Gå til innhold

Hvor mye blir en liten trille brukt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nå en sovevogn som står på verandaen, som skal brukes i barnehage seinere. Vi har også en hverdagsvogn (Britax smile 3) som brukes til butikk, trilleturer etc. Vurderer nå å kjøpe en liten trille. 
Har sett på twistshake sin trille og denne fra Elodie https://m.boozt.com/no/no/elodie-details/mondo-stroller-chocolate_28868083/222880068?navId=77678&group=search_other

Barnet er 1år. Bruker man mye trille, eller bruker man stort sett den hverdagsvogna? Tenker hvis vi skal på helgeturer og sånt- kan disse trillene brukes til dagtidsoving, eller fungerer det dårlig? 
Kan hverdagsvogn erstattes av sånn trille etterhvert liksom? 🤔

Anonymkode: 2a86d...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjulene er håpløst små. Med mindre dere reiser mye og har behov for en trille å ta med på fly, trenger dere ikke en sånn. Eller om dere er sånne som henger mye på kjøpesenter. Å trille utendørs, annet enn på flat asfalt, med en sånn trille er helt håpløst.

For begge mine unger har Babyjogger city mini GT erstattet hovedvogna, men ikke før rundt 2 år. 

Anonymkode: 91be8...df5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt trille en del, når vi er på reise, når vi besøker folk og det er et stykke fra parkeringsplassen til leiligheten, når vi er i Oslo sentrum, på senteret. Er ikke noe problem å bruke trille til dagsoving på reise. Har babyjogger city tour 2 som trille, og babyjogger city elite som hovedvogn. 

Anonymkode: f5cbf...c6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liten bil, så bruker liten trille hele sommerhalvåret, med mindre vi skal på skogstur. Ville anbefalt å kjøpt en cabinsize, de er utrolig praktiske på tur og lett å selge videre. 

Anonymkode: 76b41...3a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Carena Cobbe i bilen, til bruk på kjøpesentre osv. Ble ikke så mye brukt, da. 

Anonymkode: 133f3...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også baby jogger city tour 2 og bruker den ganske mye. Mini liker den godt, og den er lett å grei å ha med seg. Har brukt den på lengre turer også, som funker greit til tross for små jul. Ikke som Emmaljunga, da, men veldig mye lettere. Den går som håndbagasje på fly, som også er et pluss. 
Mini er 2,5 og regner med å fortsette å bruke den en god stund fremover.

Anonymkode: 5ca2c...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt trille når det er tungvint med vogn i bil eller på reise. Hadde for en type som det er lett å oppbevare ting i og som var stor nok til å sove i.  Tok jeg buss brukte jeg vogn.  Hadde vi reist mye og hadde trengt en på flyplass hadde jeg gått for en bitteliten en.   Vi hadde som oftest en vogn med for å ha et sted å sove om vi ble lenge et sted.  

Anonymkode: 7c939...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en trille som vi bare har brukt litt, men den har vært veldig nyttig de gangene vi  brukt den! Vi kjøpte brukt, og det kommer til å gå fint å selge den videre.

Vår trille har en del plass til oppbevaring under, det er veldig greit. Det er også mulig å legge ryggen helt ned, slik at barnet kan sove. Hjulene er små, men ikke de minste, så vi har klart å gå ganske lange turer på asfalt. Veldig greit når man er på ferie og barnet ikke klarer å gå så mye selv, men det er for mye å se på veien til at man kan kjøre bil.

Når vi er hjemme bruker vi den vanlige vogna. Den er mye bedre å trille, og barnet sitter og sover bedre der. Den er også ganske grei å slå sammen og slenge inn i bilen nå som vi kan det, så lenge vi ikke skal ha med masse annen bagasje.

Anonymkode: 58166...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en babyjogger city tour, og er sjokkert over hvor god den faktisk er. 

Vi kjøpte den opprinnelig fordi vi skulle reise langt avgårde og ikke hadde plass til en stor vogn. Så vi tenkte det som "nødløsning". 

Men altså, den er utrolig god å trille, noe vi aldri hadde trodd mtp hvor små hjulene er. Går så det griner på grus, uten at det blir hompetitten-fest som vi hadde trodd det skulle bli. 

Ryggen kan legges flatt, og begge våre, som har vært avhengig av å trilles for å sove om dagen, har sovet godt i den. 

Eneste er at når ungene blir veldig lange, er det vanskelig å trille med nedslått rygg og vinterpose, det sklir veldig da. 

Vi bruker trillen litt når vi skal gjøre småærender og slikt, og ikke gidder fylle hele bagasjerommet med stor vogn. Trillen er også mye lettere å legge sammen og slå opp, og lettere å løfte inn og ut av bil. 

Så vi synes det var et godt kjøp, ihvertfall. 

Anonymkode: 2b6a0...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt vår trille mye. Hatt den i bilen, grei på kjøpesenter, bytur, visst vi skal gå å besøk til noen i nærheten eller som sovevogn visst vi er på besøk hos noen osv. Spesielt når han ble så stor at han ikke er avhengig av vogn, men greit med et sted å sitte og gjøre av poser, skiftetøy osv. Men enig i innlegget over, at hjulene på denne trillen ser ubrukelig ut

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym6789 skrev (7 timer siden):

Vi har brukt vår trille mye. Hatt den i bilen, grei på kjøpesenter, bytur, visst vi skal gå å besøk til noen i nærheten eller som sovevogn visst vi er på besøk hos noen osv. Spesielt når han ble så stor at han ikke er avhengig av vogn, men greit med et sted å sitte og gjøre av poser, skiftetøy osv. Men enig i innlegget over, at hjulene på denne trillen ser ubrukelig ut

Hvilken trille har dere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvilken trille har dere? :) 

Britax rømer Agile tror jeg den heter. Langt ifra verdens beste trille altså, jeg blir galen på hjulene på dårlig underlag. Men den har ikke de aller minste hjulene 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym6789 skrev (1 time siden):

Britax rømer Agile tror jeg den heter. Langt ifra verdens beste trille altså, jeg blir galen på hjulene på dårlig underlag. Men den har ikke de aller minste hjulene 

Takk ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...