Catto Skrevet 23. februar 2022 #1 Skrevet 23. februar 2022 Hei. Jeg lurer på om noen har funnet en god løsning for barn som mister nøkler? Vi er en familie på fire som bor i en leilighet i Oslo og eldstemann fikk egne nøkler i August i fjor. Siden da har han mistet to sett med nøkler og det begynner å bli kranglete å bestille opp nye nøkler, spesielt til fellesdører som inngangsdør og oppgang som må bestilles gjennom styret i sameiet. Vi har sett litt rundt på digitale låser, men ser ikke hvordan vi skal løse fellesdørene i sameiet, er det noen som har en løsning her?
powerpuffen Skrevet 23. februar 2022 #2 Skrevet 23. februar 2022 Hva med å kjøpe et nøkkelknipe som du kan hekte fast på innerlommen i sekken? Det er iallfall en billigere løsning. Da vil de jo ikke forsvinne, om han er påpasselig med å henge de der etter bruk. 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Skrevet 23. februar 2022 Kan kjøpe gpa brikker og feste på nøklene Anonymkode: e5919...712 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Skrevet 23. februar 2022 Da er kanskje ikke barnet gammelt og ansvarlig nok til å ha egne nøkler da. Hvor gammel er han? Kan nøklene festes på noe han ikke kan miste, feks festes fast på innsiden av skolesekken (så de ikke kan tas av)? Anonymkode: fd298...67a 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 Lacuna skrev (Akkurat nå): Hva med å kjøpe et nøkkelknipe som du kan hekte fast på innerlommen i sekken? Det er iallfall en billigere løsning. Da vil de jo ikke forsvinne, om han er påpasselig med å henge de der etter bruk. Ev. at de henger på en springsnor slik at man ikke må ta av festet for å bruke dem Anonymkode: e5919...712 8
Catto Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #6 Skrevet 23. februar 2022 Takk for svar! Han er 10, vi prøvde med en gammel heiskortsnelle på det andre settet men den forsvant den også gitt. En kode eller lignende hadde vært ideelt.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Sønnen er helt kronisk på dette. Etter ørten og førti mistede husnøkler, og timesvis med leting etter sykkelnøkler, installerte vi kodelås på ytterdøren, kodelås på sykkel/moped, og hadde sporingsbrikker på andre nøkler. Det hjalp! Siden dere bor i leilighet er sikkert ikke kodelås på døren et alternativ for dere, men sporingsbrikke bør dere teste. 😀 Anonymkode: a523c...b98
powerpuffen Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 Har dere snakket med han om å legge ting på plass etter bruk? For de forsvinner jo ikke om han er konsekvent på dette. Er enig med AB over her, invester i en sporingsbrikke! Da kan dere iallfall klare å finne dem hvis uhellet er ute. 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 Kan dere montere nøkkelboks et sted? Anonymkode: 65582...6dc 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 Vi har festet nøkkelen til sekken med strips som ungen ikke kan åpne. 😅 Da må hele sekken bli borte før ungen mister nøkkelen. Anonymkode: d7cbb...2a3 14 1
Rose2022 Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 Samboeren min og jeg hadde samme problemer etter at ungene begynte på skolen. De mister nøklene hele tiden! Vi bor selv i Oslo og har måttet bytte ut hele låsen 2 ganger i fjor fordi yngstemann alltid mistet nøklene våres. Vi har et vennepar som bor i et OBOS bygg på Ensjø som har noe som heter OBOS Nøkkelen, som er laget av en norsk bedrift som heter Unloc. Enkelt forklart så man åpne alle dørene i bygget med mobilen sin. Vi bor ikke i et OBOS bygg men Unloc har sin egen løsning og en egen app. Vi kjøpte først en lås av Unloc til privatdøren, men fikk overtalt styret i borettslaget om å installere det på fellesdørene i bygget også. Alle er fornøyde ! Anbefaler Unloc på det sterkeste! Har ikke hatt noen problemer med det og bruker kun fysisk nøkkel for å hente posten! Her kan vi også dele en nøkler i appen, slik at vi har sluppet inn for eksempel rørlegger mens vi har vært på jobb. Jeg får også varsel på mobiltelefonen når ungene låser opp døra hjemme. Veldig deilig med den sikkerheten . Link til nettsiden: https://unloc.app/no/pages/unloc 1 2
Catto Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #12 Skrevet 23. februar 2022 Nøkkelboks er ikke populært i sameiet, men strips kunne vært en løsning 😄 så får man hele sekken som nøkkelknippe. Unloc kunne også vært interessant om vi får overtalt styret, mobilen har han enda tilgode å miste utrolig nok. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 Catto skrev (36 minutter siden): Hei. Jeg lurer på om noen har funnet en god løsning for barn som mister nøkler? Vi er en familie på fire som bor i en leilighet i Oslo og eldstemann fikk egne nøkler i August i fjor. Siden da har han mistet to sett med nøkler og det begynner å bli kranglete å bestille opp nye nøkler, spesielt til fellesdører som inngangsdør og oppgang som må bestilles gjennom styret i sameiet. Vi har sett litt rundt på digitale låser, men ser ikke hvordan vi skal løse fellesdørene i sameiet, er det noen som har en løsning her? RFID implantat med husnøkkel? Anonymkode: bb427...1fd
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 Har dere vurdert tråløs? Altså kode på dør? Vi hadde samme problemet.. her var det jeg som rotet bort nøkler.. nå har vi kode på døra, og det er null stress. Men vi har enebolig, og det er kanskje ikke alternativ for dere om dere har felles inngang med flere Anonymkode: 04d10...604
Catto Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #15 Skrevet 23. februar 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere vurdert tråløs? Altså kode på dør? Vi hadde samme problemet.. her var det jeg som rotet bort nøkler.. nå har vi kode på døra, og det er null stress. Men vi har enebolig, og det er kanskje ikke alternativ for dere om dere har felles inngang med flere Anonymkode: 04d10...604 Riktig, det er fellesdørene som er tricky.
Jadzia Skrevet 23. februar 2022 #16 Skrevet 23. februar 2022 AirTag hvis du har iPhone. Da kan du søke den opp på mobilen din 1
Morten1 Skrevet 23. februar 2022 #17 Skrevet 23. februar 2022 Når jeg bodde i Oslo byttet sameiet ut til elektroniske brikker for å komme inn felles dør. De var lei av tap av nøkler som førte til hærverk og innbrudd i boder og postkasser. Er sameiet deres plaget med noen av disse tingene? Styret kunne gjøre brikkene ugyldige hvis de ble mistet/stjålet 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #18 Skrevet 23. februar 2022 Snor rundt halsen, slik unger på 70 tallet hadde. Anonymkode: c3ad0...90c 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #19 Skrevet 23. februar 2022 Da evner han jo faktisk ikke å ha ansvar for nøkler da. Han kan ikke komme hjem til tomt hus selv før han klarer å ta vare på ting. Jeg ville inndratt noen goder frem til han viser at han kan passe på ting, en 10-åring burde absolutt være i stand til det. Men sønnen til venninnen min er helt lik - han er 11 år, så enda verre. Der endte det med at han faktisk ikke får ha nøkler mer enn så lenge, så da kommer han seg ikke inn hjemme før noen andre kommer dit. Anonymkode: 6db8d...b43 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #20 Skrevet 23. februar 2022 Han er rett og slett for uansvarlig til å få ha nøkkel. Vent et år før du prøver igjen. Anonymkode: a6cfe...ae5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå