AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #41 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 16.41): Vi setter inn 3500kr hver per måned, men dette skal også dekke matkasse-middager 4 dager i uka og 1-2 restaurantbesøk per måned. Anonymkode: cbae0...0e9 Det må være noen små og kjipe måltider. Jeg bruker minst 1500 på meg selv alene, hver uke. Og jeg spiser ikke restaurantmat. Det er svindyrt. AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 16.45): Mannen min spiser for tre voksne så her er matbudsjettet stort. Prøver å kutte men slutter med at jeg kutter på min mat og jeg spiser mer usunt. Blir gal av denne spisingen. Han bruker sikkert 6000kr på mat (kun hjemme) og jeg 2000kr. Anonymkode: fe8c9...d92 Forakjellig kropp, forskjellige behov. Jeg bruker mer enn mannen din, hvis det er en trøst. Anonymkode: 355f2...b3a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #42 Skrevet 25. februar 2022 4-6000. Det varierer med andre ord. Vi har et felleskort som vi bruker på det meste, bortsett fra personlige ting (klær, sminke, bøker etc). AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 22.37): Det må være noen små og kjipe måltider. Jeg bruker minst 1500 på meg selv alene, hver uke. Og jeg spiser ikke restaurantmat. Det er svindyrt. Anonymkode: 355f2...b3a 3500 hver blir jo 7000, ikke så lite vil nå jeg si. Anonymkode: bb3be...71f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #43 Skrevet 25. februar 2022 Anonym Bruker0 skrev (På 25.2.2022 den 10.43): Jeg har INGEN problem med å forstå at et par bruker kr. 10 000,- på mat. Jeg er singel og bruker kr. 4 - 5 000,- på mat. Jeg kjøper oster fra småskalaprodusenter, kjøtt fra Reko-ringen og lokal delikatessebutikk, norsk grønnsaker året rundt så langt det er mulig. Jeg har ikke noe mål om å bruke minst mulig penger på mat. ikke jeg heller. Kunne fint brukt enda mer enn det alene selv, men da blir det for dyrt. Hadde lett brukt 15000 alene, hvis jeg hadde hatt høyere lønn. Da pga kvalitet på maten. Ikke så mye mer i mengde. Å spare på mat, når man ikke må, er en mental lidelse i mine øyne. AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 22.43): 3500 hver blir jo 7000, ikke så lite vil nå jeg si. Anonymkode: bb3be...71f Oi, da leste jeg feil. Trodde det stod 3500 totalt. Ser ut som jeg er litt for trøtt til å lese skikkelig nå. Anonymkode: 355f2...b3a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #44 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Oi, da leste jeg feil. Trodde det stod 3500 totalt. Ser ut som jeg er litt for trøtt til å lese skikkelig nå. Anonymkode: 355f2...b3a Ja det hadde vært lite 😅 Anonymkode: bb3be...71f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #45 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 16.45): Dere og vi spiser tydeligvis veldig forskjellig. Vi bruker i snitt 12 000 kroner per måned i følge Trumf-appen. Anonymkode: 2c6b4...8ba Vi bruker rundt 10. Anonymkode: 6f8da...c1c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #46 Skrevet 25. februar 2022 2 voksne og 2 barn under 3 år, bruker 10.000 i mnd på dagligvarer og da prøver vi virkelig å være økonomiske, ta storhandel for å unngå mange handleturer så godt det lar seg gjøre, så og si aldri takeaway eller restaurant.. Anonymkode: f9f9c...3b7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #47 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 17.08): jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke sånn 3-4000? Planlegger dere veldig nøye og ukehandler og prøver å kjøpe mat som er billig osv? Jeg er alene og sliter med å holde 3000 kr. Anonymkode: f9f34...8e6 Vi ligger mellom 2500-3000 og planlegger ikke super nøye. Vi ukeshandler og lager det meste fra bunn av. Vi spiser ikke animalske produktet og kjøper belgfrukter,gryn,korn osv i bulker Anonymkode: f0186...403 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #48 Skrevet 25. februar 2022 Polyester skrev (På 23.2.2022 den 17.06): Vi er to voksne pluss en katt og vi bruker 4000-4500 i mnd. Litt mer nå i det siste når noen priser har godt opp. Mye meieriprodukter, frukt, fisk og belgfrukter, noe godteri og snacks, lite kjøtt og kylling. Baker eget brød. Måtte lese gjennom denne noen ganger fordi jeg får ikke regnskapet til å gå opp! Det du skriver er at dere spiser bra på et budsjett på 500,- pr. person i uka. Kan du være så snill og legge ut en kvittering for en ukes handel(selvfølgelig anonymt) så jeg kan forstå hvordan dere får dette regnestykket til å gå opp? Anonymkode: 783eb...442 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #49 Skrevet 25. februar 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Oi, da leste jeg feil. Trodde det stod 3500 totalt. Ser ut som jeg er litt for trøtt til å lese skikkelig nå. Anonymkode: 355f2...b3a Mye vegetar og lite luksus, men 7000 i mnd for to stk småspiste mennesker holder lenge. Anonymkode: cbae0...0e9
Polyester Skrevet 26. februar 2022 #50 Skrevet 26. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Måtte lese gjennom denne noen ganger fordi jeg får ikke regnskapet til å gå opp! Det du skriver er at dere spiser bra på et budsjett på 500,- pr. person i uka. Kan du være så snill og legge ut en kvittering for en ukes handel(selvfølgelig anonymt) så jeg kan forstå hvordan dere får dette regnestykket til å gå opp? Anonymkode: 783eb...442 Jeg har handlet to ganger i februar. En gang for litt over 2000 og en gang for 2300 ekskludert snus. Det er straks mars og maten vi har i huset nå holder minst til mandag, og sikkert litt til. Har ikke regnet med alkohol fordi jeg har en lenger hvit periode akkurat nå, og regner ikke med snus fordi det ikke er husholdning eller mat. Vi handler alt på oda.no og jeg planlegger middager to uker frem i tid. Lager middag fra bunn, lager ofte noe hjemmelaget pålegg og baker eget brød. Jeg har ikke kvitteringene fordi det er samboeren min sin bruker vi handler med og jeg har ikke tilgang til mailen hans. Screenshots fra Oda: Endret 26. februar 2022 av Polyester 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #51 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fordi de velger det? Det er ingen som sier at vi MÅ bruke 10 000, og klarer ikke bruke mindre.. Noen velger å unne seg biff og gode og dyre ting. Og har man råd, hva så? Jeg vet et vennepar bruker oppunder det beløpet, og de kjøper ofte kjøtt fra slakteri (mannen er definitivt ikke veganer ), kjøper mye brød fra bakeri, hun tåler ikke gluten så de må kjøpe alt glutenfritt (og det er dyrt), osv. De sier at de velger å kose seg med god mat, og at det er verdt det for dem. De har god økonomi, så hvorfor ikke? Anonymkode: cfd2c...78f Ja jeg forstår selvsagt at noen velger dette, men jeg forstår ikke hvordan det er fysisk mulig å spise mat for 10 000 kr i måneden uten å ha et stort svinn eller sløse ekstremt mye. Jeg tror mange ikke er klar over hvor mye mat de kaster og sløser bort. Litt rester der, en halv løk der, noen brødskiver osv som går i søpla. Jeg måtte virkelig ha jobbet hardt for å klare å spise opp så mye mat, og hadde garantert blitt overvektig. Jeg synes nesten det virker litt ekkelt å ha et slikt forbruk på mat helt ærlig 🤷🏼♀️ Anonymkode: f352b...f07 3
Gjest Skrevet 26. februar 2022 #52 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja jeg forstår selvsagt at noen velger dette, men jeg forstår ikke hvordan det er fysisk mulig å spise mat for 10 000 kr i måneden uten å ha et stort svinn eller sløse ekstremt mye. Jeg tror mange ikke er klar over hvor mye mat de kaster og sløser bort. Litt rester der, en halv løk der, noen brødskiver osv som går i søpla. Jeg måtte virkelig ha jobbet hardt for å klare å spise opp så mye mat, og hadde garantert blitt overvektig. Jeg synes nesten det virker litt ekkelt å ha et slikt forbruk på mat helt ærlig 🤷🏼♀️ Anonymkode: f352b...f07 Dette er bare tull. Jeg velger å støtte småskalaprodusenter ved å kjøpe deres dyrere alternativ istedet for First price-varer. Jeg kjøper norske alternativ der det er mulig. Jeg kaster ikke mye mat, det er kun kaffegrut og grønnsaksskrell i mitt matavfall. Jeg er heller ikke overvektig.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #53 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja jeg forstår selvsagt at noen velger dette, men jeg forstår ikke hvordan det er fysisk mulig å spise mat for 10 000 kr i måneden uten å ha et stort svinn eller sløse ekstremt mye. Jeg tror mange ikke er klar over hvor mye mat de kaster og sløser bort. Litt rester der, en halv løk der, noen brødskiver osv som går i søpla. Jeg måtte virkelig ha jobbet hardt for å klare å spise opp så mye mat, og hadde garantert blitt overvektig. Jeg synes nesten det virker litt ekkelt å ha et slikt forbruk på mat helt ærlig 🤷🏼♀️ Anonymkode: f352b...f07 Vi handler bulk, og jeg følger med på tilbud, når det kommer til standard varer som hermetikk, tørrvarer og slikt. Ender likevel på godt over 10 000 hver måned. Vi lager det meste fra bunnen, vi spiser aldri snop, chips og den type ting, men lager heller ting som ostefat, eller annen fingermat, til kos. Vi lager også skikkelig lunsj hver dag. Alt av kjøtt og egg blir kjøpt fra reko, fisk fra lokale fiskere. Ost fra mathall, tilsvarende med oljer. Det vi ikke baker selv blir kjøpt fra bakeri. Matvarer sist uke innebærer blant annet sjøkreps, kveite, oster, hjortestek, ørretrogn.. Pålegg fra ferskvaredisken på Meny. Var innom og kjøpte en ny olivenolje, til en del hundrelapper. Maldonsalt fra mathall. Spiser mye grønt, uten å tenke på pris, så ting som blåbær, bringebær, avokado, med mer, er også standard på handlelista. Er ikke overvektige, og vi har helt minimalt med matsvinn Anonymkode: 81c54...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #54 Skrevet 26. februar 2022 Amossa skrev (På 24.2.2022 den 22.05): Vi er to, og bruker ca. 12.000 kr i måneden på mat. Har felles økonomi og felles brukskonto, regningskonto og sparekonto, så her er ikke fordeling av kostnader noe som diskuteres. Baker selv brød, har lager av egenproduserte poteter på kjøleboden, og lager det meste av mat fra grunnen. Frukt og grønt er hva som koster mest hos oss. Mannen elsker peanøtter, så her går sikkert noe. Har problemer med å forstå at det er mulig å klare seg på 4 - 5000 kr per måned. Da måtte vi ha levd på pasta og ostesaus! Selvsagt måtte dere ikke det🙄 Anonymkode: 0fb51...030 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #55 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi handler bulk, og jeg følger med på tilbud, når det kommer til standard varer som hermetikk, tørrvarer og slikt. Ender likevel på godt over 10 000 hver måned. Vi lager det meste fra bunnen, vi spiser aldri snop, chips og den type ting, men lager heller ting som ostefat, eller annen fingermat, til kos. Vi lager også skikkelig lunsj hver dag. Alt av kjøtt og egg blir kjøpt fra reko, fisk fra lokale fiskere. Ost fra mathall, tilsvarende med oljer. Det vi ikke baker selv blir kjøpt fra bakeri. Matvarer sist uke innebærer blant annet sjøkreps, kveite, oster, hjortestek, ørretrogn.. Pålegg fra ferskvaredisken på Meny. Var innom og kjøpte en ny olivenolje, til en del hundrelapper. Maldonsalt fra mathall. Spiser mye grønt, uten å tenke på pris, så ting som blåbær, bringebær, avokado, med mer, er også standard på handlelista. Er ikke overvektige, og vi har helt minimalt med matsvinn Anonymkode: 81c54...b5d Er jo mye sløsing Anonymkode: f0186...403
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #56 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jo mye sløsing Anonymkode: f0186...403 Hva er sløsing, mener du? Anonymkode: 81c54...b5d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #57 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er sløsing, mener du? Anonymkode: 81c54...b5d Olivenolje til flere hundre,pålegg til dyre kilopriser,salt fra dyre matboder brød fra bakerier osv. 2 voksne med 2 barn skal kunne greie seg på rødlige 7000 og det innebærer også husholdningsartikler og andre dagligvarer. Anonymkode: f0186...403
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #58 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Olivenolje til flere hundre,pålegg til dyre kilopriser,salt fra dyre matboder brød fra bakerier osv. 2 voksne med 2 barn skal kunne greie seg på rødlige 7000 og det innebærer også husholdningsartikler og andre dagligvarer. Anonymkode: f0186...403 Hva skal man bruke pengene på, da? Mat og gode smaker betyr mye for meg. Og jeg har ingen interesse av å gå i graven med en likskjorte full av penger. Eller kjøre en bil til millionen. Anonymkode: 81c54...b5d 3
Gjest Skrevet 26. februar 2022 #59 Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er jo mye sløsing Anonymkode: f0186...403 Jeg skjønner ikke hva du mener er sløsing her.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #60 Skrevet 26. februar 2022 Vi er to matglade voksne, og bruker ca. 6000 på mat pr. måned. Vi kjøper det vi har lyst på uten å se på pris, og vi ukeshandler. (Vi kjøper ikke godteri, brus og potetgull. Foretrekker et godt måltid med en god vin til) Anonymkode: de409...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå