Gå til innhold

Jeg er stresset og klarer ikke å slappe av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere slitt mye med angst og depresjon, men nå er jeg frisk i den grad at det ikke påvirker dagliglivet mitt i stor grad. Jeg går på antidepressiva. Det kan kanskje ha relevans med tanke på hvordan jeg takler situasjonen jeg skal fortelle om. 

Jeg sliter veldig med å slappe av når jeg vet at jeg har ting som skulle ha vært gjort. Når jeg vet at jeg har et møte om to dager, når jeg burde støvsugd eller vasket klær, når jeg ikke er helt ajour med å betale regninger etc. Jeg kjenner på et enormt stress og uro, og at jeg ikke klarer å slappe av eller lande i meg selv. Og det er jo alltid noe som burde ha vært gjort, ikke sant, så denne følelsen har jeg store deler av tiden.

Stresset slår seg også fysisk på kroppen, da jeg i over et halvt år har hatt store problemer med spenninger i kjeven (som også har blitt betennelse i kjeveleddet). Jeg gjør avspenningsøvelser og har fått flere runder med betennelsesdempende.

Hvordan klare å slappe mer av i meg selv og ikke stresse sånn? Kan dette være et tegn på at jeg har større utfordringer med psyken enn jeg tror? Hvordan løser dere andre hverdagen uten å bli stressa? 

Anonymkode: 82944...fc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje du trenger å lage lister over ting du skal gjøre? Og så huske at om du glemmer en regning får du en påminnelse. Det går jo bra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg har tidligere slitt mye med angst og depresjon, men nå er jeg frisk i den grad at det ikke påvirker dagliglivet mitt i stor grad. Jeg går på antidepressiva. Det kan kanskje ha relevans med tanke på hvordan jeg takler situasjonen jeg skal fortelle om. 

Jeg sliter veldig med å slappe av når jeg vet at jeg har ting som skulle ha vært gjort. Når jeg vet at jeg har et møte om to dager, når jeg burde støvsugd eller vasket klær, når jeg ikke er helt ajour med å betale regninger etc. Jeg kjenner på et enormt stress og uro, og at jeg ikke klarer å slappe av eller lande i meg selv. Og det er jo alltid noe som burde ha vært gjort, ikke sant, så denne følelsen har jeg store deler av tiden.

Stresset slår seg også fysisk på kroppen, da jeg i over et halvt år har hatt store problemer med spenninger i kjeven (som også har blitt betennelse i kjeveleddet). Jeg gjør avspenningsøvelser og har fått flere runder med betennelsesdempende.

Hvordan klare å slappe mer av i meg selv og ikke stresse sånn? Kan dette være et tegn på at jeg har større utfordringer med psyken enn jeg tror? Hvordan løser dere andre hverdagen uten å bli stressa? 

Anonymkode: 82944...fc1

Jeg betaler alltid regninger samme dagen som jeg får lønn på konto. Da vet jeg at de pengene som blir brukt til å betale regninger ikke er mine penger. 

Når det gjelder rengjøring og husarbeid så har jeg bare lært å leve med at det får så litt rotete ut inntil jeg har ledig tid en dag i uka til å vaske klær, støvsuge osv.

Ellers så vil jeg råde deg til å oppsøke en psykolog eller fastlegen din hvis du føler deg plaget med mye vonde tanker. Prøv også å være i fysisk aktivitet. Det kan være å gå en lang tur i frisk luft, yoga eller noe annet som du liker og som passer best for deg.

Kanskje du også har en venn du kan snakke med om ting, hvis du føler for å sette ord på ting dersom du ikke føler for å snakke med helsepersonell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...