Gå til innhold

Fastelaven boller på butikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Med den hyggelige tonen der får jeg nesten lyst til å be deg "ta deg en bolle"🤗 Men det vil du vel ikke ha😊 Selvsagt er det frivillig å kjøpe fastelavnsboller, men at det skal være så vanvittig mye arbeid å lage dem, kan jeg ikke forstå.. Dessuten er det en fin ting å gjøre sammen med barna, og de lærer mye av det også. Jeg jobber med barn, og det er en grunn til at de lager sko med borrelås opp til voksenstørrelse.. De lærer jo ingenting hjemme lenger, annet enn å trykke på telefon og spillkonsoller 😶 Bak sammen, mål og vei - og halver evt oppskrifta, stek (og kjenn på den gode lukta), og så kan dere vel dele dem med noen om fryseren er full? Skal se du blir i bedre humør også 😍

Anonymkode: 5ba14...864

Er du 70 år eller? Hahahah "lærer ingenting hjemme". Ja, barna mine går glipp av mye fordi jeg skipper å bake boller på fastelavens.......

Anonymkode: bceb7...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva spiller det for noen rolle? 60 kroner for to fastelavensboller er en helt fair pris for den som har lyst på fastelavensboller. De fleste spiser jo uansett bare en. Har du stor familie og behov for en hel masse er det jo bare å lage selv?

Det er jo uansett bare helt vanlige, kjedelig hveteboller med krem...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd fastelavensboller i butikken skulle engasjere så mye at det må opprettes tre(!) separate tråder om samme, meningsløse tema.

Anonymkode: 7440a...c47

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hjemmelagde boller ikke er godt og fordi jeg hater å bake. Kaster ikke bort en tid av livet mitt på baking.

Anonymkode: 3798a...f5a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De liker tørre fæle boller da sikkert (for seriøst, boller smaker kun godt første 15 minuttene etter de er stekt, mens de fortsatt er varme).

Sikkert samme type mennesker som lager tomatsuppe på pose, selv om det går like fort å lage den fra bunnen. Eller som kjøper ferdig eggerøre på kartong 🤣

Anonymkode: 38b56...0c2

Finnes det seriøst ferdig eggerøre? 
Jeg lager også (stort sett) alt fra bunnen av, men boller kun når det er til mange (dessuten baker søsteren min mye bedre boller enn meg, så overlater det oftest til henne) ellers blir det kjøpeboller, men ikke i plastpose fra rema liksom…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg leste i den andre tråden at det er mange som kjøper boller i butikken til fastelaven. Hvorfor gjør dere egentlig det? Det er jo ganske dyrt og ofte er de ikke så veldig gode heller. (Noen hederlige unntak blant de aller, aller dyreste)

Er det tiden det står på, eller kan dere faktisk ikke bake? 😅

Anonymkode: d94df...7e7

Who cares? 🤷🏻‍♀️ Bak dine du, så kan vi andre gjøre som vi ønsker selv. 

Anonymkode: c3696...5c5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bake fastelavensboller og gleder meg til det! Liker å bake gjærbakst, bakelukt i leiligheten, og spise gode boller! 

Jeg bare fryser resten av bollene

Anonymkode: 0694c...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 11.39):

Jeg leste i den andre tråden at det er mange som kjøper boller i butikken til fastelaven. Hvorfor gjør dere egentlig det? Det er jo ganske dyrt og ofte er de ikke så veldig gode heller. (Noen hederlige unntak blant de aller, aller dyreste)

Er det tiden det står på, eller kan dere faktisk ikke bake? 😅

Anonymkode: d94df...7e7

Jeg pleier å bake de selv. Men jeg kjøpte ferdig 8pkn med hvetrboller, krem på boks og syltetøy idag! Så sånn blir det i år. Driter i hva andre måtte mene om det. Fasade og perfekte som dere er! 

AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 18.34):

Jeg pleier å bake de selv. Men jeg kjøpte ferdig 8pkn med hvetrboller, krem på boks og syltetøy idag! Så sånn blir det i år. Driter i hva andre måtte mene om det. Fasade og perfekte som dere er! 

Anonymkode: e7191...c92

Og de koster bare 15kr no på rema for 8. Pluss krem og syltetøy(som de fleste har hjemme). 

Anonymkode: e7191...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bake de selv, men bare ha 4 stk med krem. Ha flere enn en per person, fylt med krem og syltetøy, er altfor mye. Så resten av bollene blir værende boller til dagen etter. 

Anonymkode: 95cde...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. hater å bake, spesielt gjærbakst er dørgende kjedelig, tidkrevende og fører til masse rot på kjøkkenet.

2. har ikke kjøkkenmaskin.

3. jeg ELSKER gjærbakst, det er så godt at jeg er ustoppelig. En av mine største matlaster(takk og lov for at jeg hater baking!). Så jeg hadde lett spist 10 boller om jeg hadde hatt det tilgjengelig, derfor er det greit å kjøpe 2 så jeg slipper å legge på meg tre kilo.

Anonymkode: f40fe...ab2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kunne jeg fint ha gjort ja. Forresten... det var en god løsning å kjøpe noen litt gode boller og fylle de med krem.

Vi trenger kun 3 boller og gidder ikke å fylle frysen. Jeg er ikke super glad i å bake, men det hender jeg baker skillingsboller.

Anonymkode: 15146...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser at d er en lignende tråd om dette fra før. I dag så jeg fastelaven boller med krem 2 stk i pakken til nesten 60 kr! Kjøper virkelig noen dette? Dette var på coop .

Anonymkode: 9e0d2...fbf

Hvorfor opprette nye tråd da? 🙄

Anonymkode: bfa6c...752

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper boller, kremfløte på boks (spray) og syltetøy, eller jeg kjøper ferdige fastelavensboller. Vi trenger bare noen få boller, ikke 30 stk. Pluss at jeg er ikke glad i å bake boller. Jeg synes det er noe herk. Men hvorfor andre skal mene noe om hva jeg kjøper på butikken, det skjønner jeg ikke 🤷‍♀️ Jeg bryr meg døyten om hva andre kjøper 😉

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ser at d er en lignende tråd om dette fra før. I dag så jeg fastelaven boller med krem 2 stk i pakken til nesten 60 kr! Kjøper virkelig noen dette? Dette var på coop .

Anonymkode: 9e0d2...fbf

For de er ferdige MED krem. Si to boller koster 15kr, og krem på tube koster nesten 50kr. Så det er faktisk helt innafor med 60kr. 

B4A6650C-7F07-4F4D-A33A-6760C3538F0D.jpeg

Anonymkode: 6e683...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaledonia skrev (3 timer siden):

Nei, lokal bakeriet har mye bedre. 

Vi har ikke lokale bakerier her. Alle gikk konk under korona.

Anonymkode: 7f37b...282

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mannen og jeg skal ha så er det nok med en bolle til hver. Jeg slipper å bake, jeg slipper å få fryseren full av boller som frister, jeg slipper å kjøpe kremfløte/kremboks hvor vi uansett måtte ha kastet restene. 60 kr er da billig spør du meg 😅 hadde vi vært mange så hadde saken vært annerledes, da hadde jeg så klart bakt selv.

Anonymkode: 36872...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...