Gå til innhold

Bursdagsgave til venninne som skal feire på restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi fyller 41år og skal feire med helaften på restaurant/bar/disco. Hun har invitert fem venninner og vi skal betale alt selv. Mulig hun kjøper ei flaske vin til velkomstdrink. Med middag, vin og et par-tre drinker utover kvelden, så løper dette gjerne opp i 1000 lappen.
Hva tenker dere om gave i et slikt tilfelle? 

Anonymkode: dca44...31c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mye.Når man inviterer til bursdag i såpass voksen alder er det vanlig å fikse det selv, som oftest hjemme. Dessuten ikke akkurat rund dag. Når hun velger utevarianten der gjestene skal betale selv kan hun ikke forvente all verdens presang i tillegg. 

Anonymkode: 0bafc...d55

• Liker 12
Skrevet

Hadde ikke tatt med gave som det ikke er plass til i veska hennes i alle fall, siden dere skal videre ut. Da blir det bare kronglete å ta med seg rundt. Skriv et fint kort til henne og kjøp favoritt-neglelakken din eller noe sånt

• Liker 4
Skrevet

Det avhenger jo av økonomien din vil jeg si. For min del som har dårlig råd hadde jeg holdt meg til 200-300 kr i gave.

Anonymkode: 53083...9b0

• Liker 1
Skrevet

Enig med dere. Både venninnen min og jeg har greit med penger. Om jeg var henne ville jeg nok betalt for hovedretten til de fem gjestene. Hadde blitt et par tusen, og så hadde folk nok kommet med gave. 
Finner nok på en liten ting som hun kan ha i veska. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde kanskje tatt med en gave til maks 250kr! Kanskje en spesialballong med navn og 41 år på. Ser ikke poenget i å bruke 1000kr for seg selv pluss bursdagsgave. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, Queen94 said:

Hadde kanskje tatt med en gave til maks 250kr! Kanskje en spesialballong med navn og 41 år på. Ser ikke poenget i å bruke 1000kr for seg selv pluss bursdagsgave. 

Smart. Tenkte på blomster også. Blomster og kort, om de kan settes et sted på utestedet. 

Skrevet

Hva med å spørre de andre tre om dere skal kjøpe noe sammen? Hun kan jo ikke ende opp med å drasse på 4 gaver på byen. 

Anonymkode: 0bcd0...cbb

• Liker 4
Skrevet

Hvis du vil gi henne en ting hun ikke får plass til i veska, kan du gi henne et kort med bilde av gaven og så får hun selve tingen senere. Jeg ville helt klart gitt en liten gave! 

Anonymkode: af6c8...ee5

• Liker 2
Skrevet

Nei, ingen gave i dette tilfellet 

Anonymkode: 3434e...3e0

• Liker 6
Skrevet

Gavekort på SPA. 200-300 per pers.

Tiara med 41, eller en ballong med gratulerer, eller noe slikt som er passe gøy å ha på seg eller med seg på byen. 

Anonymkode: 79c86...ba7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, ingen gave i dette tilfellet 

Det er vanlig å gi gave, selv om man betaler for seg selv på restaurant. Er 40+ selv, og har aldri opplevd at noen kommer uten en liten oppmerksomhet på slike markeringer :)

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vanlig å gi gave, selv om man betaler for seg selv på restaurant. Er 40+ selv, og har aldri opplevd at noen kommer uten en liten oppmerksomhet på slike markeringer :)

Det som er vanlig for mine bekjente er at man gir en god gave og bursdagsbarnet betaler for middagen. 

• Liker 9
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å spørre de andre tre om dere skal kjøpe noe sammen? Hun kan jo ikke ende opp med å drasse på 4 gaver på byen. 

Anonymkode: 0bcd0...cbb

God ide, men jeg kjenner dem ikke. Får gi en liten ting fra meg selv :)

• Liker 1
Skrevet

Når jeg har arrangert bursdagen min på restaurant så er det gave nok for meg at folk vil komme og spise ute for min skyld! 

Anonymkode: 9b339...b66

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, man betaler maten og drikken selv. Hotellrom også om man drar til annen by. Og man ordner med gave. Prisen på gaven bestemmer lommeboka. 

• Liker 2
Skrevet

På bursdagen min i år tok bestevenninne meg med ut på middag og spanderte. Det var bursdagsgaven min, og vi synes begge at det var så hyggelig at det blir vår nye tradisjon - spandere det på hverandre. Det er dog en svindyr gave og ikke noe jeg hadde gitt andre venninner enn bestevenninnen min.

Jeg hadde nok ikke kjøpt gave i tillegg til en venninne som krever at jeg skal bruke penger på mat og vin ute for å feire henne - da er gaven at man gidder å bli med.

Synes sånt er skikkelig ufint faktisk. Av bursdagsbarnet altså.

Anonymkode: f1ef2...ede

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Om dere venninnene kjenner hverandre kunne dere spleiset på et gavekort på feks spa om hun liker det 😊

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg har arrangert bursdagen min på restaurant så er det gave nok for meg at folk vil komme og spise ute for min skyld! 

Anonymkode: 9b339...b66

Det var det venninnen min sa, men hun må ha en oppmerkosmhet i tillegg, synes jeg

Skrevet
3 minutter siden, Antonetta said:

Om dere venninnene kjenner hverandre kunne dere spleiset på et gavekort på feks spa om hun liker det 😊

God ide, men jeg kjenner dem ikke. Får gi en liten ting fra meg selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...