Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg urimelig her?

samboer studerer på fulltid og jobber på deltid. Jeg jobber egt 100% men er nå sykemeldt pga angst og jobber bare en gang i uka. Så de dagene jeg ikke er på jobb henger jeg bare hjemme. Jeg gjør egt alt i hjemmet, lager mat, handler inn maten, vasker, vasker klær, tar oppvasken osv. Og han gjør seriøst ikke en dritt. Ber han om å ta oppvasken, men det blir ikke gjort. Ber han om han i det minste kan rydde opp etter seg selv (typ søppel på bordet, legge tallerken på kjøkkenet), men det blir heller ikke gjort. Ba han om å ta ut søpla en gang og det «rakk» han heller ikke🙄
blir seriøst helt gal!! Han bruker som unnskyldning at jeg bare er hjemme, mens han er opptatt hele dagen og derfor kan jeg bare gjøre det. Og er helt enig i at siden jeg er mye hjemme så kan jeg ta det meste men rydde opp etter seg selv forventer jeg.

hvem er urimelig her?

Anonymkode: 2c999...e8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hvem er urimelig her?

Hva tenker du selv?

Anonymkode: bdcd8...a87

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

I og med at du er hjemme og i stand til å gjøre disse oppgavene, synes jeg det er helt innafor at du gjør det meste. Blir rart om du sitter hjemme hele dagen, og mår han kommer hjem etter studier + deltidsjobb skal han måtte ta frem støvsugeren.

men rydde etter seg selv bør han klare ja. Jeg har ryddet etter min samboer i 5 år, gjør alt hjemme og er i full jobb. Gidder ikke mase med det mer.

Anonymkode: e3853...f11

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal ikke du bare i tillegg trekke ned dassen etter han også da siden han er "sååå opptatt"? Her må han nødt til å skjerpe seg, går an å være litt mer voksen i hodet. Tar han ikke mer enn maks 10 sekunder å rydde opp etter seg etter at han har spist i det minste, begge parter skal bidra til arbeidet hjemme. 

Lurer på hvordan han kommer til å takle det hvis han må bli sykemeldt i en periode når du er ute på jobb i fulltid. Fyren kommer jo til å sulte seg ihjel. Ta en prat med han og si at du ikke finner deg i det, du er ikke en vaskedame. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du selv?

Anonymkode: bdcd8...a87

Jeg synes selvfølgelig han er urimelig når han ikke klarer å gjøre den ENE tingen jeg ber han om ila dagen. Han sa ja til å ta oppvasken men den har stått der siden mandag så da må jeg bare ta den til slutt liksom.. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I og med at du er hjemme og i stand til å gjøre disse oppgavene, synes jeg det er helt innafor at du gjør det meste. Blir rart om du sitter hjemme hele dagen, og mår han kommer hjem etter studier + deltidsjobb skal han måtte ta frem støvsugeren.

men rydde etter seg selv bør han klare ja. Jeg har ryddet etter min samboer i 5 år, gjør alt hjemme og er i full jobb. Gidder ikke mase med det mer.

Ja er jo derfor jeg gjør det meste. Men å gå ut med søpla må man klare selvom man er opptatt. Samme med å rydde etter seg selv. Må bare legge til at jeg gjør alt dette også når jeg jobber fulltid, men nå er argumentet hans at jeg er hjemme🙄

ts

• Liker 2
Skrevet

Ja er jo derfor jeg gjør det meste. Men å gå ut med søpla må man klare selvom man er opptatt. Samme med å rydde etter seg selv. Må bare legge til at jeg gjør alt dette også når jeg jobber fulltid, men nå er argumentet hans at jeg er hjemme🙄

ts

Han har sikkert vokst opp i et hjem hvor han ikke gjorde noen ting, ikke hjalp til hjemme. Jeg hadde ikke taklet det hvis min partner ikke hadde hjulpet til, spesielt når jeg er ute i fulltids-jobb. Ta en alvorsprat med han. 

• Nyttig 1
Skrevet

ts

Ja det er akkurat samme her.

Jeg er 50 prosent sykemeldt pga svangerskap.

Men er jo ikke noe poeng i å være sykemeldt om det ender opp med at man uansett jobber 100 prosent.. bare på hjemmebane..

Irriterer meg grønn!

Anonymkode: 8c1b4...4c0

• Liker 2
Skrevet
anonymbruker2312 skrev (1 minutt siden):

Han har sikkert vokst opp i et hjem hvor han ikke gjorde noen ting, ikke hjalp til hjemme. Jeg hadde ikke taklet det hvis min partner ikke hadde hjulpet til, spesielt når jeg er ute i fulltids-jobb. Ta en alvorsprat med han. 

Det stemmer det du sier. Han gjorde ingenting da han bodde hos foreldrene. Hvordan skal jeg få dette inn i hodet hans? 
vurderer sterkt å bare vaske mine klær, bare vaske min oppvask og bare lage mat til meg så han lærer. Fjerner han ikke sin oppvask legger jeg det på kontoret hans. Orker ikke mer

ts

• Liker 3
Skrevet

Slutt å rydde etter ham, slutt å lag middag til ham og slutt og vaske klærne hans!

Anonymkode: cbc2c...f61

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer det du sier. Han gjorde ingenting da han bodde hos foreldrene. Hvordan skal jeg få dette inn i hodet hans? 
vurderer sterkt å bare vaske mine klær, bare vaske min oppvask og bare lage mat til meg så han lærer. Fjerner han ikke sin oppvask legger jeg det på kontoret hans. Orker ikke mer

ts

Jeg synes ikke du skal gå til det skrittet så lenge du jobber så lite. Har selv kraftig angst og vært sykemeldt med det ørten ganger, er likevel fullt i stand til å sette på en klesvask. synes det er urettferdig om du er hjemme hele dagen og gjør ferdig fine ting for å bevise et poeng akkurat nå. Når du er tilbake i jobb er tiden for å demonstrere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det er ekstra viktig å ha det ryddig når man har angst. Har du fortalt han det?

Du burde si til ham at nå rydder vi sammen og hoppe opp av sofaen. Dra ut ledningen til tv om du må.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes ikke du skal gå til det skrittet så lenge du jobber så lite. Har selv kraftig angst og vært sykemeldt med det ørten ganger, er likevel fullt i stand til å sette på en klesvask. synes det er urettferdig om du er hjemme hele dagen og gjør ferdig fine ting for å bevise et poeng akkurat nå. Når du er tilbake i jobb er tiden for å demonstrere.

Men hele poenget er at han må ta det ansvaret selv uansett hva slags tilstand jeg i. En normal voksen skal klare å legge i en vask selv, og rydde opp. Er ikke moren hans…. Jeg gjør det meste helt uten problem men blir veldig provosert når jeg ber han gjøre EN ting og det ikke blir gjort. 
er jo hjemme av en grunn, ikke fordi jeg elsker å bare chille hele dagen

ts

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mytomann skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er ekstra viktig å ha det ryddig når man har angst. Har du fortalt han det?

Du burde si til ham at nå rydder vi sammen og hoppe opp av sofaen. Dra ut ledningen til tv om du må.

Har sagt at det er viktig for meg å ha det fint i huset men han sier det ikke er noe stress🙄

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er helt enig i at den som er hjemme skal ta mesteparten.

Men ALT? Da er jo poenget med sykemeldingen borte, om man alilevell skal jobbe 100 på hjemmebane.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har sagt at det er viktig for meg å ha det fint i huset men han sier det ikke er noe stress🙄

ts

Uff da vet jeg ikke hva jeg kan råde deg til, men prøv å gjør husarbeid sammen med ham. Eventuelt kan du begynne å kaste brukte bind rundt og si at det ikke er noe stress. Jeg tror ikke han forstår hvor viktig det er at du kan slippe å irritere deg når han er på jobb.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig i at den som er hjemme skal ta mesteparten.

Men ALT? Da er jo poenget med sykemeldingen borte, om man alilevell skal jobbe 100 på hjemmebane.

Men jeg er jo hjemme fordi jeg er SYK, ikke fordi jeg har ferie. Jeg skl slappe av. Og jeg gjør jo det meste allerede. 95% av tingene. Så får jeg et nei når jeg ber han ta ut søpla🙄

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke ofte jeg sier dette, men hvorfor gidder du å bo sammen med han? Kanskje særboer er det beste for dere. 

Anonymkode: c4681...161

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

1. Du er sykmeldt pga angst - ikke en lidelse som står i veien for husarbeid, med mindre det er vaskekluten du har angst for.

2. Du burde jo ønske å få unna alt husarbeidet mens han er borte, så dere kan nyte fritiden hans sammen.

3. Jeg har 3 barn og alt husarbeidet på en uke er ikke i nærheten av en 100%-stilling i timer. Ikke 50% engang. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Spør han om du er hushjelpen hans eller kjærsten hans. 

Uansett, siden han studerer og jobber som du er hjemme 6 dager i uka, blir det naturlig at du gjør mest hjemme. 

Du kan forvente at han skal rydde etter seg til og sette inn i oppvaskmaskinen når han har brukt en tallerken eller glass, og at han kan ta med søpla på vei ut, men siden han studerer og jobber kan du ikke forvente at han skal gjøre like mye som deg hjemme. 

Anonymkode: b28fe...bc7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...