller med kollegaer man ikke er så nære med, ganske annerledes enn ferie med familie/venner. De færreste voksne synes vel det er kjempestas å få bo på hotell med mindre det er noe de gjør ekstremt sjeldent (og hotellene man bor på rundt i Norge er jo ikke akkurat 5-stjernes luksusgreier) Jeg ville sett på måter å gjøre det hyggelig på da. Selv om du er på jobbreise må du vel ikke jobbe hele tiden? Legg inn noen hyggelige aktiviteter, finn en god restaurant, ta en spabehandling osv. Tenk at du slipper husarbeid og matlaging og slikt og slapp av med en god bok på rommet Husk også at reisetid (flyreisen osv) = jobbtid som du skal kompanseres for med lønn eller avspasering (en del bedrifter forsøker å lure seg unna dette men det er ikke lov) Anonymkode: 1eeeb...ab5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #8 Skrevet 24. februar 2022 Jeg liker å reise, og tenker at jobbreiser er en gratis måte å få sett og opplevd ting og steder som jeg ellers ikke ville dratt til. Jeg gleder meg til å fly, liker å se på folkelivet på flyplassene, og synes hotell er en fin måte å få litt egentid på. Jeg reiser kun i utlandet, da... Norge på kryss og tvers tror jeg at jeg hadde blitt litt lei av. Man får jo ikke kjøpt Taxfree varer engang. Anonymkode: 4cba1...d91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå