Gå til innhold

Tenåringsmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sønn på 13 år. Han har noen «venner» i Oslo som han spiller mye med på play station. De snakker sammen ganske ofte. De har hatt kontakt i snart 2 år: 

Nå har han fått det for seg at han vil besøke de og har slått seg helt vrang. 
vi bor 60 mil unna, og vi kan ikke sende en 13 åring med fly alene for å møte noen han faktisk aldri har sett IRL før. Ikke kjenner jeg foreldrene og ikke vet jeg om det hverken er trygt eller noe. 
De bor på Stovner, - sier meg ingenting da jeg ikke kjenner Oslo så godt. 
Det er helt uansvarlig å sende et barn alene så langt for å bo med fremmede ei hel helg. 
Vi ligger med korona og er utslått i tillegg, så vi har ikke mulighet til å bli med. 
Han selv er frisk fra korona nå. 
Vi har sagt vi kan dra ei helg til Oslo til våren og ligge på hotell og at han da kan møte disse vennene slik at vi også får hilst på de. 
Nå er han helt krakilsk og snakker ikke med oss da vi er verdens verste foreldre. 
å være tenåringsforeldre er noen ganger et lite helvete for å si det mildt. 
flere som kjenner seg igjen i slike utfordringer? 

Anonymkode: 9a948...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det kan være voksne folk som lurer de med stemmen og. Får sånne stemmeforandrer. Ville vært helt sikker og skjønner deg godt!

Han får bare være sur! Men han har ikke noe der å gjøre alene for å treffe noen han ikke kjenner. 

Anonymkode: 2284e...35e

• Liker 2
Skrevet

jeg har stått helt greit i å være "verdens verste forelder". Det er den del av forelderjobben. 

Anonymkode: 8e39a...d03

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Min 13 åring hadde aldri fått lov til det . Når han var 11 ble han kjent med en gutt som bor 30 km unna i en lita bygd. Han spurte om å ligge over der. Fikk ikke det med en gang. Først kom denne gutten på besøk til oss noen ganger imens faren jobbet her i byen. Hilste på faren da. Og etter ei stund kjørte vi han dit og han overnattet ei helg. Dette skjedde flere ganger. 

Men nå har de mistet kontakten 

Anonymkode: 3309f...604

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Vi har sagt vi kan dra ei helg til Oslo til våren og ligge på hotell og at han da kan møte disse vennene slik at vi også får hilst på de. 

Støtter dette forslaget. 

Noe av jobben til tenåringsforeldre er å være verdens verste.

• Liker 2
Skrevet

Synes du gjør det helt riktige TS. Hadde aldri sendt ungen til Oslo alene. 

Alle foreldre opp igjennom timene har vel vært "verdens verste" foreldre i følge tenåringsbarna. Så det tror jeg ikke du skal ta så tungt... 

Anonymkode: ec2a5...96a

• Liker 2
Skrevet

Stovner, grøss

Anonymkode: 01e52...f62

Skrevet

Han kan vel blir så krakilsk han bare vil, han er jo såpass stor at han selv skjønner farene med alt som kan skje om dere bare "slipper taket". Synes det er flott at dere legger opp til å ta en helg når det passe sånn at de kan treffes, det blir det eller ingenting, det er han stor nok til å forstå. Hvis han synes dere er verdens verste på grunn av det så er han en heldig kar. 😄 

• Liker 1
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden):

Han kan vel blir så krakilsk han bare vil, han er jo såpass stor at han selv skjønner farene med alt som kan skje om dere bare "slipper taket". Synes det er flott at dere legger opp til å ta en helg når det passe sånn at de kan treffes, det blir det eller ingenting, det er han stor nok til å forstå. Hvis han synes dere er verdens verste på grunn av det så er han en heldig kar. 😄 

Han skjønner ikke faren med noe.. i hans verden er det null problem. 
disse guttene han snakker med er de guttene de gir seg ut for. De snakker sammen på FaceTime osv. Mest sannsynlig er det greie folk.. men det er vare «mest sannsynlig» jeg kjenner hverken foreldrene eller guttene eller miljøet rundt de. 
Han tror det er bare å reise dit og henge rundt. Og at det blir tipp topp! 
Han er ukritisk til dette da han ikke har livserfaring eller forståelse for at dette faktisk er fremmede. 
det er også på andre siden av landet og vi må reise med fly. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Husk at det kan være voksne folk som lurer de med stemmen og. Får sånne stemmeforandrer. Ville vært helt sikker og skjønner deg godt!

Han får bare være sur! Men han har ikke noe der å gjøre alene for å treffe noen han ikke kjenner. 

Anonymkode: 2284e...35e

Ja det er mye rart. Men de guttene er de guttene. Har selv sett de på pcen hans, og de snakker mye sammen. 
uansett er det ikke aktuelt

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stovner, grøss

Hva er grøss med Stovner? 
spør da jeg ikke har peiling 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har en sønn på 13 år. Han har noen «venner» i Oslo som han spiller mye med på play station. De snakker sammen ganske ofte. De har hatt kontakt i snart 2 år: 

Nå har han fått det for seg at han vil besøke de og har slått seg helt vrang. 
vi bor 60 mil unna, og vi kan ikke sende en 13 åring med fly alene for å møte noen han faktisk aldri har sett IRL før. Ikke kjenner jeg foreldrene og ikke vet jeg om det hverken er trygt eller noe. 
De bor på Stovner, - sier meg ingenting da jeg ikke kjenner Oslo så godt. 
Det er helt uansvarlig å sende et barn alene så langt for å bo med fremmede ei hel helg. 
Vi ligger med korona og er utslått i tillegg, så vi har ikke mulighet til å bli med. 
Han selv er frisk fra korona nå. 
Nå er han helt krakilsk og snakker ikke med oss da vi er verdens verste foreldre. 
å være tenåringsforeldre er noen ganger et lite helvete for å si det mildt. 
flere som kjenner seg igjen i slike utfordringer? 

Kjenner meg igjen at det er et lite helvete, ja. 

Anonymkode: 2930e...46d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stovner, grøss

du kommer ingensteds med den tankegangen og de fordommene mot stovner. hah fortapte sjela di. synd for deg. stakkars deg vil jeg si

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er mye rart. Men de guttene er de guttene. Har selv sett de på pcen hans, og de snakker mye sammen. 
uansett er det ikke aktuelt

Det finnes dataprogrammer som forvrenger video slik at man ser yngre ut. Det var et tv-program der en av programlederne ga seg ut for å være ei ung jente, for å avsløre gamle griser på nett. Hun så ut som en 12-åring på videochatten.

Anonymkode: 4221a...21d

Skrevet
Itpd67 skrev (1 time siden):

du kommer ingensteds med den tankegangen og de fordommene mot stovner. hah fortapte sjela di. synd for deg. stakkars deg vil jeg si

Det er vel kanskje realiteten da? De fleste innvandrere bor der, og det er mye kriminalitet.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...