Gå til innhold

Dere som er to voksne, hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ligger matbudsjettet deres på? 

Jeg og samboer setter inn 2.500 pr måned hver, lurer på om det er mye, normalt eller lite. 

Vi prøver å handle rimelig, men ikke alt det billigste nødvendigvis. Prøve også å spise sunt uten at vi må lage mat fra bunnen.

Hva med dere? :)

Anonymkode: 62e17...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi setter inn 3500kr hver per måned, men dette skal også dekke matkasse-middager 4 dager i uka og 1-2 restaurantbesøk per måned.

Anonymkode: cbae0...0e9

Skrevet

Vi bruker 3-4000 kr i mnd til sammen. Dette er til dagligvare handling. Spiser ikke mye ute, men om vi gjør det kommer det i tillegg :) 

Anonymkode: b7f11...4d9

Skrevet

Dere og vi spiser tydeligvis veldig forskjellig. Vi bruker i snitt 12 000 kroner per måned i følge Trumf-appen.

Anonymkode: 2c6b4...8ba

• Liker 1
Skrevet

Mannen min spiser for tre voksne så her er matbudsjettet stort. Prøver å kutte men slutter med at jeg kutter på min mat og jeg spiser mer usunt. Blir gal av denne spisingen. Han bruker sikkert 6000kr på mat (kun hjemme) og jeg 2000kr. 

Anonymkode: fe8c9...d92

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mannen min spiser for tre voksne så her er matbudsjettet stort. Prøver å kutte men slutter med at jeg kutter på min mat og jeg spiser mer usunt. Blir gal av denne spisingen. Han bruker sikkert 6000kr på mat (kun hjemme) og jeg 2000kr. 

Anonymkode: fe8c9...d92

Men har dere skjevfordelt utgiftene til mat da eller?

• Liker 1
Skrevet

Det er et ganske håpløst spørsmål å svare på uten å se på andre forutsetninger. 

Da vi var nyetablerte brukte vi ca 1/3 av det vi gjør nå, som vi ligger på ca 10 - 15 000. 

Anonymkode: 81c54...b5d

• Liker 2
Skrevet

Vi er to voksne pluss en katt og vi bruker 4000-4500 i mnd. Litt mer nå i det siste når noen priser har godt opp. Mye meieriprodukter, frukt, fisk og belgfrukter, noe godteri og snacks, lite kjøtt og kylling. Baker eget brød. 

• Liker 2
Skrevet

Ca 7000 i mnd, tror jeg. Men det inkluderer alt på matbutikken. Kjøper litt blomster, f.eks. Og har middagsgjest(er) en gang hver helg. Ser ikke så mye på priser, men handler det vi har lyst på. 

Anonymkode: c76f5...c77

• Liker 2
Skrevet

jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke sånn 3-4000? 
Planlegger dere veldig nøye og ukehandler og prøver å kjøpe mat som er billig osv? 
Jeg er alene og sliter med å holde 3000 kr. 

Anonymkode: f9f34...8e6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Planlegger dere veldig nøye og ukehandler og prøver å kjøpe mat som er billig osv? 

Skjønner virkelig ikke jeg heller😅

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig dumt at nesten alt som er ferdig innpakket er regnet til to eller flere personer og at alle brød er så store. Hvis man kjøper 400gr eller mer med kjøtt/kylling hver gang så bruker man jo det samme som to personer. Et stort brød til en person blir fort tørt eller muggent før man spiser det opp. Da jeg bodde alene hadde jeg mye mer matsvinn enn nå

• Liker 3
Skrevet
Polyester skrev (3 minutter siden):

Det er veldig dumt at nesten alt som er ferdig innpakket er regnet til to eller flere personer og at alle brød er så store. Hvis man kjøper 400gr eller mer med kjøtt/kylling hver gang så bruker man jo det samme som to personer. Et stort brød til en person blir fort tørt eller muggent før man spiser det opp. Da jeg bodde alene hadde jeg mye mer matsvinn enn nå

Det er jo bare å fryse ned, gjorde dette da jeg var singel og det var virkelig ikke noe dyrere. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Polyester skrev (19 minutter siden):

Frys ned brødet delt i skiver så tar du bare opp det du spiser. Da blir ikke brødet tørt og muggent.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Lager mye mat fra bunnen, baker brød og spiser ikke kjøtt :) Pluss litt dårlig økonomi, hadde nok brukt mer om budsjettet var større :) 

Anonymkode: b7f11...4d9

Skrevet

De siste mnd har vi brukt 4000. Da er en takeaway inkludert, og også alkohol, godteri, husholdningsting. 

Anonymkode: db4df...52c

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kjøper gode råvarer, men spiser hovedsakelig vegetar. Tror vi snitter på ca 100kr for middagene vi lager selv fra bunn, da til to personer. Det som trekker opp utgiftene våre er perioder hvor vi har matkasse, som generelt ligger høyere i pris enn hva vi ville brukt på en vanlig middag, samt det månedlige (ish) restaurantbesøket som fort kommer på 1000 kr per gang.

Anonymkode: cbae0...0e9

Skrevet

Vi bruker ca 3000 i måneden. Planlegger en del, men ukemenyen er ikke 100 % spikret. Handler mye på tilbud, f.eks når det er -40% på frossen fisk o.l. Lager mesteparten av maten fra bunnen, baker brød selv. Kjøper mye First Price og Eldorado. Kjøper aldri alkohol.

Mannen jakter litt, men mesteparten av kjøttet blir gitt bort siden ingen av oss er spesielt glade i viltkjøtt. 

Anonymkode: b9cc5...6c8

Skrevet

Vi bruker ca 5000. Ikke så lenge siden vi lå på 4000, men med prisstigningen er det vanskelig.

Anonymkode: 31f0a...8e3

Skrevet
Polyester skrev (4 timer siden):

Jeg brukte mye mindre penger før.

Lagde jeg en pakke med kjøttdeig til middag, så gikk halvparten til lunsj/middag dagen etterpå.

Anonymkode: fdc6a...240

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...