Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn fra før av fra tidligere forhold, jeg og sønnen min flyttet inn for noen måneder siden i et hus bare min nåværende kjæreste/samboer eier. Men vi skal jo liksom føle at vi bor her vi også, og sønnen min har et lite eget rom. 

Faren til sønnen min er lite til stedet fordi han flyttet til utlandet for mange år siden. Han pleier egentlig å være hjemme en gang i året å se sønnen sin, ellers hører vi lite fra han. Nå har det gått to pår pga korona. Men sønnen min som er tenåring i dag vil veldig gjerne se faren sin og han er i Norge igjen nå. Far skal hente sønnen vår her og da sa jeg til sønnen min at "du får rydde rommet ditt litt, siden pappa kanskje vil se rommet ditt". Samboer går nå derfor og er pottesur fordi evt barnefar skal få lov å komme inn i huset å få se rommet til sønnen sin. Samboer mener at barnefar ikke skal få lov, og sier jeg bare får ture frem som jeg vil. Men dette handler jo ikke om meg, men om sønnen min og at selvom han har en dårlig far så er han fortsatt faren. Jeg går nå rundt og er lei meg, og er samboer er langsur så dette vil ødelegge hele dagen vår, og jeg føler også at alt skal handle om han selv. 

Er det greit at han er sur for dette? 

Anonymkode: bcf68...d13

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du flyttet inn til denne mannen???? Det kan umulig være særlig gjennomtenkt? En mann som har null forståelse for barns behov. 

Anonymkode: a2b0e...ab9

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor i alle dager har du flyttet inn til denne mannen???? Det kan umulig være særlig gjennomtenkt? En mann som har null forståelse for barns behov. 

Anonymkode: a2b0e...ab9

Det kan du si, jeg så ikke at han var sånn før vi hadde flyttet sammen dessverre. Jeg trodde ikke det skulle bli sånn. 

Ts 

• Hjerte 4
Skrevet

Ikke så sikkert at barnefaren har så veldig lyst til å komme inn heller der sønnen bor hos en annen mann.

Hva synes du om eksen til samboeren din stikker innom og er på besøk hos dere? 

Anonymkode: 5660f...99a

• Liker 5
Skrevet

Nei, han har ingen grunn til å være sur.

Men er du sikker på at du vil ha denne mannen i livet deres, som et forbilde for sønnen din…?

• Liker 9
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en sønn fra før av fra tidligere forhold, jeg og sønnen min flyttet inn for noen måneder siden i et hus bare min nåværende kjæreste/samboer eier. Men vi skal jo liksom føle at vi bor her vi også, og sønnen min har et lite eget rom. 

Faren til sønnen min er lite til stedet fordi han flyttet til utlandet for mange år siden. Han pleier egentlig å være hjemme en gang i året å se sønnen sin, ellers hører vi lite fra han. Nå har det gått to pår pga korona. Men sønnen min som er tenåring i dag vil veldig gjerne se faren sin og han er i Norge igjen nå. Far skal hente sønnen vår her og da sa jeg til sønnen min at "du får rydde rommet ditt litt, siden pappa kanskje vil se rommet ditt". Samboer går nå derfor og er pottesur fordi evt barnefar skal få lov å komme inn i huset å få se rommet til sønnen sin. Samboer mener at barnefar ikke skal få lov, og sier jeg bare får ture frem som jeg vil. Men dette handler jo ikke om meg, men om sønnen min og at selvom han har en dårlig far så er han fortsatt faren. Jeg går nå rundt og er lei meg, og er samboer er langsur så dette vil ødelegge hele dagen vår, og jeg føler også at alt skal handle om han selv. 

Er det greit at han er sur for dette? 

Det synes jeg faktisk ikke han har. Lite raust. Tenker om man er inte forhold der en av partene har barn, så kommer barnas behov først. Sånn er det bare, og da må man strekke seg og akseptere. 

Anonymkode: 840ba...842

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke så sikkert at barnefaren har så veldig lyst til å komme inn heller der sønnen bor hos en annen mann.

Hva synes du om eksen til samboeren din stikker innom og er på besøk hos dere? 

Anonymkode: 5660f...99a

Det er 14 år siden det ble slutt mellom meg og barnefar, barnefar bryr seg ikke om at jeg bor med en annen mann.

Eksen til samboer kommer ikke hit for han har ikke egne barn 🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Han har da ingen rett til å være sur for dette. Han er faren til barnet i huset, ikke din elsker 🙄 

Makan til idiot! Om sønnen virkelig skal føle at det også er hans hjem, da må jo foreldre få se hvordan han bor uten at det skal bli en penis-konkurranse ut av det! 

Det sagt, så undres jeg over kvinner som flytter til hos menn som ikke aksepterer virkeligheten! (Ja, jeg er enslig forsørger selv). 

Hva annet er det han reagerer på? Hva annet skal han ha full kontroll på? 

Anonymkode: ddef8...a24

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Det må da vel være mulig å jekke seg ned litt. Dette handler om et barn, ikke han selv. Hans voldsomme reaksjon kommer mest sannsynlig fra sjalusi, han føler seg sikkert mindre av en slik situasjon. 

Synes du skal ta han til sides og forklare at dette handler om barnet ditt, han har ingen grunn til å bli så sur. Forstår han ikke dette, bør du vurdere hele forholdet med denne fyren. Ikke bra i lengden, og hvertfall ikke sunt for barnet ditt. 

• Liker 2
Skrevet

Er du samme bruker som hvis samboer kastet TV-en til sønnen (din) fordi du hadde kjøpt det av en eks?

Anonymkode: 5adf4...1ad

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner sånt hadde jeg rett og slett ikke funnet meg i. Han virker som en usedvanlig usympatisk fyr.

Anonymkode: 03e23...1d0

• Liker 2
Gjest CamillaCollett
Skrevet

1. Når man flytter sammen har alle i en familie rett til å bruke boligen på sin måte innen rimelighetens grenser. Han kan ikke bruke det at han eier den som et mulighet til å nedlegge veto mot ting han ikke liker. 

2. Når det er sagt, så bør dere gjøre noe med de økonomiske forholdene hvis dere skal bli værende sammen, og i dette huset.

3. ...vil imidlertid anbefale at du tenker deg godt om først. Dette høres ikke ut som en mann som er bra stefarmateriale.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du samme bruker som hvis samboer kastet TV-en til sønnen (din) fordi du hadde kjøpt det av en eks?

Anonymkode: 5adf4...1ad

Det samme tenkte jeg...

Anonymkode: 321b8...89e

Skrevet

Siden denne faren er i Norge såpass sjelden, ville jeg sluppet ham inn i huset og latt ham få se rommet. Jeg ville også invitert ham på kaffe, med mindre far og sønn vil gå ut og finne på noe sammen. Men jeg synes jo det naturlige ville vært å nevne det for samboeren før du antar at eksen din bare kan komme inn i huset hans.  Det er muligens det han reagerer på. Jeg ville derimot ikke likt at en eks (min eller hans) rant ned dørene til stadighet her, barn eller ikke barn. Men det siste er jo ikke tilfellet her såvidt jeg forstår. 

Anonymkode: 970c3...c9c

• Liker 3
Skrevet

Sønnen skal selvfølgelig få lov til å få besøk av far på rommet sitt, men det hadde vært naturlig å ta det opp med samboeren din først. Hadde han sagt nei, hadde han ikke vært mye til kar. Kanskje dette handler mer om at han føler at dere ikke er et team når du først tar det med sønnen din?

Anonymkode: 54978...3c3

Skrevet

Ehm, jeg har samboer med barn, og jeg er IKKE komfortabel med at hans eks kommer inn i huset vårt for å "inspisere" rommet her. Kunne heller ikke falt meg inn å gjøre det hos far til mitt barn...! Det er da deres privatliv, deres eget hjem. 

Anonymkode: 6e2df...b57

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Siden denne faren er i Norge såpass sjelden, ville jeg sluppet ham inn i huset og latt ham få se rommet. Jeg ville også invitert ham på kaffe, med mindre far og sønn vil gå ut og finne på noe sammen. Men jeg synes jo det naturlige ville vært å nevne det for samboeren før du antar at eksen din bare kan komme inn i huset hans.  Det er muligens det han reagerer på. Jeg ville derimot ikke likt at en eks (min eller hans) rant ned dørene til stadighet her, barn eller ikke barn. Men det siste er jo ikke tilfellet her såvidt jeg forstår. 

Men selv om det er han som juridisk eier huset, er jo huset alle som bor der sitt hjem. Og her er det ikke først og fremst en eks, men far til en av tenåringene som bor i huset. 

Anonymkode: 4a4c9...57c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ehm, jeg har samboer med barn, og jeg er IKKE komfortabel med at hans eks kommer inn i huset vårt for å "inspisere" rommet her. Kunne heller ikke falt meg inn å gjøre det hos far til mitt barn...! Det er da deres privatliv, deres eget hjem. 

Anonymkode: 6e2df...b57

Signerer denne

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men selv om det er han som juridisk eier huset, er jo huset alle som bor der sitt hjem. Og her er det ikke først og fremst en eks, men far til en av tenåringene som bor i huset. 

Anonymkode: 4a4c9...57c

Han er begge deler, både far og eks. Jeg mener ikke at han ikke bør få lov. Men naturlige hadde vært å spørre om han synes det er greit før man bare antar det. 

Skrevet

Jeg er ikke komfortabel med at mor til samboers barn skal inn i huset vårt. Hvorfor skal hun det? Hun har jo ikke noe med rommet barnet bor på når barnet er hos oss.

Anonymkode: 97df2...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...