Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag tok jeg fagprøven som helsefagarbeider, men fikk stryk. 
Jeg har egentlig mistet helt motet nå, og vet ikke om jeg orker å stå i alt dette en gang til.. Jeg har aldri noensinne vært så skuffet over meg selv —> er det noen andre her som det har skjedd lignende med? 

Anonymkode: 195f1...2f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor godt forberedt var du? Gikk du inn selvsikker?

Anonymkode: 847bc...daa

Gjest Annemor1444
Skrevet

Hva gjorde at du strøk? Det er litt vesentlig å vite for å kunne gi råd😇 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor godt forberedt var du? Gikk du inn selvsikker?

Anonymkode: 847bc...daa

Jeg har forberedt meg i flere måneder!
Jeg fikk jo oppgaven i går, så det er måte på hvor mye man får gjort også 

Skrevet
Annemor1444 skrev (2 minutter siden):

Hva gjorde at du strøk? Det er litt vesentlig å vite for å kunne gi råd😇 

De mente « jeg hadde med for lite faglig innhold», men jeg kunne jo svare på alt de spurte om. ( De trengte heller ikke å spørre, for jeg sa det før de fikk mulighet til det)

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I dag tok jeg fagprøven som helsefagarbeider, men fikk stryk. 
Jeg har egentlig mistet helt motet nå, og vet ikke om jeg orker å stå i alt dette en gang til.. Jeg har aldri noensinne vært så skuffet over meg selv —> er det noen andre her som det har skjedd lignende med? 

TS jeg skjønner at dette er kjipt. Men ikke la deg knekke! Det er mange som har vært i din situasjon men som lykkes ved neste korsveg. Krum nakken og gå på igjen. Dette klarer du!

Skrevet

Uflaks. Du klarer den nok på neste forsøk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De mente « jeg hadde med for lite faglig innhold», men jeg kunne jo svare på alt de spurte om. ( De trengte heller ikke å spørre, for jeg sa det før de fikk mulighet til det)

Selv om du svarer på det de spør om, kan det hende at du ikke anvender faglige begreper f.eks. Men det er vanskelig å svare på. Når man har for lite faglig innhold, så innebærer det jo for lite beskrivelser av faglige begreper, instrukser eller hva det nå enn er. 

F.eks: Hva er god kommunikasjon? Det kreves at du anvender det faglige innholdet/begrepet i selve situasjonen. To yrkesgrupper kan ha lært om hva god kommunikasjon er, men om man ikke bruker den faglige instruksen man har lært så er ikke det godt nok. Det faglige innholdet skal inkluderes i det du gjør. Beskrive, vise til, drøfte, argumentere etc. 

Men du klarer nok det neste gang. Sett deg gjerne inn i læringsmålene, for der står det eksakt hva du skal kunne. Og da kan du fokusere kun på læringsmålene. 

Anonymkode: a3110...231

• Nyttig 1
Skrevet

Nå har du også erfaring av hvordan prøven foregår og kanskje var det nervøsiteten din som tok litt overhånd sist gang. Som andre sier, mer fagbegrep så går det nok bedre neste gang, dette klarer du! Du har jobbet for dette i mange år med teoretisk skole og opparbeidet deg mange tusen timer med obligatorisk timer, ikke kast bort dette! Sensorene vil at du skal bestå, samtidig må de være sikker på at du kan gi forsvarlig helse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...