bsjjk1 Skrevet 23. februar 2022 #1 Del Skrevet 23. februar 2022 (endret) Er det noen snille sjeler som kan hjelpe meg her?? Det har oppstått et nytt problem for meg. I sekundet etter håret mitt har rukket å tørke opp etter dusj er det fett som f... Det gjelder bare for håret på baksiden av hodet og bare fra rundt nakkehøyde og ned?? Dusjer håret kun 2 ganger i uken, så det kan jo ikke være at jeg vasker det for ofte?? Kanskje heller for sjeldent? Og det kommer uansett hvor godt jeg skyller. Ser verre ut etter jeg har dusjet enn før... Uff, er det noen som har noen råd eller erfaringer de ønsker å dele? Hvis det skulle være av betydning så er jeg 23 år, har langt og tykt hår På forhånd takk!! Endret 23. februar 2022 av bsjjk1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myml1 Skrevet 23. februar 2022 #2 Del Skrevet 23. februar 2022 bsjjk1 skrev (Akkurat nå): Er det noen snille sjeler som kan hjelpe meg her?? Det har oppstått et nytt problem for meg. I sekundet etter håret mitt har rukket å tørke opp etter dusj er det fett som f... Det gjelder bare for håret på baksiden av hodet og bare fra rundt nakkehøyde og ned?? Dusjer håret kun 2 ganger i uken, så det kan jo ikke være at jeg vasker det for ofte?? Kanskje heller for sjeldent? Og det kommer uansett hvor godt jeg skyller. Ser verre ut etter jeg har dusjet enn før... Uff, er det noen som har noen råd eller erfaringer de ønsker å dele? Hvis det skulle være av betydning så er jeg 23 år På forhånd takk!! Vasker du håret 2-3 ganger når du først vasker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bsjjk1 Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 23. februar 2022 Myml1 skrev (2 minutter siden): Vasker du håret 2-3 ganger når du først vasker det? Ja, vasker det alltid minst 2 ganger hvor jeg sjamponerer godt og skyller godt ut Så skjønner ikke hva dette kommer av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Del Skrevet 23. februar 2022 Hvilken shampoo bruker du? Shampoo eller andre produkter med silikon, legger seg som ei hinne utpå håret til det blir opphopning og kjempefett hos meg. Måtte til med zalo (!) for å få det helt vekk. Kutta helt ut balsam og vasker kun håret med silikonfri shampoo (akkurat nå bruker jeg neutral) og håret har aldri hatt det bedre. Anonymkode: fcf70...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg måtte bytte til shampoo uten silikon pga det samme. Bruker balsam bare på den nederste delen av håret og leave in balsam akkurat der det er slitt ellers. Anonymkode: 35656...198 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Del Skrevet 23. februar 2022 Du lar shampooen virke 2-3 minutter? Jobber den godt inn i hodebunnen? Begrenser mengden produkt? Og skiller håret og skyller godt mens du klemmer ut vann underveis? Anonymkode: b83d8...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Del Skrevet 23. februar 2022 Bytt shampo. Jeg brukte en med silikon en gang og fikk en slags fetthinne øverst i hodebunnen. Måtte kjøpe en renseshampo for å få det bort. Anbefaler hair food-shampoen til garnier. Elvital var den som gjorde at jeg fikk fett hår. Anonymkode: 22de2...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bsjjk1 Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 23. februar 2022 Bruker denne: https://www.normal.se/maerken/by-veira/by-veira-volumizing-shampoo/, og det står at den ikke har silikon i seg. Har også brukt denne: https://www.kicks.no/noughty/har/harpleie/shampoo/to-the-rescue-shampoo-250-ml?gclid=Cj0KCQiA09eQBhCxARIsAAYRiymWWsFhE1ywY9RmPRGfO_Y65WOVIdXFtBJvi42cGQAzSMfuuzc7OEMaAgFVEALw_wcB, og opplevd samme problem... Kan det rett og slett være at jeg er stressa for tiden? Har en stor eksamen rundt hjørnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bsjjk1 Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du lar shampooen virke 2-3 minutter? Jobber den godt inn i hodebunnen? Begrenser mengden produkt? Og skiller håret og skyller godt mens du klemmer ut vann underveis? Anonymkode: b83d8...7b2 Jeg lar den ikke virke i 2-3 minutter, kan det være derfor? Ellers føler jeg at jeg er ganske flink til å gjøre akkurat det du beskriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Del Skrevet 23. februar 2022 Er du tennåring eller har mye fillers i ansiktet? Anonymkode: 0d3dd...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Del Skrevet 23. februar 2022 bsjjk1 skrev (3 timer siden): Er det noen snille sjeler som kan hjelpe meg her?? Det har oppstått et nytt problem for meg. I sekundet etter håret mitt har rukket å tørke opp etter dusj er det fett som f... Det gjelder bare for håret på baksiden av hodet og bare fra rundt nakkehøyde og ned?? Dusjer håret kun 2 ganger i uken, så det kan jo ikke være at jeg vasker det for ofte?? Kanskje heller for sjeldent? Og det kommer uansett hvor godt jeg skyller. Ser verre ut etter jeg har dusjet enn før... Uff, er det noen som har noen råd eller erfaringer de ønsker å dele? Hvis det skulle være av betydning så er jeg 23 år, har langt og tykt hår På forhånd takk!! Overproduksjon av talg i hodebunnen. Jo mer du vasker, grer, gnikker og gnur jo mer stimulerer du talgkjertlene til produksjon. 1. ikke vask håret på 2 uker og ikke bruk noen produkter i denne perioden. Ikke gre for ofte og ikke ha håret løst. 2. Gå over til å vaske håret fast en gang i uka. Bruk tørrshampo hvis du må. Talgproduksjonen vil reguleres ned etter noen måneder. Men vær tålmodig. Jeg gjorde dette med godt resultat. Skulle bare ønske jeg gjorde det mye tidligere. Anonymkode: d3378...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2022 #12 Del Skrevet 24. februar 2022 Vask håret opp ned og forsøk Bumble and Bumble sin Sunday shampo. Det høres ut som om det har bygd seg opp med produktrester i håret ditt. Anonymkode: 81306...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå