AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #101 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg sier at det er sykt å bruke 10-12000 på mat! Anonymkode: f0186...403 Nei. Jeg kunne fint brukt enda mer på meg selv alene, hvis jeg hadde hatt råd. Anonymkode: 355f2...b3a
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #102 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men det fremstilles som at first price og billigprodukter har dårlig kvalitet, noe som selvsagt ikke er tilfelle. Anonymkode: e64d7...dcb At noen mener at billigprodukter har dårlig kvalitet er ikke å snakke negativt om dem som kjøper det. Det er måte på hvor hårsår man skal være. Anonymkode: 45424...c54 1
Hanna! Skrevet 27. februar 2022 #103 Skrevet 27. februar 2022 58 minutter siden, Lovis Fenja said: Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere spiser. Vi bruker ca 7000,- men vi kjøper det vi ønsker, og spiser sunt, det er jo dyrt. Føler mange skriver det her inne, i ulike tråder. Og jeg mener det virkelig ikke er sant. Den billigste maten er grønnsaker, og det er også den typen mat nordmenn generelt spiser for lite av. Vi bruker 6000 i måneden. Vi kunne fint brukt 4000 og spist like sunt. Jeg vet ikke om dere som skriver dette mener det, eller om dere bare skriver det for å rakke ned på de som bruker mindre på mat. Generelt synes jeg folk rakker mye på hverandre her, de som er sparsommelige rakker ned på de som bruker mye og kaller det sløsing. Og de som bruker mye rakker ned på de som bruker lite og kaller det gjerrig eller stusselig eller usunt. Det samme gjelder alle andre tråder. De som bor i enebolig rakker ned på de som bor i leilighet og omvendt. Osv, osv, osv. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #104 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det fremstilles som at first price og billigprodukter har dårlig kvalitet, noe som selvsagt ikke er tilfelle. Anonymkode: e64d7...dcb Jeg tror du leser litt for mye mellom linjene hos oss som viser til reko, ferskvaredisk, og mathaller. Anonymkode: 81c54...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #105 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Virkelig? Vel på tide å slutte å snakke negativt til de som klarer seg på mindre Anonymkode: 0fb51...030 hvorfor blir du så provosert av at andre bruker mer penger enn deg på mat? Kan ikke folk få gjøre som de vil? Anonymkode: bb3be...71f 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #106 Skrevet 27. februar 2022 55 minutter siden, AnonymBruker said: hvorfor blir du så provosert av at andre bruker mer penger enn deg på mat? Kan ikke folk få gjøre som de vil? Anonymkode: bb3be...71f Ja, det er helt merkelig. Jeg har en svigerinne som er lik. Vi har valgt å ikke ha bil, fordi vi ikke trenger det. Bor sentralt og kan gå til jobb/by/kulturtilbud. og leier bil ellers. Det er veldig vanskelig for henne å akseptere, og hun føler det tydeligvis som et slags personlig angrep fordi hun har bil (!) Hver gang vi treffes, forsvarer hun, veldig hissig og ut av det blå, at hun har bil. Jeg ser mye sånt her også, at folk ser ut til å ikke tåle at noen gjør noe annet enn dem, og at det skal være et angrep på dem. At om man sier man liker en ting, så må man hate det motsatte, og se ned på de som liker det. Jeg bruker mye penger på mat selv, men har da ingen problemer med å forstå både at andre ikke gjør det og hvorfor. Noen fordi de ikke kan, andre fordi de ikke vil eller ønsker. Folk trenger å utvide horisonten sin, rett og slett. Anonymkode: 2c6b4...8ba
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #107 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, det er helt merkelig. Jeg har en svigerinne som er lik. Vi har valgt å ikke ha bil, fordi vi ikke trenger det. Bor sentralt og kan gå til jobb/by/kulturtilbud. og leier bil ellers. Det er veldig vanskelig for henne å akseptere, og hun føler det tydeligvis som et slags personlig angrep fordi hun har bil (!) Hver gang vi treffes, forsvarer hun, veldig hissig og ut av det blå, at hun har bil. Jeg ser mye sånt her også, at folk ser ut til å ikke tåle at noen gjør noe annet enn dem, og at det skal være et angrep på dem. At om man sier man liker en ting, så må man hate det motsatte, og se ned på de som liker det. Jeg bruker mye penger på mat selv, men har da ingen problemer med å forstå både at andre ikke gjør det og hvorfor. Noen fordi de ikke kan, andre fordi de ikke vil eller ønsker. Folk trenger å utvide horisonten sin, rett og slett. Anonymkode: 2c6b4...8ba Du skal ikke lengre en enhver veske-tråd her inne... Hvis du ikke bryr deg om vesker, hvorfor blir du så provosert? Livet, penger og lykke handler jo om prioriteringer. Jeg har etterhvert en bolig som er greit nedbetalt. Vi klarer oss fint med en bil. Det gir oss romslig økonomi ellers, til ting som betyr noe for oss. Herunder mat, som beskrevet i denne tråden. Uten at jeg noen gang har sagt et negativt ord om First price, så er det automatisk ord som blir lagt i min munn i denne tråden. Anonymkode: 81c54...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #108 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, det er ikke sykt. At noen velger kvalitet fremfor "billig-billig", er ikke sykt. Eksempel: Selv har vi ikke spist billig-kylling på 20 år. Det smaker vondt, lukter dritt og dyrene behandles ille. De gangene vi spiser kylling/fugl, velger vi kjøtt fra produsenter som har en helt annen kvalitet enn Prior. Det koster mer - mye mer. Samme med f.eks. laks. Orker ikke å spise oppdrettslaks, kvaliteten blir verre og verre for hvert år. Så da bruker vi heller 10 ganger mer penger på å kjøpe noe som smaker godt. Anonymkode: de409...113 Vel.. ifølge deg er norsk kylling og oppdrettslaks nærmest farlig å spise! Anonymkode: e64d7...dcb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #109 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vel.. ifølge deg er norsk kylling og oppdrettslaks nærmest farlig å spise! Anonymkode: e64d7...dcb Betenkelig når Kjøttdeig/karbonadedeig ,kylling og laks er gjengangere på middagsbordet i mange familier! Anonymkode: e64d7...dcb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #110 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Seriøst? I denne tråden er det en person som har snakket negativt om de som ikke har samme prioritering som vedkommende og gnålt om at det sykt at noen bruker mye penger på mat. Ingen har snakket negativt om de som klarer seg med mindre. Anonymkode: 45424...c54 Du gir deg ikke! og jo folk har kritisert,men det passer vel ikke inn i ditt bilde Anonymkode: f0186...403
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #111 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du gir deg ikke! og jo folk har kritisert,men det passer vel ikke inn i ditt bilde Anonymkode: f0186...403 Finner ikke et eneste sted at noen har kritisert de som velger rimelig? Kun gjort rede for hva de selv gjør. Anonymkode: 81c54...b5d 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #112 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du gir deg ikke! og jo folk har kritisert,men det passer vel ikke inn i ditt bilde Anonymkode: f0186...403 Jeg vet ikke hva jeg skal svare på dette våset 🤔 Anonymkode: 45424...c54
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #113 Skrevet 27. februar 2022 For 5000 mnd Anonymkode: 2c9b3...6c8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #114 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel.. ifølge deg er norsk kylling og oppdrettslaks nærmest farlig å spise! Anonymkode: e64d7...dcb Hvor skriver jeg at det er farlig å spise? Jeg skriver at det ikke smaker godt, ikke at det er farlig. Anonymkode: de409...113
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #115 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Seriøst? I denne tråden er det en person som har snakket negativt om de som ikke har samme prioritering som vedkommende og gnålt om at det sykt at noen bruker mye penger på mat. Ingen har snakket negativt om de som klarer seg med mindre. Anonymkode: 45424...c54 Å joda flere har nevn kjøper kun kvalitet, skjønner ikke st man kan klare seg på den og den summen Anonymkode: 0fb51...030 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #116 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): At noen mener at billigprodukter har dårlig kvalitet er ikke å snakke negativt om dem som kjøper det. Det er måte på hvor hårsår man skal være. Anonymkode: 45424...c54 Selvsagt er det det🙄 Anonymkode: 0fb51...030
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #117 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å joda flere har nevn kjøper kun kvalitet, skjønner ikke st man kan klare seg på den og den summen Anonymkode: 0fb51...030 Hvem har skrevet det? Anonymkode: 81c54...b5d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #118 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Selvsagt er det det🙄 Anonymkode: 0fb51...030 Selvsagt er det ikke det. Hvordan klarer du deg i sosiale sammenhenger når du tolker det folk sier så negativt uten grunn? Anonymkode: 45424...c54
Amossa Skrevet 27. februar 2022 #119 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg skal svare på dette våset 🤔 Anonymkode: 45424...c54 Nytter ikke med sånne. Denne personen kverulerer. Det finnes ikke ett eneste innlegg i denne tråden hvor noen som bruker lite penger i mat blir kritisert. Likevel er personen så frekk at hen prøver seg på å snu historien og skriver: "Du gir deg ikke.."
Amossa Skrevet 27. februar 2022 #120 Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem har skrevet det? Anonymkode: 81c54...b5d Jeg skrev at jeg hadde problemer med å forstå at et par kunne klare seg med 4-5000 kr i måneden. Men jeg synes det er flott, og mente det absolutt ikke som kritikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå